אל"מ ד' ימונה לראש חטיבת ההגנה בסייבר

ייעוד החטיבה להבטיח עליונות ורציפות תקשובית לשדה הקרב המשתנה והמתפתח ● אל"מ ד' יהיה הקצין בדרגת תא"ל השלישי באגף – לצד קשר"ר, קצין קשר ותקשוב ראשי, ומפקד יחידת לוט"ם

טפח מהפעילות המחשובית של צה"ל

אלוף משנה ד' ימונה לראש חטיבת ההגנה בסייבר באגף התקשוב. את המינוי אישר הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, והוא מותנה באישור אביגדור ליברמן, שר הביטחון. עם מינויו, הוא יועלה לדרגת תת-אלוף.

ייעוד חטיבת ההגנה בסייבר להבטיח עליונות ורציפות תקשובית לשדה הקרב המשתנה והמתפתח ביבשה, באוויר ובים. החטיבה אמונה על מניעת חדירות ממערכי התקיפה בסייבר של היריב למערכות המבצעיות השונות בכלל הגזרות. כחלק מתהליך בניין הכוח, מכשיר אגף התקשוב חיילים שיעבו את מערך ההגנה בשדה הקרב העתידי.

אל"מ ד', בן 43, התגייס בשנת 1993 לעתודה אקדמית, במסלול הנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב. לאחר מכן שירת כקצין בחיל המודיעין במגוון תפקידים, כאשר התפקיד האחרון שלו היה מפקד מרכז ביחידה 8200. ד' הוא בוגר תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב ובוגר המכללה לביטחון לאומי.

תחת מתקפה כוללת

אל"מ ד' עשה את שירותו הצבאי באגף מודיעין. הוא יהיה הקצין בדרגת תא"ל השלישי באגף – לצד קשר"ר, קצין קשר ותקשוב ראשי, ומפקד יחידת לוט"ם.

בספטמבר 2015 פורסם כי נערך תרגיל מטכ"לי נרחב בכל רחבי הארץ, במסגרתו, תרגל צה"ל בפיקוד הרמטכ"ל איזנקוט מעבר משגרה לחירום בכלל הפיקוד המרחבי, הזרועות והאגפים – וכן תורגל גם ניסיון חדירה לרשת הצה"לית. צה"ל תרגל מצב שבו הוא נמצא תחת מתקפה כוללת, הדורשת שילוב זרועות של האוויר והים, וכחלק מהתרגיל נבחנו מאמצים של האויב לחדור את הרשת הצבאית.

מסיבות היסטוריות, מתנהלות בצבא בו-זמנית שתי פעילויות בתחום הסייבר: זו ההתקפית ביחידת מודיעין גדולה, וזו ההגנתית באגף התקשוב.

במהלך שנת 2011 אישר הרמטכ"ל אז, רא"ל גבי אשכנזי, את הקמת שני גופים המופקדים על המרחב הקיברנטי: האחד בהובלת אגף המודיעין והשני, מחלקת ההגנה בסייבר האחראית להגנה על המרחב – תחת אגף התקשוב.

בשנת 2015, כחלק מתכנית רב-שנתית (תר"ש) "גדעון" החליט הרמטכ"ל, רא"ל איזנקוט על הקמת זרוע הסייבר. בשלב הראשון למימוש ההחלטה הוקמה חטיבת ההגנה בסייבר. תחת חטיבת ההגנה פועלות שלוש מחלקות: מחלקת מבצעים להגנה, יחידת מצו"ב, ומחלקת מודיעין להגנה. בראש כל אחת עומד קצין בדרגת אלוף משנה.

החטיבה מופקדת על הגנת רשתות צה"ל, אמצעי לחימה טכנולוגים, מימוש זמינות המידע והתהליכים המבצעיים בצבא. בנוסף, שותפה החטיבה בקשר הבין ארגוני עם שאר גופי הסייבר בצבא ומחוצה לו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים