ארה"ב: נוקיה ו-T-Mobile יפרסו רשת דור 5 ב-3.5 מיליארד דולר

רשת הדור החמישי הגדולה בעולם תאפשר כיסוי רחב ברוחב פס של 600 מגה-הרץ ובמהירות העברת נתונים באורכי גל של 28 ג'יגה-הרץ באזורים עירוניים צפופים ● עסקה זו מסמלת את תחילת מעגל השדרוגים בשוק תשתיות הסלולר

מחכים ל-5G? אילוסטרציה: BigStock

עסקת ענק בין נוקיה ל-T-Mobile: החברות הודיעו כי חתמו על חוזה רב שנתי בהיקף של 3.5 מיליארד דולר לפריסת טכנולוגיית דור 5 סלולרית אצל המפעילה השלישית בגודלה בארצות הברית. עסקה זו מסמלת במידה רבה את תחילת מעגל השדרוגים בשוק תשתיות הסלולר.

במסגרת ההסכם, שנכון לרגע זה מהווה את עסקת דור 5 הגדולה בעולם, תפרוס החברה הפינית ברחבי ארצות הברית את רשת התקשורת החדישה, שתאופיין בכיסוי רחב ברוחב פס של 600 מגה-הרץ ובמהירות העברת נתונים באורכי גל של 28 ג'יגה-הרץ באזורים עירוניים צפופים.

"כולנו כבר בדור 5", ציין נוויל ריי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של T-Mobile. "כל דולר שאנחנו משקיעים הוא דולר דור 5, וההסכם שלנו עם נוקיה משקף את היקף ההשקעה שלנו כדי לספק ללקוחותינו את הרשת הסלולרית החדישה ברחבי המדינה. יחד עם ספרינט נוכל לעשות זאת, ואף יותר". באפריל השנה הודיעה T-Mobile על מיזוג עם ספרינט, בעסקה של 26 מיליארד דולר.

טכנולוגיית דור 5 סלולרית תאפשר חיבור לאינטרנט במהירות גלישה של 1 ג'יגה-ביט. בנוסף, הטכנולוגיה תאפשר שימוש במגוון רוחבי פס ובתאים קטנים, וכן שילוב רחב של טכנולוגיות וירטואליזציה. חשיבותה של טכנולוגיה זו גבוהה במיוחד לאור ההתרחבות הגדולה בשימושי המכשירים המחוברים והאינטרנט של הדברים.

שימוש בדור החמישי, אומרות T-Mobile ונוקיה, יאפשר להן לפתח, לבחון ולהשיק את הדור הבא של שירותי הקישוריות, לרבות למגוון תעשיות רחב, בהן ארגוני ענק, ערים חכמות, תחבורה, בריאות, ייצור, מסחר, חקלאות וסוכנויות ממשלתיות.

שוק הציוד לתשתיות תקשורת סלולרית, שנשלט בעולם על ידי שלוש השחקניות הגדולות וואווי הסינית, נוקיה הפינית ואריקסון השוודית, חווה בשנים האחרונות קשיים בצמיחה מאז השיא ב-2015 של פריסת תשתיות דור 4. לאחר מכן חלה ירידה בדרישה מצד מפעילות, לצד ספקות שהועלו באשר ליכולתם של חוזי הדור החמישי להתחיל להאיץ את הרווחיות של המפעילות וספקיות התשתיות במהלך השנה הקרובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים