גל ענק של תמיכה במאבק קהילת הלהט"ב מצד חברות היי-טק

חברות כמו מיקרוסופט, יבמ, בזק, פרטנר, מלאנוקס, מטריקס, סלקום והרשימה עוד ארוכה הודיעו על תמיכה במהלך ● רבות מהן יאפשרו לעובדים הלהט"בים להצטרף לשביתה של הקהילה שתתקיים ביום א', וחלק מהחברות אף ייתנו מענקים לעובדים שיתחילו בהליכי פונדקאות

גאים ומחשבים - על גאווה והכלה בחברות היי-טק. צילום אילוסטרציה: BigStock

שורה של חברות היי-טק ותקשורת הודיעו על תמיכה במאבק של קהילת הלהט"ב, וחלק מהן אף מסרו כי תאפשרנה לעובדים שלהן בני הקהילה לשבות ביום א', במסגרת השביתה שעליה הכריזה אגודת הלהט"ב. מיקרוסופט, מלאנוקס וקבוצת סינגולריטים אף הודיעו כי ייתנו מענקים בסך 60 אלף שקלים לעובדים שלהן שיפתחו בהליכי פונדקאות, וסלקום מסרה כי תיתן לעובדיה שיעשו זאת מענק של 45 אלף שקלים.

הקהילה הגאה מנהלת בימים אלה מאבק נגד אפלייתה, כשבמרכז עומדת המחאה נגד התיקון לחוק הפונדקאות שאושר אתמול (ד') בכנסת ופעם נוספת אינו כולל זוגות להט"בים. במסגרת המחאה מקיימים בני הקהילה הפגנות ונוקטים בפעולות מחאה שונות, בהן, בפעם הראשונה, שביתה של עובדים להט"בים ותומכיהם.

בין החברות שהביעו תמיכה במאבק נמצאות מיקרוסופט, יבמ, בזק, פרטנר, סלקוםמטריקס, מלאנוקסוובפאלס, נטורל אינטליג'נס, אינסיילואיירוןסורס, סייבריזן, מלם תים, סינגולריטיםסימילארוובWindward, מייהריטג', softwheelקלטורה, אקסנצ'ר, פלייטיקהSpot.im ,Wibbitz ועוד.

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל נכתב כי "הנוסח הנוכחי של חוק הפונדקאות מחריג את קהילת הלהט״בים ומונע מהם את הזכות הבסיסית והאנושית להקים משפחה. זהו חוק מצער ולא שוויוני. מהיום, כל עובדת ועובד שלנו שיחליטו להקים משפחה באמצעות פונדקאות יקבלו 60 אלף שקלים, ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. כ-ו-ל-ם!". מנכ"ל המרכז, אסף רפפורט, אף הודיע כי ישבות בעצמו ביום א'. מלאנוקס הלכה בעקבות מיקרוסופט והודיעה אף היא כי תעניק 60 אלף שקלים לעובדים שיחלו בהליכי פונדקאות, בתוספת חודש חופשת לידה על חשבון החברה. נטורל אינטליג'נס כבר מעניקה 50 אלף שקלים לכל עובד שבוחר לעשות כן.

בהודעת יבמ נכתב כי "יבמ מתנגדת לכל צורה של אפליה, ומאז ומתמיד נאבקה למען יחס שוויוני לכולם. אין לשלול מאף אחד את הזכות האנושית הבסיסית – הזכות להקים משפחה – בשל ההחלטה להיות נאמן לעצמו ולזהותו. אנחנו תומכים בכל עובדי החברה, בישראל וברחבי העולם, שמבקשים להביע סולידריות עם קהילת הלהט"ב בקריאה הנחושה לקדם חקיקה שמכילה כל אדם באשר הוא אדם. עובדים ועובדות אשר יחליטו לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון יוכלו לקבל יום חופשה מיוחד, לאחר קבלת אישור מהמנהל הישיר".

מטריקס פנתה בעמוד הפייסבוק שלה לעובדיה וציינה כי "כחברה המאמינה בזכות הבסיסית להיות הורה קיבלנו בעצב את נפילת חוק הפונדקאות (הכוונה היא להסתייגות שהגיש ח"כ אמיר אוחנה ונפלה – י"ה), המאפשר לכל אדם להקים משפחה בישראל. מטריקס תומכת במאבק של הקהילה הלהט"בית ובמחאתה ומחזקת אתכם במאבקכם הצודק".

"לקוחות ועובדים מכל צבעי הקשת"

בזק הוציאה הודעה בה נכתב ש-"כחברת התקשורת הגדולה והמובילה בישראל, עם לקוחות ועובדים מכל צבעי הקשת והמרקם החברתי בארץ, אנחנו, בבזק, תומכים במאבק של כלל אזרחי המדינה לשוויון זכויות ונגד האפליה בחוק הפונדקאות. אנחנו נאפשר לעובדים מהקהילה הלהט״בית לשבות ביום ראשון כאות הזדהות. נאחל לכולנו סופשבוע של שוויון וקבלת האחר והשונה.

סלקום מסרה כי הקבוצה "מאמינה כי הזכות להורות נתונה לכולם באופן שוויוני וכי לקהילת הלהט"ב הזכות להקים משפחה בישראל. הנהלת סלקום, בשיתוף ועד העובדים, מצטרפת למאבק הקהילה הגאה ומעניקה סיוע בסך 45 אלף שקלים לכל עובד אשר יידרש לתהליך פונדקאות בחו"ל, בהשתתפות בעלות ההליך".

ממלם תים נמסר שהחברה "תומכת בזכות הבסיסית של כל אדם להיות הורה – ללא הבדלי דת, גזע ומין".

סינגולריטים מפגינה

קרן סינגולריטים הודיעה כי היא ההחלטה של חברות לסייע לעובדיהן להקים משפחה באמצעות פונדקאות "מבורכת ומעוררת השראה. יש לנו אחריות חברתית לתקן את העוול ולכן, אנחנו מצטרפים ליוזמה, וגם אנחנו נעניק לעובדינו אשר ייכנסו להליך פונדקאות 60 אלף שקלים, בשוויוניות מלאה". בקבוצה אומרים ש-"מהלכים פרטיים עצמאיים, מבורכים וחשובים ככל שיהיו, אינם אלא פלסטר. הפתרון האמיתי חייב להיות ברמת המדינה ועל כן, סינגולריטים תשבות ביום ראשון ותפגין למען חופש ושוויון על גשר ז'בוטינסקי בשעה 10:00".

בקבוצת וובפאלס מציינים שהם "תומכים במאבק על הזכות המובנת מאליה של כל ישראלי להביא ילדים לעולם. כל עובד שיבחר לשבות – יתאפשר לו לעשות כן שלא על חשבון יום חופש".

מחברת הסייבר סקיוריטי אינסיילו נמסר כי היא "תומכת במאבקה של הקהילה הגאה על הזכות הבסיסית של כל ישראלי וישראלית להביא ילדים לעולם. אנחנו תומכים בזכותם של כל בני האדם להיות הורים ומשפחה, ועומדים עם הקהילה הגאה במאבקה לשוויון. נאפשר לכל עובד או עובדת שיבחרו לשבות ביום ראשון לעשות כן שלא על חשבון יום חופש, כמו גם לכל עובד שירצה לתמוך בקהילה הגאה במאבקה לשוויון זכויות מלא במדינת ישראל, מדינת כל אזרחיה".

בהודעה שפרסם איגוד האינטרנט הישראלי צוין כי הוא "מצטרף למחאה נגד האפליה בחוק הפונדקאות. כאות הזדהות, יאפשר הוועד המנהל לכל עובדי האיגוד המעוניינים בכך לשבות ביום א' הקרוב. אנחנו מקווים שצעד זה שלנו, יחד עם קולם הברור של רבים נוספים, יהפוך את קבלת האחר והשונה לערך מהותי בחברה הישראלית".

חברות אחרות שהביעו הזדהות עם קהילת הלהט"ב מגיעות מתחומים כמו תקשורת, יחסי ציבור ופרסום, בהן לאופר גלאון, בן חורין אלכסנדרוביץ' וגיתם. בין הגופים הנוספים שהודיעו על תמיכתם נמצאות עיריות תל אביב ורעננה, וקבוצת הכדורגל הפועל קטמון.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    מה הקשר בין איגוד האינטרנט הישראלי למאבק הזה בדיוק?

אירועים קרובים