גוגל צפויה לרכוש את טכנולוגיית ה-Wi-Fi של נוקיה למטוסים

חברת הענק זיהתה הזדמנות עסקית ב-Wi-Fi בטיסות, שיהיה "מחובר תמיד", במקום השירות המקרטע לפעמים שממנו סובלים הטסים כיום ● המערכת של נוקיה מבוססת על רשתות סלולר שממוקמות על הקרקע במקום על לוויינים

האם גוגל תשפר את אפשרויות הגלישה באינטרנט בשחקים? צילום אילוסטרציה: אנדרו מקדונסקי, BigStock

אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), נמצאת בעיצומם של מגעים עם נוקיה (Nokia) לרכישת חטיבת הפס הרחב שלה למטוסים, כחלק מתכניות לפיתוח שירות אינטרנט מהיר בשחקים – כך על פי דיווח של בלומברג (Bloomberg).

ענקית האינטרנט רוצה לנצל את מערכת הפס הרחב המוטסת של נוקיה בכדי להחיל אותה על טכנולוגיית הקישוריות הקיימת שלה.

מקורות שדיווחו על המגעים טוענים כי יש בין שתי החברות הבנה על תנאי העסקה, שלא פורסמו, וציינו שהן הגיעו לשלב מתקדם של המשא ומתן ויוכלו להכריז על העסקה בקרוב. עם זאת, עדיין לא נחתם כל הסכם רשמי ואף לא אחת מהחברות הגיבה על הדיווחים.

יכולות סלולריות במקום לווייניות

נוקיה מציעה את טכנולוגיית ה-LTE A2G שלה, מבוססת המערכת הסלולרית, מזה מספר שנים. הפיתוח יוצר חיבור אינטרנט מוטס על ידי תקשורת עם רשתות המבוססות על הקרקע, במקום על לוויין. באתר האינטרנט של החברה נכתב כי המערכת "יוצרת קשר ישיר בין המטוס לבין הקרקע, ובכך חוסמת את ההשהיה הכרוכה בקפיצה ללוויין".

החברה הפינית טוענת כי גישה זו "מאפשרת שירותי אינטרנט In-cabin מהירים ביותר, באמצעות אספקת Wi-Fi מחובר תמיד לנוסעים". עוד היא מסבירה שמערכת זו "יותר יעילה ומתומחרת באופן סביר" מאשר מערכות מבוססות לוויין, תוך שהיא מבטיחה "שיפור חוויית הנוסעים".

גוגל לא פיתחה עד כה מערכת ייעודית לטיסות והיא מבקשת לשנות זאת. נכון להיום, הגישה לאינטרנט במטוסים קשה והענקית מזהה פה, ככל הנראה, הזדמנות עסקית ברורה.

יצוין ש-Gogo, חברה משיקגו, בנתה את העסקים שלה על הצעת שירותי אינטרנט בטיסה. בעקבות הידיעה על העסקה הפוטנציאלית בין גוגל לנוקיה עלו מניותיה ב-2% והעניקו לה שווי של 769 מיליון דולר. הידיעות על העסקה הנרקמת העלו גם את מניות נוקיה ואת שווי השוק שלה – במקרה זה ב-1.2% ל-36.3 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים