ג'יי קיד, סגן נשיא לשיווק, נט-אפ העולמית: "תוך שנה וחצי תהיה נט-אפ שניה בשוק האחסון"

"נט-אפ מגדילה שנה אחר שנה את נתח השוק שלה, בעוד ש-HP מאבדת גובה ויבמ שומרת על יציבותה", אומר קיד בראיון ל-DailyMaily ● לדבריו, "ספקיות נוספות כמו HDS וסאן נמצאים במגמת ירידה ובשוק קיימות עוד חברות קטנות שאינן מצליחות להשיג נתחי שוק משמעותיים" ● וגם: "יש לנו נתח שוק מצוין בישראל"

04/11/2008 18:07

"אנו נמצאים ברביעייה הראשונה של שוק האחסון החיצוני, יחד עם EMC, יבמ ו-HP, כאשר נט-אפ, יבמ ו-HP מאוד קרובים האחת לשנייה בנתח השוק. להערכתי, בתוך 14-18 חודשים נגיע להיות מספר שתיים בשוק האחסון", אומר ג'יי קיד, סגן נשיא לשיווק בנט-אפ העולמית, בראיון ל-DailyMaily. לדבריו, "נט-אפ מגדילה שנה אחר שנה את נתח השוק שלה ואני סבור שנמשיך בקצב הגידול בתחומי הפעילות השונים. בתחום ה-Data Replication, לדוגמה, עברנו מנתח שוק של כ-10% לנתח שוק של כ-30%. בשוק זה HP מאבדת גובה ויבמ שומרת על יציבותה. ספקיות נוספות כמו HDS וסאן נמצאים במגמת ירידה ובשוק קיימות עוד חברות קטנות שאינן מצליחות להשיג נתחי שוק משמעותיים".

במרץ 2008 יצאתם במהלך מיתוג מחדש, שכלל החלפת הלוגו וכל הקו העיצובי של החברה. כסגן נשיא לשיווק, שבעה חודשים לאחר השינוי, מהי השפעתו להערכתך?
"המטרה שלנו בתהליך המיתוג מחדש היתה ליצור מצב שבו הלקוחות שלנו יכירו טוב יותר מיהי נט-אפ. אני מעריך שאת התוצאות בפועל של המהלך נוכל לראות החל משנה לאחר השינוי. מהלך של מיתוג הוא כמו תינוק שנולד. כרגע יש לנו ילד בן שבעה חודשים. הוא כבר מחייך אלינו, אך עדיין אינו מדבר. אני מאוד אופטימי שהתהליך הזה ייצר ילד מוצלח. כל הסממנים עד כה מצביעים על כך שהמהלך הצליח. התעבורה לאתר האינטרנט שלנו גדלה, יש לנו לקוחות רבים שלא הבחינו קודם לכן בנט-אפ-  ולאחר תהליך המיתוג והפרסום הנלווה, הם מכירים את נט-אפ ויוצרים עימנו קשר".

נט-אפ, אולי יותר מכל חברה אחרת בתחום האחסון, משקיעה רבות על מנת להיות מזוהה עם תחום הווירטואליזציה. מה הרציונל?
"אנו מאמינים שווירטואליזציה של שרתים והמרת שרתים רבים לשרתים בודדים, הוא התחום החם ביותר בעולם ה-IT כיום. איחוד שרתים משיג לארגונים חסכון אדיר ולכן מדובר בטרנד אדיר. כבר מספר שנים שנט-אפ מובילה את תפיסת הווירטואליזציה של האחסון. וירטואליזציית האחסון הולכת יד ביד עם תפיסת וירטואליזציית השרתים משום שמדובר ברעיון דומה, אשר נותן ערך מוסף אמיתי ללקוח ולנו מייצר פוטנציאל רב של מכירות.

היתרון של נט-אפ בהשוואה למתחרים הוא בדרך שאנו מאחסנים ושומרים על המידע. באמצעות אחסון נכון ויעיל מצאנו, כי ניתן לחסוך 50%  עד 90% של שטחי האחסון בסביבות וירטואליות. חשוב לציין, כי בעידן של משבר פיננסי בשווקים, לקוחות יבחרו בטכנולוגיות שחוסכות להן באופן מוחשי הוצאות והווירטואליזציה חוסכת להם בשטח נדל"ן, חומרה, כ"א ועלויות חשמל ולכן היא מאוד אטרקטיבית ללקוחות. חסכון אדיר שכזה מושג באמצעות שימוש בארבע טכנולוגיות: RAID-DP – גיבוי מראה ללא דרישה לשטח אחסון גדול, Thin Provisioning – טכנולוגיה המשפרת את ניצול שטחי האחסון על ידי איחוד שטחי אחסון שאינם בשימוש בכל כונני האחסון והקצאה דינמית של שטח לכל אחד מן היישומים על פי הצורך, Snapshot – שחזור מהיר של מידע מנקודת זמן מסוימת ללא השפעה על ביצועים ועם צריכה מינימלית של שטחי אחסון ובאמצעות שימוש ב-Deduplication – מניעת כפילויות מידע בדיסקים העיקריים, בארכיון ובכונני הגיבוי.

אנו החברה היחידה שמציעה את טכנולוגיית ה-Deduplication העובדת היטב בסביבות וירטואליות. מניעת הכפילויות היא הטכנולוגיה שמשיגה את החיסכון הרב ביותר בשטחי אחסון. בתחום מניעת הכפילויות יש לנו כבר 16,000 התקנות של הפתרון שלנו בתחום זה ו-10,000 לקוחות המשתמשים במוצר. בשוק זה אנו נחשבים למובילים. יש לנו לקוחות בכל רחבי העולם המשיגים בזכות הפתרון הזה 30% עד 90% בנפח האחסון שלהם. זהו תחום שמוסיף הרבה לכוח של נט-אפ".

לפני חודש הודעתם שאתם מתחייבים בפני לקוחות הווירטואליזציה שלכם לחסוך 50% בשטחי האחסון שלהם. מה הייתה תגובת השוק להתחייבות זו?
"ההכרזה שלנו הכתה בתדהמה את השוק. המתחרים לא ידעו כיצד להגיב למהלך שכזה. מאוד נדיר שחברה תתחייב על חסכון בשיעור כזה. ממה שאנו שומעים בשוק אנו לומדים שלקוחות של המתחרים שלנו דורשים מהם לקבל התחייבות דומה להתחייבות שלנו. מה שקורה בדרך כלל הוא שאנשי המכירות מבטיחים לבדוק את האפשרות הזו בדרגים גבוהים יותר ולא חוזרים אליהם עם תשובה. הניסיון שלנו בסביבת VMware נותן לנו את הביטחון הזה להבטיח שניתן לחסוך לפחות 50% בשטחי אחסון. את הביטחון הזה אנו משיגים מן הלקוחות הרבים שלנו שהשיגו שיעור חסכון אדיר בנפח האחסון".

מה דעתך על ההכרזה של אורקל, כי הם נכנסים לתחום מערכות האחסון?
"כאשר לארי אליסון הכריז את ההכרזה הזו, הייתי בדיוק באולם בכנס OpenWorld. ברור לחלוטין שלארי מאוד נרגש מן הטכנולוגיה הזו. עם זאת, ללארי יש היסטוריה של טכנולוגיות רבות עליהן הוא הכריז ולא יצא מהם דבר. אני מעריץ את התשוקה של לארי לטכנולוגיה חדשה. ההכרזה של אורקל קשורה למערכות אחסון בעולם מחסני הנתונים. אורקל מאוד מצליחה בתחום מחסני הנתונים והכרזה זו יכולה להיות טבעית עבורה. בתחום זה היא תתחרה בחברות כמו טרהדטה ו-Netisa, אך לא בנט-אפ משום שזה לא השוק בו אנו פועלים. הרבה מנהלים באורקל סבורים שלא תהיה כאן תחרות והשותפות בין נט-אפ לאורקל תישאר חזקה. חשוב לציין, כי 90% מן האחסון של אורקל עצמה מבוסס על מערכות נט-אפ".

מה אתה חושב על פעילות נט-אפ בישראל ועל החברות שרכשתם בשנים האחרונות?
"יש לנו נתח שוק מצוין בישראל. החבר'ה של שלמה נטף עושים עבודה מצוינת. רכשנו את חברת אונארו, אשר התוכנה הייחודית שלה לניהול ניפוק האחסון, השתלבה מצוין אצלנו ולקוחות מוצאים בו ערך ממשי. בתחילת שנה זו רכשנו את טופיו, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לשכפול מידע (רפליקציה) על פלטפורמות שונות, להתאוששות מתקלה באתר הראשי, ופעילותה התרחבה מאז הרכישה. בישראל יש כישרונות מצוינים ונט-אפ תמיד מחפשת חברות נוספות לרכישה, אם כי אנו עושים זאת בדרך כלל בתקופות יציבות יותר מן התקופה הנוכחית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים