נפלו ברשת: 40 אלף משתמשי פייסבוק נרשמו לדף מזויף שהבטיח 1,000 דולרים לקנייה באיקאה

במסגרת ההונאה, הובטח לאוהדים של הדף כרטיס מתנה בשווי זה ● הנרשמים הופנו לאתר שבו נדרשו למלא את פרטיהם האישיים ולהסכים לקבל הצעות שיווקיות ● הלקוחות לא קיבלו את הכרטיס המובטח, ומומחית אבטחה אמרה שייתכן שהמידע שמסרו ישמש לגניבת זהויות או לפריצה למחשבים שלהם

טרנד חדש של פתיחת דפים מזויפים ובהם הבטחות למתנות מצד חברות הולך וצובר תאוצה בחודשים האחרונים בפייסבוק (Facebook), במטרה להעלות את מספר הכניסות של כל דף. הדוגמה האחרונה לכך היא עמוד מזויף שנפתח לאיקאה (IKEA) ובו הבטחה, כי כל אחד מלקוחות החברה שיסמן את עצמו כאוהד של דף זה ויפיץ את דבר קיומו לכל רשימת החברים שלו יקבל כרטיס מתנה בשווי של כ-1,000 דולרים. נכון לסוף השבוע, 40 אלף משתמשים נפלו בפח שטמן להם הגולש שפרסם את העמוד. על פי הנתונים, הצטרפו לדף זה ביום ו' האחרון כ-5,000 גולשים בכל שעה.

לאחר הרישום, מופנים האוהדים החדשים לאתר GiftDepotDirect.com, שבו הם מתבקשים למלא שאלון של פרטים אישיים, כגון: שם, כתובת, תאריך לידה ומספר הטלפון בביתם. בשלב הבא בדרך לקבלת, או, יותר נכון, אי קבלת הכרטיס המובטח, דורש האתר להסכים לקבל שתי הצעות שיווקיות גרך אתרים הנחשבים לגיטימיים, בהם נטפליקס (Netflix) ו-CreditReport.com.

בסופו של דבר, על פי אודרי לנפורד, מייסדת במשותף של אתר "ציידי ההונאות", הלקוח לא מקבל את הכרטיס שהובטח. לנפורד הזהירה, כי המידע שמוסרים הלקוחות עלול לשמש לגניבת הזהויות שלהם, או, גרוע מכך, לפריצה למחשביהם.

היא הוסיפה, כי "אני לא מבינה למה אנשים נותנים את המידע האישי עליהם, אבל הם עושים זאת".

אין זו הפעם הראשונה שבה מפורסם העמוד הזה. בסוף חודש מרץ הצטרפו 70 אלף משתמשים לעמוד דומה שהועלה לרשת החברתית. דף שהבטיח כרטיס מתנה בסך של 500 דולרים לשימוש ברשתות מזון משך אליו אף הוא אלפי גולשים.

לא נתקבלו תגובותיהן של פייסבוק ואיקאה לגבי המקרה האחרון. עם זאת, סימון אקסטן, דובר מטעם פייסבוק, אמר לפני ימים אחדים, כי, באופן כללי, כרטיסי המתנה הללו הם "בעיה קטנה" ברשת החברתית. כך או כך, אקסטן ציין, כי פייסבוק מפתחת בימים אלה מערכת אוטומטית שתגרום להורדתם מהאוויר של דפים אלה. "אנחנו מסירים את הקבוצות והדפים הללו במהרה, לפני שהם מופצים בתפוצה רחבה", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים