מוטי הדס, מטריקס: "הקוד הפתוח מוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית"

"כל המגמות החמות ביותר קורות בקוד פתוח - כל הבאזזים הגדולים מתחברים לתחום", כך אמר מוטי הדס, סגן מנהל בחטיבת המוצרים של מטריקס

מוטי הדס, סמנכ"ל במטריקס מוצרי תוכנה. צילום: ליאת מנדל

"ארגונים המממשים את תפיסת הקוד הפתוח במערכי המחשוב שלהם, מקבלים מנוע של חדשנות, המספק תועלות עסקיות, טכנולוגיות, תפעוליות וכלכליות. הקוד הפתוח מוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית וה-Big Data, ואנחנו מובילים את הקוד הפתוח בישראל", כך אמר מוטי הדס, סגן מנהל בחטיבת המוצרים של מטריקס.

הדס דיבר בכנס רד-האט (Red Hat), פיצה וטכנולוגיה, שנערך זו הפעם ה-19 היום (ה') בסינמה סיטי גלילות על ידי מטריקס וענקית הקוד הפתוח.

הדס, המשמש גם כמנהל מרכז התמחות בקוד הפתוח במטריקס, אמר כי "הארגונים המובילים בעולם מדברים על קונטיינרים, אינטרנט של הדברים, מיקרו-שירותים, טרנספורמציה דיגיטלית ו-Big Data. כל המגמות החמות ביותר קורות בקוד פתוח – וקשורות לרד-האט. יש כיום הבנה גורפת, לפיה את תחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית וכל עולם ה-Big Data – מוביל עולם הקוד הפתוח".

הדס סיכם באומרו כי "כל הבאזזים הגדולים מתחברים לתחום, כולם דורשים הבנה מערכתית וחיבור בין כמה שחקנים. אנו יודעים לעשות את החיבורים הנדרשים בין אוכלוסיות ה-IT השונות: חיבור בין מפתחים ובין אנשי DevOps, חיבור בין מנהלי בסיסי נתונים, DBA, ובין אנשי תשתיות. כל זה, במבט כולל של 360 מעלות".

גשר בין עולמות ה-IT

"למרות כל הדיבורים על הטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים עוברים, או מבינים שהם נדרשים לעבור, חלה כיום הפנמה שה-IT הישן, המסורתי, לא יחלוף כל כך מהר מן העולם. לכן נדרש גשר בין ה-IT הישן והחדש", אמר יאן ווילדבור, אוונגליסט לקוד פתוח באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואמריקה) ברד-האט.

לדבריו, "העולם החדש, הוא עולם בו המפתחים בארגונים הם שבונים את התשתית מבוססת קוד פתוח, ואנו רק 'עוטפים' אותם עם תמיכה ורישוי".

יאן ווילדבור, אוונגליסט לקוד פתוח באזור EMEA ברד-האט. צילום: ליאת מנדל

יאן ווילדבור, אוונגליסט לקוד פתוח באזור EMEA ברד-האט. צילום: ליאת מנדל

ווילדבור אמר כי, "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך חילופי דורות. התוכנות הקנייניות מסבות נזק ללקוחות, הן במימד הכספי והן בטכנולוגי. על מנת למנוע מצב זה, נדרש לעבוד בתקנים פתוחים, ולשם הולך עולם ה-IT".

"כמו שספקיות ה-IT מבינות זאת, כך גם המנמ"רים מפנימים: מגיע אליהם דור צעיר של מפתחים, שאינו מכיר צורת פיתוח שאינה בקוד פתוח. אם המנמ"ר לא נותן להם לפתח בדרך זאת, הם עוזבים".

"הקוד הפתוח הוכיח את עצמו, ולכן לקוחות עובדים עימו", אמר ווילדבור. "יש ביקוש לפתרונות קוד פתוח, כי הם מספקים את הסחורה ומשתלמים הן מבחינה כלכלית והן מבחינה טכנולוגית. קוד פתוח זה ההווה והעתיד".

לדברי ווילדבור, "עולם ה-IT מצוי בתוך שתי מגמות טכנולוגיות. האחת, מעבר בין העננים השונים. כלומר, מעבר מ-IT מוטה מוצרים לכזה המוטה פתרונות. הלקוחות לא לוקחים הכל מספק IT אחד".

האזור שעל המנמ"ר להתמקד בו

"פה אנו נכנסים לתמונה: אנו מאפשרים למנמ"ר לחלק את הרכיבים במערך ה-IT שלו באופן מודולרי, כך שאנו מספקים לו את היכולת לחבר באופן פשוט את כל החלקים, תוך טיפול ב-Big Data. אנו מספקים למנמ"ר יכולות לאינטגרציה מהירה, עם יכולת לאספקת מוצרים ושירותי IT מהר יותר, בשל מימוש Agile ו-DevOps".

"מערכי ה-IT בארגונים עוברים שינוי", אמר ווילדבור. "הכל הולך להיות מוגדר תוכנה, השרתים, הרישוי והאחסון. זו משמעות הטרנספורמציה הדיגיטלית, החומרה היא כמעט ולא רלוונטית. אלא שאם הכל מוגדר תוכנה, אז רק 20% מה-IT רלוונטי באופן ספציפי לארגון, רק הוא זה שייתן לי את היתרון התחרותי המבדל מהמתחרים. לכן, זה האזור שעל המנמ"ר להתמקד בו".

"למנמ"רים נדרשת ארכיטקטורה שלא 'מעניין' אותה אם הדברים רצים בענן או בחצר הבית פנימה, בדטה סנטר. אבל תפקידנו הוא גם להיות בשאר ה-80% של ה-IT, עם קוד פתוח ועם אינטגרציה. לכן, אנו משקיעים רבות בפיתוח רכיבים ומוצרים חדשים, לטובת פיתוח אג'ייל, מבוסס DevOps".

הסיבה לכך הסביר, "לצערם של אנשי ה-IT, לא ניתן יהיה להשליך לפח את ה-IT המסורתי. אז המיקוד יהיה על האינטגרציה בין העולמות, חיבור קל ופשוט, ותמיכה ביניהם. אנו עושים זאת, בין השאר עם פלטפורמת ה-Red Hat OpenShift, המסייעת ללקוחות לספק מהר יותר יישומי ענן, על ידי ניצול היתרונות של מתודולוגיות DevOps הקיימות בה".

אפשר לפעול טוב יותר

"הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות להגיב לדרישות השוק מהר יותר, על ידי אספקת יישומים עסקיים בתצורת מיקרו-שירותים באמצעות תהליכי DevOps. כך אנו מביאים למימוש של חזון הארגון האוטומטי, אשר מונע על ידי Ansible, מסגרת אוטומציית IT בקוד פתוח, שהינה פשוטה וללא תחנות קצה (Agentless). הכלי עוזר לתת למנהלי ה-IT הוותיקים את היכולת לדעת מה קורה, לעשות מיכון ובשלב הבא להכניס קונטיינרים, שזו הדרך החדשה לארוז שירותים ואפליקציות".

לדברי ווילדבור, "BMW הטמיעו את כלי OpenShift, כשירות במשרד האחורי – לתקשורת בין המכוניות. כלל כלי הרכב שולחים מסרים שונים, כגון 'המנוע הולך למות' או 'צריך להחליף גלגל'. כל ניהול הנתונים הללו נעשה על הפלטפורמה שלנו. OpenShift הוא ה-'Linux' לארגוני האנטרפרייז החדשים".

"אנו בונים את הגשר בין עולם ה-IT הישן וזה החדש", סיכם ווילדבורד. "השוק הישראלי מצוי בעיצומו של מעבר: הוא היה ממוקד מיקרוסופט (Microsoft) אבל התהליך הולך ונשבר: אנו רואים יותר ויותר עניין בעבודה על גבי סביבות Linux".

"מנמ"רים מבינים את התועלת מזה שהם שבים להיות הבעלים של ערימת ה-IT, ובנוסף, מידת השליטה שלהם בהיבטי האבטחה גדלה. בימים של הכופרות המשתוללות בשוק, העניין הזה הופך לרלוונטי יותר – כי אתה יכול לפעול טוב יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים