באישור משרד התקשורת: פרטנר החלה לשווק שיחות מעל רשת LTE

קבוצת פרטנר הטמיעה בשבועות האחרונים את טכנולוגיית VoLTE בליבת הרשת של החברה ובמערכות הרדיו, בפרויקט טכנולוגי משותף עם אריקסון ישראל

פרטנר

החל מהשבוע שעבר, פרטנר היא הראשונה בישראל המאפשרת ללקוחותיה לקיים שיחות קוליות מעל רשת LTE – כך נודע היום (א'). זאת, לאחר שהחברה קיבלה את אישור משרד התקשורת לכך. קבוצת פרטנר הטמיעה בשבועות האחרונים את טכנולוגיית VoLTE (ר"ת Voice over LTE) בליבת הרשת של החברה ובמערכות הרדיו, בפרויקט טכנולוגי משותף עם אריקסון (Ericson) ישראל.

השירות נתמך בשלב הראשון במכשירי סמארטפון מדגמי LG V20 ו-P10 של וואווי (Huawei), כאשר בשבועות הקרובים תושלם התמיכה במגוון מכשירים של יצרניות מובילות, למשל iPhone 6 והלאה.

טכנולוגיית VoLTE מאפשרת קיום שיחות קוליות על גבי תעבורת נתונים, כלומר – לקוחות פרטנר יכולים להשתמש ברשת הדור הרביעי גם לשיחות וגם לגלישה. תמיכה זו מאפשרת איכות מוגברת של השמע, קיצור משמעותי של זמן הקמת השיחה, ויכולת לשלב מולטימדיה ושיתוף נתונים תוך כדי התרחשותה. בנוסף, הלקוחות יזכו לגיבוי של רשת דור 3 ליצירת רצף כיסוי מקסימלי.

הטמעת טכנולוגית VoLTE בפרטנר מרחיבה את יכולות הרשת של החברה בתחום ה-Wi-Fi Calling. השירות מאפשר למנוייה המשך קבלת והוצאת שיחות ממספר הטלפון הסלולרי על גבי Wi-Fi, באופן אוטומטי וללא צורך בחיבור או הפעלה נקודתית, באמצעות מכשירים תומכים – שכוללים את מרבית מכשירי הסמארטפון הנמכרים בישראל. טכנולוגיה זו, שהושקה בפרטנר באוקטובר האחרון, מאפשרת למנוייה לנהל שיחות כרגיל ולהרחיב את כיסוי הרשת הסלולרית באמצעות אינטרנט אלחוטי גם לאזורים עם כיסוי מוגבל, כמו חניונים תת קרקעיים וממ"דים.

יצוין כי שיחות קוליות על גבי VoLTE לא משפיעות על חבילת הגלישה של המנוי ונמנות כדקות שיחה, בדיוק כמו שיחות על גבי רשת דור 3.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים