סמסונג: צפי לירידה ברווחים

הירידה: בפעם הראשונה מזה שבעה רבעונים ● אנליסטים: הסיבה לכך היא היקף מכירות חלש של הסמארטפונים של החברה

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) פרסמה בסוף השבוע תחזית שלפני הצגת הדו"חות הכספיים, ובפעם הראשונה מזה שבעה רבעונים, היא צופה ירידה ברווחיה. לדברי אנליסטים, מקור הירידה הוא מכירות חלשות של הסמארטפונים שלה.

הענקית הדרום קוריאנית צופה לרבעון השני של השנה רווח תפעולי של 10 מיליארד דולר, לעומת יותר מ-10.5 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

תחרות קשה מצד מתחרות

סמסונג קיוותה למכירות חזקות של קו מכשירי הדגל שלה בשווקים מובילים, כמו סין והודו, אך נתקלה בתחרות קשה מצד מתחרות כמו שיאומי (Xiaomi) ו-וואווי (Huawei) הסיניות, שפועלות תחת אסטרטגיית חדירה עיקשת לשווקים באזורי הבית שלהן כמו גם בשווקים אירופיים ובצפון אמריקה. לפי הערכות, ה-iPhone X, שהחל להימכר בנובמבר האחרון, עקף במכירותיו את מכשירי הדגל של סמסונג.

בחודש אוגוסט הקרוב אמורה החברה להשיק את מכשיר הגלאקסי Note 9, ומכשירי הגלאקסי 9 האחרונים של החברה זכו, לפי הדיווחים, למכירות הגרועות ביותר מאז הגלאקסי S7 של 2016.

התחזית באה לאחר שבעה רבעונים חזקים של החברה. לדברי אנליסטים, העתיד צופן קשיים לחטיבת הסמארטפונים של החברה, משום ששוק הסמארטפונים לא צומח עוד כמו בעבר ומנגד – התחרות מתעצמת.

בתחום השבבים צפויות התוצאות של החברה להיות מוצלחות בהרבה. לפי התחזית שהיא פרסמה, חטיבת המוליכים למחצה תציג רבעון שביעי רצוף של רווחים מרשימים. לפי התחזית, הכנסות עסקי השבבים מהוות שליש מכל הכנסותיה, כשחלק נכבד מהן יגיע דווקא מאפל (Apple), שתשתמש בזיכרונות ה-NAND שלה במכשירי ה-iPhone הצפויים בסתיו הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים