מימון שמילה מונה למנכ"ל בפועל של משרד התקשורת

שמילה יחליף את שלמה פילבר, שחשוד בפרשת בזק ומצוי במעצר בית, לשלושה חודשים או עד לסיום נבצרותו - המוקדם מביניהם

מימון שמילה, המנכ"ל המיועד של משרד התקשורת.

שר התקשורת, איוב קרא, החליט היום (ב') על מינויו של מימון שמילה, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, למנכ"ל בפועל של המשרד. המינוי בא בעקבות חקירת פרשת בזק, שאחד החשודים בה הוא מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, שאף נמצא בימים אלה במעצר בית.

בהודעה קצרה שהוציא משרד התקשורת נכתב כי "לאור ההתפתחויות סביב חקירת הרשות לניירות ערך בעניין בזק, ובמטרה לשמור על רציפות ניהולית במשרד, בהתאם להוראות החוק, החליט שר התקשורת, איוב קרא, להשתמש בסמכותו ולמנות את מימון שמילה, המשנה למנכ"ל, לתפקיד מנכ"ל המשרד בפועל".

"כל זאת", הוסיפו במשרד, "עד לסיום נבצרותו של פילבר או עד לתקופה של שלושה חודשים – המוקדם מביניהם, כדי שעבודת המשרד תיעשה על פי הוראות החוק והסדר במשרדי הממשלה".

פילבר נשלח ביום ה' האחרון למעצר בית בן שבועיים, בחשד לעבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך. במסגרת ההחלטה נאסר עליו ליצור קשר עם עובדי המשרד במשך תקופת מעצר הבית, מה שמונע ממנו למלא את תפקידו. אתמול קראה התנועה לאיכות השלטון להשעות את פילבר מהתפקיד.

בדו"ח שפרסם מבקר המדינה יום לפני כן הועלה חשש שהוא פעל לטובת בזק בכל הנוגע לנושא רפורמת השוק הסיטונאי, ובעיקר לביטול ההפרדה התאגידית בקבוצה. המבקר אף כתב כי משרד התקשורת בראשותו של פילבר גילה "חולשה רגולטורית" בפרשה ופעל לכאורה בניגוד לאינטרס הציבורי. יחד עם פילבר נשלחו למעצר בית בכירים בבזק, בהם בעל השליטה, שאול אלוביץ', והמנכ"לית, סטלה הנדלר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים