פיני כהן, STKI: "הקיצוצים במערכי ה-IT מביאים לפגיעה קשה בחדרי המיחשוב ולנפילת מערכות"

גם בעולם האיחסון יש צמצומי כוח אדם, אמר כהן בכנס הרבעוני של נט-אפ, "הם לא מתבטאים בפיטורים, אלא בכך שאותו כוח אדם בארגונים מטפל בנפח איחסון שגדל ברבע לעומת שנה שעברה"

הקיצוצים הרבים אותם חווים בימים אלו מערכי IT בארגונים בשל המשבר הכלכלי – מביאים לנפילות של מערכות ולפגיעה בעבודת חדרי המיחשוב; כך התריע פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI. הפתרון למצב זה, אמר כהן, הוא בניית שירותי תשתית ברבדים השונים ב-IT, לצד קביעת סטנדרטים לרכיבים. כהן היה דובר המפתח בכנס הרבעוני של נט-אפ – NetApp Tech On Tap, שהתקיים הבוקר (ד') בסינמה סיטי בגלילות. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך תחת המוטו של "עבודה ביעילות", והשתתפו בו 300 מנהלי איחסון ותשתיות.

"בשל המצב, ארגונים נמצאים במעגל", אמר כהן, "הורדת עלויות, המביאה לדחייה ברכישת ציוד ובצמצום כוח אדם. לאחר מכן יש נפילות במערכות ה-IT, ובעיות ותקלות שונות. אז, ארגון ה-IT מתרכז בנושא של שיפור איכות ה-IT בכלל ושל תשתיות בפרט". לאחר מכן, ציין כהן, "הכלכלה ממריאה, ועימה גדלות הדרישות העסקיות. אלו מגיעות עם מהירות ופונקציונליות".

הדרך לשבור מעגל קסמים זה, אמר כהן, היא טיפול בהיבטי יעילות ושירותיות. אלו יתקבלו, הסביר, על ידי זירוז תהליכים, והגדרת שירותים באופן סטנדרטי. כך, כאשר יגיע יישום חדש, ייקבעו עבורו אופן האיחסון, קריטיות האיחסון והסביבה התפעולית בה יעבוד. קביעת סטנדרטים אלו, אמר, "תהפוך את התהליך ליעיל יותר, ותביא לשמירה על רמת האיכות, ולהגברת היעילות".

הוא פירט בפני המשתתפים את הסוגיות בהם מתלבטים כיום מנהלי איחסון בארגונים: כיצד לבצע את הסנכרון בין המערכות האיחסון באופן המיטבי? כיצד לשלב את הווירטואליזציה בעולם האיחסון? מהי הדרך הנכונה לקחת סביבות ולשכפלן לצורכי בחינה ופיתוח? היבט נוסף, ציין כהן, הוא ניצול מירבי של מערכות האיחסון ושיקוף נתונים אלו בפני מנהלי האיחסון. לגבי ניהול שינויים, אמר כהן, הרי ש-"זה נושא חשוב ביותר. זאת, כי הוא מביא ליותר ממחצית התקלות בייצור".

הוא חילק את שוק צרכני האיחסון בארץ לשניים. הראשון, ארגונים מהמגזר הביטחוני והטלקום, להם נפח מידע של יותר מפטה-בייט, והשאר, כולל המגזר הפיננסי, להםם פחות מחצי פטה-בייט נפח נתונים. בהיבט כול האדם המטפל באיחסון, DRP ובגיבוי בארגונים, אמר כהן, כי בארגונים קטנים חצי אדם מטפל בכחמישה טרה-בייט נתונים, ואילו בארגונים גדולים עובד במשרה מלאה מטפל בכ-330 טרה-בייט. גם בעולם האיחסון יש צמצומי כוח אדם, אלא שהם לא מתבטאים בפיטורים, אלא בכך שאותו כוח אדם בארגונים מטפל בנפח איחסון שגדל ברבע לעומת שנה שעברה.

הוא סיים בציינו, כי "בעיות בהיעדר כוח אדם בעולם האיחסון בארגונים עלולות להיות הרות אסון ולהביא חלילה לנפילת כל מערך ה-IT הארגוני. יעילות בעולם התשתיות בהכרח מקושרת לנושא האיחסון. צריך לבוא ולבנות שירותי תשתיות ברבדים שונים".

את הכנס הנחה אבי נורמן, מנכ"ל TIE, זרוע ההפצה של נט-אפ בישראל. הוא אמר, כי "יעילות" היא המושג החם ביותר ב-IT בכלל ובחדרי המיחשוב בפרט. נורמן הנחה פאנל מנכ"לים של חברות אינטגרציה, שותפות של נט-אפ בארץ.

שריג צור, מנכ"ל אנקור, אמר כי הם חשים בשינוי מבחינת הלקוחות, כאשר אלו מדקדקים בקפדנות על הוצאותיהם בעולם האיחסון ובוחנים את מהירות החזר ההשקעה ממנה. לדבריו, נט-אפ שינתה כיוון והפכה לרכיב קריטי במערכי האיחסון וה-IT הארגוניים. "הווירטואליזציה הביאה שינוי חשוב, כי לפתע כל הארגון 'יושב' על נט-אפ", הסביר צור. הוא סיים בציינו, כי החברה מתחזקת יותר מ-1,500 מכונות של נט-אפ, המתאפיינות בקלות ובפשטות הפעלה, מה שבהכרח מניב חיסכון.

אבי כהן, מנכ"ל !We, אמר, כי החברה חלוצה בפעילותה בעולם הווירטואליזציה בארץ. תחום זה, אמר כהן, "הוא קרש ההצלה של תעשית האינטגרציה, ומאפשר לארגונים לעשות יותר בפחות. הוא המניע ה'מציל' את התעשיה". לדברי כהן, היום לקוחות רוצים לראות יותר שרידות במערכות ה-IT שלהם, ולכן הם דורשים בכל פרויקט שנכנסים אליו, לערוך תכנות היערכות מאסון, DR, יעיל וזול.

יואב ויינברג, מנכ"ל א.מ.ת מיחשוב, אמר כי בחברה זיהו את פוטנציאל השילוב בין יבמ וסאן כבר לפני שש שינים וכי הם מטמיעים את מוצרי שתי החברות. לדבריו, "אנו חשים שלקוחות מצמצמים את תקציביהם מזה שלושה רבעונים. המשמעות בהכרח היא צמצום חדרי המיחשוב". הוא סיים באומרו, כי "המטרה היא לקבל יותר על השקעות שבוצעו בעבר. אנו רואים גידול משמעותי בעולמות הלינוקס ובדרישה לבחון עבודה בסביבת קוד פתוח".

לאחר מכן הנחה נורמן פאנל טכנולוגי, שהציג את השילובים של מערכות סיסקו, VMware, מיקרוסופט וסיטריקס – עם אלו של נט-אפ. חתם את האירוע חיים סניור, מהנדס מערכות בכיר, נט-אפ, שתיאר את חזון החברה: כיצד לאחסן את מירב המידע ולשלם את המחיר הנמוך ביותר. האירוע הסתיים בצפייה בהקרנת בכורה של הסרט "משחק כפול", עם ג'וליה רוברטס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים