מסתמן: חובת הפריסה של תשתיות הוט טלקום בפריפריה תידחה – שוב

הצוות המקצועי של משרד התקשורת החליט על דחייה חמישית של הפריסה ב-230 ישובים - ב-10 חודשים נוספים, על מנת לאפשר לחברה לבצע אותה במלואה ● ההחלטה טעונה אישור של שר התקשורת

משרד התקשורת עומד לדחות, זו הפעם החמישית, את ההחלטה בדבר חובת הפריסה האוניברסלית של תשתית הוט טלקום – ב-10 חודשים. מדובר בשל זה בהמלצה של צוות המשרד, שתלויה באישורו של שר התקשורת, איוב קרא.

הכוונה היא לחובה של HOT לפרוס תשתיות נייחות ביותר מ-230 ישובים שבהם היא לא פרוסה, כאשר עלות ההשקעה עשויה לעמוד על מיליוני שקלים וכדאיותה אינה מצדיקה זאת – בשל מיעוט האוכלוסייה באזורים אלה.

ממשרד התקשרות נמסר כי "בפגישה שהתקיימה עם הנהלת HOT הובהר שעל החברה להציג תכנית לפעולה שתיתן מענה לדרישות שאותן הגדיר המנכ"ל. בשל זאת, נקבעה פגישה נוספת עם הדרג המקצועי של הוט טלקום, להצגת מתווה ניסוי, שבו החברה תבחן את היכולות הטכנולוגיות שבהן היא אמורה להשתמש על מנת לספק את השירות שהיא מחויבת לו ברישיונה".

בפגישה שכבר התקיימה בשיתוף הדרג המקצועי במשרד הוצגו למנכ"ל לוחות הזמנים לשם השלמת הבחינה והשלמת הליך גיבוש ההחלטה בנושא, הכולל את הליך פרסום ההמלצות שיגובשו לציבור לשם קבלת התייחסויות.

הדחייה של משרד התקשורת תאפשר ל-HOT לערוך בדיקות נוספות של טכנולוגיות שונות, שיאפשרו לה לפרוס את התשתית בעלויות נמוכות יותר, כשהמשרד מעריך שהזמן הדרוש לכך הוא 10 חודשים. מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, הנחה את הדרג המקצועי במשרד לוודא שהחברה אכן תציג אפשרות פריסה חלופית באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשות. עוד הדגיש כהן כי "לאחר פרק זמן זה תתקבל המלצת הדרג המקצועי בעניין, שתוצג לשר לשם החלטה סופית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים