Oukitel K3: המכשיר שתקוע בלימבו בין הדור הישן לחדש

שלום לכם אנשים עניים ● הכירו מכשיר שאמנם לא יכול להתחרות עם מכשירי השוק העליון, וגם לא עם החלק העליון של שוק הביניים, אבל הוא בולט מעל מכשירי שוק ביניים תחתון אחרים ובקלות יחסית - והיי הוא גם עולה 550 שקלים

Oukitel K3. צילום: דורון קצבורג

אחד הדברים שאפשר לומר על שוק הטלפונים הוא שיש לפעמים הרגשה שהיצרניות הרבות ששטות בו, במים העמוקים והרדודים כאחד, נגררות באף אחרי היצרניות המובילות. כבר ממש קשה להיזכר מי הייתה היצרנית הראשונה שדחפה לשוק את החריגה מתצוגה ביחס היבט של 16:9 אל עבר מחוזות ה-18:9 וצפונה מכך, אבל כולם מאמצים – כולל הצרכנים שמוכיחים ברובם שהם קונים מה שמציעים להם, ולא בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים.

את אותה אמירה אפשר לומר על תופעת נושאי המגרעת, המאוד לא אסתטית לטעמו של כותב שורות אלו, שפשטה במגפת העתקה אל החלק העליון של כל מכשיר שעובר בסביבה כמעט, וזאת למרות הביקורות הרבות שהובעו על הופעתה הראשונה במכשירי ה-iPhone X.

אבל היתרון של השוק הסיני, בו פעילות כל כך הרבה יצרניות קטנות יחסית, הוא שאפשר למצוא בו הכל, בכל נקודת מחיר, וכמובן נישאר מרוכזים בשוק הטלפונים החכמים, יותר או פחות.

כך שמי שמחפש יכול למצוא גם טלפונים בטעם של פעם, וה-K3 של אוקיטל (Oukitel) מהווה דוגמה טובה לכך. מדובר במכשיר שנמצא בשוק למכירה כארבעה חודשים, והוא מגיע עם מגיע עם מסך 5.5 אינץ' ביחס היבט "קלאסי" של 16:9 שמציע רזולוציית FHD תקנית.

אימונים מביאים לתוצאות

הוא גם מביא עמו את אחד המאפיינים הגדולים שהחברה הזו מציעה בדרך כלל במכשירים שלה – סוללה גדולה בנפח של לא פחות מ-6,000mAh שלא רק מבטיחה זמן עבודה ממושך אלא גם מקיימת. במבחנים שנערכים לטלפונים שמגיעים לבדיקה, בהם אנו משתמשים במבחן Time 2.0 של PCMark for Android, הגיע המכשיר ל-11:59 שעות – מהתוצאות הגבוהות ביותר שהושגו במבחן הזה.

עוד היבט של הסוללה הוא זמן ההטענה שלה. המכשיר מגיע עם מחבר USB 2.0 מהדור "הישן", אבל למרות זאת הרשים עם זמן הטעינה שלו. הוא מגיע עם מטען 9V/2A וזמן הטעינה שלו מאפס, כשהוא כבוי, ועד טעינה מלאה הסתכם ב-1:50 שעות בלבד, וזה מרשים במיוחד שהמחבר לא תומך בפני עצמו בטעינה מהירה כמו USB Type-C מודרני. כשהמכשיר פועל ומוכן לעבודה, הטעינה יכולה להימתח לכדי יותר משעתיים וחצי, אבל זה טבעי.

הסוללה הענקית, ובכלל מבנה הגוף, גורמים למכשיר להיות כבד יחסית למכשירים מודרניים, ומשקל של כ-220 זה אכן הרבה יחסית, אבל המשקל מאוזן היטב לכל אורך המכשיר והוא נוח להחזקה ביחד וקשה לומר שהוא ממש משפיע על השימושיות. גם העובי של המכשיר – וכן, שוב הסוללה אשמה – הוא יחסית גדול עם 9.9 מ"מ.

עם זאת ה-K3 אינו מכשיר מכוער, וזאת גם למרות שרק השוליים הצדדיים שלו דקים ולמעלה ולמטה יש בהחלט כמות גדולה של נדל"ן. העיצוב של הגב, עם המיקום הצמוד לקצה של צמד המצלמות והמבזק ביניהן, והליטוש עד כאב של המעטפת כך שהיא מבריקה ונוצצת, נראה טוב – ובמיוחד בצבע החול הבוהק של המכשיר המסוים שנבדק כאן.

לא פה ולא שם

המכשיר, כפי שכבר ניתן היה להבין, נמצא איכשהו באמצע בין הדור הישן לחדש, מבחינת עיצוב ומסך, ומצד שני במצלמות – לא רק שיש לו שתיים מאחור, יש לו שתיים מקדימה שנמצאות בצד ימין ולמעלה, כשגם להן יש מבזק עצמאי משלהן כדי לאפשר צילומי סלפי גם בתנאי תאורה פחות טובים. גם מקדימה וגם מאחור המצלמות מגיעות בשילוב של חיישנים בגודל של 13 ו-2 מגה-פיקסלים. התוצאות אולי לא ניתנות להשוואה לאלו של המכשירים המובילים בשוק, במיוחד בתנאי בית חשוכים יחסית בהם הגרעיניות בולטת, אבל הן גם עולות בכמה מונים במחירן על ה-K3. בצילומי תקריב האיכות גבוהה יחסית, ואפקט ההתמקדות באובייקט תוך טשטוש הרגע, בא היטב לידי ביטוי, אבל באופן כללי התוצאות לא תמיד אחידות באיכותן.

אוקיטל ציידה את המכשיר במערכת על שבב MT6750T של מדיה-טק (MediaTek) שמורכבת משמונה ליבות Cortex-A53, ארבע מהן במהירות מרבית של 1.5 גיגה-הרץ, והארבע האחרות במהירות מרבית של 1 גיגה-הרץ, בתצורת bigLITTLE מסורתית וזה בהחלט סביר למכשיר שוק ביניים. מבחינת זיכרון ההפעלה היא לא קימצה ושילבה 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה עם 64 גיגה-הרץ זיכרון אחסון מובנה.

מבחינת ביצועים לא ניתן היה לצפות לגדולות ולנצורות, וכמובן שהתצורה לעיל היא זו שהייתה אחראית לרמת הציפייה הזו, והתוצאות היו בהתאם. K3 לא מתאים למי שמחפש להרים את המשחקים הכי חזקים או אפליקציות תובעניות משאבים, אבל בשימוש יומיומי ובמשחקי קז'ואל שכל כך נפוצים – מישהו אמר Homescape? – לא תהיה בעיה.

המחיר זה אחד הדברים הכי חשובים שיש למכשיר הזה להציע, ובמחיר שוק בחנויות הסיניות שעומד על 550 שקלים בימים אלו, ה-K3 של אוקיטל מציע תמורה מצוינת לכסף. הוא לא יכול להתחרות עם מכשירי השוק העליון, וגם לא עם מכשירי החלק העליון של שוק הביניים, אבל הוא בולט מעל מכשירי שוק ביניים תחתון אחרים ובקלות יחסית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים