האם FaceTime של אפל הציל אישה ממוות?

אישה בת 58 מארצות הברית, ששוחחה באמצעות השירות עם אחותה שמתגוררת בבריטניה, חטפה שבץ מוחי בזמן השיחה ● הטכנולוגיה המתקדמת אפשרה לאחות לזהות את מצוקתה ולגרום לה להזעיק עזרה מצילת חיים

תיקון לבאג. FaceTime

FaceTime – כלי המאפשר קיום וידיאו צ'ט במכשירי iPhone – הציל, ככל הנראה, חיים.

אופוקואה קוואפונג, אישה בת 58 המתגוררת בגפה בניו-יורק, הייתה באמצע שיחה שנוהלה דרך הירות של אפל (Apple) עם אחותה הצעירה, אדומאה סאפונג, שחיה במנצ'סטר שבבריטניה, כאשר האחרונה הבחינה שהיא "לא נראית בסדר".

סאפונג, על אף שהייתה מרוחקת מאחותה אלפי קילומטרים, הצליחה בזכות שיחת הווידיאו צ'ט לזהות שאחותה לא חשה בטוב והזעיקה את שירותי ההצלה.

קוואפונג סיפרה כי "אחותי הביטה בי ואמרה שהיא יכולה לראות שהפנים שלי לא נראות כמו שצריך. היא גם אמרה שאני 'מעיפה' את המילים שלי, אבל חשבתי שהיא פשוט מציקה לי ולא האמנתי לה".

סאפונג מצידה גוללה את האירועים ותיארה ש-"כשהתקשרתי לאופוקואה היא אמרה שהיא לא הרגישה טוב וחשה עייפה, וגם סיפרה שהיא מתקשה ללכת. אמרתי 'אולי את צריכה לקחת אספירין' וראיתי שהיא ניסתה להרים כוס מים ולא הייתה מסוגלת. אז שמתי לב בשיחת הווידיאו ב-FaceTime שפניה צונחים".

לדברי סאפונג, היא אמרה לאחותה שהיא צריכה לנתק ולדאוג שרופא יגיע אליה מיד. אלא שקוואפונג לא האמינה לאחותה כל כך מהר ורק לאחר התייעצות טלפונית עם אחות נוספת, רופאה במקצועה, שזיהתה אף היא את הקושי בדיבור, קיבלה את דעת שתי אחיותיה וצלצלה לשירותי החירום.

"אלמלא הווידיאו צ'ט – הדברים יכולים היו להיות שונים כל כך"

בבית החולים אובחנה קוואפונג כלוקה בשבץ עקב קריש במוח. האירוע המוחי אמנם הותיר אותה משותקת בצדה השמאלי, אבל לא הביא למותה. לדבריה, "אין ספק ש-FaceTime הציל את חיי. אם אחותי לא הייתה שמה לב שמשהו לא בסדר, הדברים יכלו להיות שונים כל כך".

כיום, ולאחר השיקום, מספרת קוואפונג שלא רק שהטכנולוגיה הצילה את החיים שלה אלא שהיא גם מאפשרת לה לחיות אותם. "אני מסתמכת הרבה על שיחות ועידה בווידיאו, כי אני לא מסוגלת לנסוע, כמו שעשיתי קודם לכן, לעבודה שלי", אמרה ל-BBC.

האחות סאפונג ציינה כי "שומעים הרבה סיפורים שליליים על האינטרנט והטכנולוגיה, אבל אני חושבת שזו דוגמה לאופן שבו הטכנולוגיה יכולה לעשות טוב. אלמלא FaceTime הייתה לנו שיחה שונה מאוד עכשיו".

שבץ מוחי מתרחש כשישנה הפרעה פתאומית באספקת הדם לרקמת המוח, שגורמת נזק נוירולוגי שיכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, ובהן הפרעה בדיבור, חולשה או שיתוק של הגפיים וקשיים בהליכה. לעתים עלול אירוע מוחי לגרום למוות. בכל מקרה, עם הופעת התסמינים לשבץ מוחי מומלץ להגיע במהירות האפשרית לבית החולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים