קרן השקעות אמריקנית רכשה 4.8% מבזק; דורשת פיטורים בדירקטוריון

אליוט – קרן של פול סינגר, שידועה כמתערבת בחברות שיש לה אחזקות בהן – דורשת שחברי הדירקטוריון שמעורבים בפרשת בזק ילכו הביתה

בזק

קרן ההשקעות האמריקנית אליוט (Elliott Associates), שבשליטת פול סינגר, הודיע שרכשה 4.8% ממניות בזק ושהיא דורשת לפטר את חברי הדירקטוריון של החברה שמעורבים בחקירה שמתנהלת במשטרה וברשות ניירות ערך.

סינגר, יהודי ניו-יורקי, הוא משקיע Hands On – כזה שנוטה להתערב רבות בחברות שהוא משקיע בהן, וכך הוא עושה גם בבזק. במכתב ששלח ליו"ר החברה, דוד גרנות, הוא דורש לפטר חלק מחברי הדירקטוריון בטענה ש-"בהרכבו הנוכחי, הוא לא מתאים". סינגר ציין בהקשר זה את העובדה שחלק מהחברים נתונים בחקירות "בשל התנהגות בלתי הולמת", לדבריו.

קרן אליוט דורשת את הפיטורים המידיים של כל הדירקטורים שנחשדים על ידי הרשות והמשטרה בביצוע עבירות ושל כל דירקטור שקשור בצורה כלשהי עם יורוקום. כן היא דורשת שהדירקטורים שיבואו במקומם יהיו עצמאיים וייבחרו על ידי ועדה מיוחדת שיקימו בעלי המניות של הקבוצה, על בסיס מקצועיותם.

לפי המכתב, בזק ניצבת בימים אלה בפני הזדמנויות משמעותיות, ו-"הזמן שעובר ללא בעלות וממשל יציבים וחסרי פניות פועל לרעת כל מחזיקי העניין".

הדרישה של הקרן באה על רקע החקירה שמתקיימת בחודשים האחרונים נגד בזק וחברות אחרות. במוקד החקירה נמצא שאול אלוביץ', יו"ר דירקטוריון בזק, שהחברות האחרות – ובמרכזן yes, חברה בת של בזק, וחלל תקשורת – נמצאות בשליטתו. בין החשודים הנוספים בפרשה נמצאים מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. רשות ניירות ערך המליצה בנובמבר האחרון על הגשת כתב אישום נגד אלוביץ' ונגד מעורבים אחרים בפרשה, והעבירה את התיק לבחינת הפרקליטות, שעתידה להחליט בנושא.

מבזק נמסר שהם קיבלו את המכתב רק היום, שהם בוחנים את תוכנו ושיגיבו בהתאם.

כאמור, אליוט ידועה כקרן שמתערבת לא מעט בחברות שיש לה אחזקות בהן. כך, לחץ של הקרן הביא את חברת הסייבר הישראלית אימפרבה לחפש לפני כשנה וחצי קרן השקעות "כדי לסייע לה לבחון אפשרויות אסטרטגיות" – ובמילים אחרות אקזיט, שלבסוף לא יצא לפועל. זאת, לאחר שהקרן, שדיווחה על אחזקה ב-9.8% ממניות אימפרבה, טענה כי החברה מוערכת בחסר. כמה חודשים לפני כן הביא לחץ מצד אליוט לרכישתה של קליק (Qlik) על ידי קרן ההשקעות Thoma Bravo תמורת שלושה מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים