ThinkVision T27hv-20 של לנובו – מסך מחשב עסקי השומר על פרטיותכם

זהו מסך IPS בגודל 27 אינץ', שניתן לעשות בו שימוש במשרד ביתי, ולנצל את המצלמה שלו לטובת כנסי, ועידות ושיחות וידיאו, אבל הוא מיועד קודם כל לסביבה ארגונית, אל חדר מלא עובדים, או מקום שמסתובבים בו לא מעט אנשים

עם כל הכבוד לניידות שמציע מחשב נייד, ושיהיה הכי טוב בעולם, עדיין – כשמתיישבים על הכסא המשרדי, בארגון או בבית, אין תחליף לעבודה עם מסך גדול יותר באופן משמעותי. זה נכון במיוחד בעידן המודרני, בו מסכים רבים משמשים גם כתחנת עגינה לכל דבר ועניין – הם לא רק מבלים, הם גם מעבירים. כל מה שצריך זה לחבר את הקצה הפנוי של כבל ה-USB למחשב, ופשוט לשכוח באותו רגע מעצם קיומו.

מבט קצר מסביב ל-ThinkVision T27hv-20 של לנובו מראה עד כמה עוצמתי זה יכול להיות, לפחות על הנייר. לא רק שיש כמות גדולה מאוד של יציאות וחיבורים מסביב, למעלה יש גם מצלמת רשת מתקדמת, באיכות גבוהה יותר ממה שמוצאים בדרך כלל במחשבים הניידים, וכל מה שצריך זה כבל DisplayPort או USB-C, כדי לגרום לה לעבוד.

אבל אז המסך הופך למעשה למעין מחשב 'הכל כלול' מתקדם, שאליו מחברים מקלדת ועכבר בגודל מלא, את ערכת האוזניות והמיקרופון לשיחות ועידה, את הטלפון, כדי להטעין אותו בינתיים, ואפילו את הכונן החיצוני הנייד כדי להעביר נתונים ממנו ואליו. יש אפילו שני כפתורים קטנים ונגישים בצד הימני של המסך, ששולטים בעוצמת הקול, ואם אכן משתמשים בחיבור באמצעות DisplayPort, אז אפשר לשרשר עוד מסך תואם, כדי להגדיל עוד יותר שולחן העבודה. בקצה המעמד מקדימה יש גם חריץ מוארך מודגש באדום. אפשר להניח שם גם עט או שניים, פיזיים, למקרים בודדים שבכל זאת צריך לשרבט משהו על נייר.

אבל ThinkVision T27hv-20 הוא קודם כל מסך IPS בגודל 27 אינץ', שמציע רזולוציה של 2K ובהירות סבירה של 350 ניט, יחד עם ניגודיות של 1,000:1. התאורה האחורית שלו מבוססת על WLED, כיסוי הצבע שלו עומד על 99% ממרחב sRGB, שזה מה שצריך לשימושים משרדיים, וקצב הרענון שלו עומד על 60 הרץ – טוב, בכל זאת הוא לא מיועד לגיימרים.

עוד היבט חשוב שהוא מציע זה הפחתת אור כחול רציפה. מה שזה אומר בפועל הוא שלמרות שהמנגנון עובד כל הזמן בכדי להוריד עומס מהעיניים, וכדי לאפשר שעות עבודה ארוכות, עדיין התמונה הסופית אינה סובלת מכך, והיא מציעה צבעים חיים וחדים, שלא סובלים מהפחתת האור הכחול, גם אם מתעקשים לראות בו סרט.

למרות שניתן כמובן להציב את ThinkVision T27hv-20 במשרד ביתי, ולנצל את המצלמה שלו לטובת כנסי, ועידות ושיחות הווידיאו, שגם כך עורכים כיום לא מעט מהבית, הוא מיועד קודם כל לסביבה ארגונית, אל חדר שמלא עובדים, או מקום שמסתובבים בו לא מעט אנשים.

ThinkVision T27hv-20 של לנובו. צילום: יח"צ

ThinkVision T27hv-20 של לנובו. צילום: יח"צ

האלמנט הראשי והחשוב: מצלמת IRRGB

ולמרות הרכזת הענקית שמשולבת במסך, כמוזכר לעיל, המצלמה בחלק העליון של המסך היא האלמנט הראשי והחשוב. מדובר במצלמת IRRGB ברזולוציה של 1080p עם תריס פרטיות שמזיחים אותו למקומו וממקומו עם ידית קטנה. את המצלמה ניתן לסובב באמצעות מתאם מצד ימין של שלה. המטרה היא לסובב אותה, תוך התייחסות ליכולות הארגונומיות של המסך (וזה כולל סיבוב על הציר האנכי ב-90 מעלות), כך שפני המשתמש יהיו בדיוק במרכז התמונה ועוד דקה תבינו למה זה חשוב מעבר לשיחות וידיאו. בקצה הגלגלת הזו יש גם נורית קטנה שנדלקת כשמנהלים שיחת וידיאו בפועל, כך שניתן ללמוד שלא רצוי להפריע, ובטח לא לעבור מאחור עירומים. המצלמה כוללת גם שני מיקרופונים המשמשים בעיקר לביטול רעשי רקע, שזה יותר מחשוב בסביבה משרדית עמוסה, אבל עדיף להשתמש במונח הפחתה ולא ביטול.

והנה עוד אלמנט חשוב, שיותר חשוב במשרד מאשר בבית. עם החיבור של ThinkVision T27hv-20 למחשב, ועם ההורדה וההתקנה האוטומטית של מנהל ההתקן ופרופיל הצבע, מותקנת גם תוכנה קטנה בשם Glance של חברת מיראמטריקס. תוכנה זו מספקת כלים חזקים וניתנים להתאמה לשמירה על פרטיות המסך מפני עיניים זרות שלא צריכות לראות מה שמופיע עליו.

היא כמובן משתמשת במצלמה, ולכן יש לחבר את כבל ה-USB כמוזכר לעיל, וחשוב מאוד לכוון את המצלמה היטב לפנים. לאחר מכן אפשר להגדיר שהמסך יטושטש, אם המשתמש מתרחק ממנו לרגע, או מסיט ממנו את המבט למקום אחר. אפשר להגדיר שאחרי כך וכך שניות שהמשתמש אינו מול המסך הוא יכבה ואף יכניס את המחשב למצב שינה, ואפשר אפילו לזהות אם מישהו עומד מאחור ומנסה להציץ אל עבר המסך כדי לדלות נתונים לא לו. 

יש אפילו אלמנט של שמירה על הבריאות שבחברה מכנים 20-20-20. זה אומר שלאחר 20 דקות עבודה מומלץ למשתמש להתרכז בנקודה שמרוחקת מהמסך מרחק של 20 רגל למשך 20 שניות.

מדובר בתוכנה מאוד אינטואיטיבית ועם זאת יש די הרבה מה ללמוד בה ומה לכוונן, כל אחד לפני הצרכים שלו.

בסופו של דבר, ThinkVision T27hv-20 הוא מסך עסקי איכותי והשילוב של מצלמת וידאו איכותית עם המרכזת העוצמתית שמשולבת בו יכולים לספק פתרון מעולה למשרד בימים בהם חוזרים יותר לקובייה הפרטית, אבל עדיין מרבים בשיחות וידיאו. המחיר, בכל מקרה, 1,799 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים