ביל גייטס מודה: אני משתמש באנדרואיד – לא ב-Windows Phone

"הטלפון שיש לי כעת... למעשה עברתי למכשיר אנדרואיד שנושא תוכנות של מיקרוסופט", אמר ביל גייטס בראיון טלוויזיה

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

עוד מסמר בארון הקבורה של Windows Phone? מיקרוסופט (Microsoft) הפסיקה לתמוך במכשירי Windows Phone מוקדם יותר השנה, אבל אפשר להיות בטוחים שהמתחרה היחידה של iPhone ואנדרואיד (Android) באמת מתה כאשר מייסד החברה מודה שהוא משתמש בטלפון שמבוסס על המערכת של גוגל (Google).

"הטלפון שיש לי כעת… למעשה עברתי למכשיר אנדרואיד שנושא תוכנות של מיקרוסופט", אמר ביל גייטס בראיון ל-Fox News.

לתוכנה של מיקרוסופט יש היסטוריה ארוכה בהקשר למכשירי סלולר, שהחלה עם Windows CE למכשירים ניידים עוד ב-1996, לפני שהפכה ל-Windows Mobile בשנת 2000. בעקבות הדחיפות והלחץ שחשה החברה מול מערכת ההפעלה iOS, נוחה בהרבה לשימוש (שבאה לעולם ב-2007), ועלייתה לגדולה של אנדרואיד (2008), מיתגה מיקרוסופט מחדש את מערכת ההפעלה הסלולרית שלה ל-Windows Phone ב-2010.

אז בעצם החל הסוף של מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, שלא הצליחה לפשט את התוכנה שלה או למשוך די מפתחים שיהיו מהירים דיים כדי למשוך את המשתמשים מאפל (Apple) ומגוגל. גם הרכישה של זרוע הסלולר של נוקיה (Nokia) והניסיון להשתמש במותג Lumia כשלו ולא הצליחו לתת לחברה זריקת מרץ שהייתה כה זקוקה לה. חלפו שנתיים מאז שעדכנה מיקרוסופט בפעם האחרונה את מערכת ההפעלה שלה (גרסת Windows 10 mobile הופיעה בראשונה במכשיר ה-Lumia 950).

אף על פי שאולי היה עדיין סיכוי קלוש שיצוצו פה ושם מכשירי Windows סלולריים, ייתכן שהצהרתו של גייטס היא כתקיעת סכין ב-Windows Phone. ואולי, בעצם, היא גאלה אותה מייסוריה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. למה אתה שונא את אדם?

    ואם אתה כבר שונא אותו, למה לערב את אמא שלו?!

  2. שונא את אדם

    חי בסרט. ווינדוס פון היה בין הכישלונות הגדולים של מייקרוסופט אם לא הכי גדול. אולי לאמא שלך חסר כסף

  3. אדם

    חבל מאוד למערכות חלונות גרפיות היה סיכוי מעולה להצליח על בסיס חומרות חזקות שיש היום , נראה שהמניעים לחיסולה היו שיקולים אחרים שבסופו של יום תמיד הם כסף. ביל, כמה מליונים נוספים קיבלת מגוגל בשביל האמירה הזו? חסר לך כסף? ...

אירועים קרובים