- אנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות - https://www.pc.co.il -

החל שבוע הענן של מיקרוסופט: תשעה מסלולים, הכרזות והדגמות

חברת מיקרוסופט מגבירה את פעילותה בתחום הענן בשוק הישראלי, וחנכה היום (א') את שבוע הענן TLV CLOUD WEEK שמתקיים בקמפוס הריאקטור של מיקרוסופט בתל אביב. 

במהלך השבוע מתוכננים תשעה מסלולים וסדנאות Hands On על שלושת הפלטפורמות של מיקרוסופט – אזור (Azure), אופיס 365 (Office365) ומערכת הדיינמיקס (Dynamics). בכנס ירצו מומחי החברה מישראל ומהעולם בתחומי אבטחה והפלטפורמות הדומיננטיות, וישתתפו בו מפתחים ומומחי IT מהארגונים המובילים במשק. הוא יינעל ביום ה'.

בין ההרצאות שהיו היום, היום הראשון לפתיחת הכנס, נכללה הרצאתה של עדי מור בירן, מנהלת שיווק Azure במזרח התיכון ואפריקה. בירן הציגה את מתודולוגיית CAF [1] (ר"ת Cloud Adoption Framework), הכוללת הדרכה, שאלונים וסט של כלים המסדירים ומפשטים את תהליך אימוץ הענן עבור ארגונים.

[2]
עדי מור-בירן, מנהלת שיווק מוצר Azure במיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

עדי מור בירן, מנהלת שיווק מוצר Azure במיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

לדבריה, המתודולוגיה בנויה על תהליכים מוכחים שנאספו בקרב לקוחות עולמיים של מיקרוסופט, ועל בסיסם נכתבו הנחיות יישום, ושיטות עבודה מומלצות. הפרק הראשון במתודולגיה עוסק בהגדרת אסטרטגיית המעבר לענן, ומאפשר יישור קו בין הגורמים העסקיים בארגון ובין אלו הטכניים – בנוגע למטרות וליעדים והמשמעויות של המעבר. הפרקים הבאים עוסקים בתכנון המעבר על כל היבטיו (ארגוני, פיננסי, טכני), בביצוע המעבר בפועל, ובניהול סביבת הענן על פי קריטריונים מוסכמים. מומחים של מיקרוסופט, כמו גם שותפים עסקיים של מיקרוסופט, זמינים ללוות את תהליך השימוש ב-CAF ולסייע בהפקת תמונת מצב ותכנית עבודה ברורה.

בסיום ההרצאה, בירן הציגה את ה-Fusion Navigator [3], שמאפשר תוך זמן קצר יצירת דו"ח הממפה את הצרכים הארגוניים, ואת הצעדים שיש לנקוט לקראת המעבר לענן. 

מאור דוד פור, מנהל תחום Office 365 במיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

מאור דוד פור, מנהל תחום Office 365 במיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

מאור דוד פור, מנהל תחום Office 365, הציג את אפליקציית התקשורת הפנים ארגונית Teams, המאגדת בתוכה את כל שירותי הפרודוקטיביות היומיומיות של המשתמשים לסביבה אחת (Email, פגישות, שיחות, קבצים משותפים), ובכך מבטלת את הצורך לעבור משירות לשירות על מנת להגיע למידע או לאנשים שאיתם עובדים.

"האפליקציה שהושקה לפני שנתיים בלבד, משרתת למעלה מ-13 מיליון משתמשים פעילים יומיים, וכ-19 מיליון משתמשים פעילים שבועיים", אמר פור בהרצאתו. הוא הוסיף שבין היתר היא נמצאת בשירות 91 מתוך 100 חברות Fortune100, וחברות כמו Emirates, FedEx, Lexmark ו-McCann.

"גם בישראל יש לאפליקציה משתמשים בקרב החברות המובילות במשק, הן מהסקטור העסקי והן מהמגזר הציבורי", אמר פור. במהלך הכנס נערכו הדגמות של האפליקציה, והוצגו יכולות בפתרונות IM, וידאו ושיתוף פנים ארגוני.

אלעד שוורצברג, מומחה טכני במיקרוסופט ישראל פתח את מסלול Data & AI ואמר: "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת המידע. יש יאמרו שהמהפכה זהה בעוצמתה לזו של מהפכת הקיטור, ששינתה את עולם התחבורה, או אפילו של מהפכת החשמל, ששינתה את עולם התעשיה. ארגונים היום מבינים שאם לא ינצלו את כמויות ה הדטה הקיימות אצלם בארגון לשם יצירת תובנות – הם יאחרו את הרכבת", אמר שוורצברג.

לדבריו, מיקרוסופט פיתחה מתודולגיה סדורה שמסייעת ללקוחות לעלות לענן בקצב שלהם – החל מפתרונות היברידיים אשר משלבים את הענן יחד עם תשתיות הלקוח, ובעצם הענן משמש כהרחבה לשירותים הקיימים, ועד פתרון כלל ענני מנוהל לגמרי.

"ההרצאות בכנס היום בנויות בתצורה של שכבות, שכל שכבה בעצם ממנפת את השכבה שהייתה לפניה", אמר שוורצברג. "המטרה היא לספר ללקוחות את סיפור ה-DATA של מיקרוסופט בשילוב של הדגמות ויישומים בשטח.

גיא ברטנטל ויואב דוברין הציגו במסלול מיוחד כיצד בינה מלאכותית משנה תעשיות שלמות ואיך ניתן להטמיע את Azure AI Portfolio כדי להוסיף לאפליקציות קיימות, להפיק תובנות מסוגים שונים של תוכן ולבנות מודלים של Machine Learning כדי לפתור בעיות עסקיות.

האירועים היום ובמשך כל השבוע [4], מסתיימים במסיבה על גג הריאקטור בתל אביב.