"אנחנו רואים בישראל נכס אסטרטגי"

כך אמר ד"ר גארי גונג, יו"ר חברת i2i, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● i2i הטייוואנית מנהלת את תוכנית החדשנות IP² LaunchPad להאצת כניסת חברות לפעילות באקוסיסטם של טייוואן וד"ר גונג סיפר בראיון על תוכניותיה העת

ד"ר גארי גונג, יו"ר חברת i2i.

משרד הכלכלה של טייוואן פועל להרחבת הקשרים והפעילות המשותפת בין האקוסיסטם של ישראל ושל טיוואן, במטרה לעודד חדשנות טכנולוגית בטייוואן. המשרד החל להפעיל מספר תוכניות חדשנות, לקידום קשרים ושיתופי פעולה טכנולוגיים בין טייוואן וישראל, וכעת הודיע על התרחבות והפעלת התוכניות במדינות נוספות. התוכנית החלה לפעול לאחרונה בקנדה ובאוסטרליה, על בסיס המודל בישראל, וכן היא צפויה להיפתח בקרוב גם בבריטניה, הולנד ושוודיה.

אנשים ומחשבים שוחח עם ד"ר גארי גונג, יו"ר חברת i2i (ר"ת Innovation To Industry) הטייוואנית, אשר מנהלת את תוכנית החדשנות IP² LaunchPad להאצת כניסת חברות לפעילות באקוסיסטם של טייוואן. בשיחה מסביר ד"ר גונג מדוע בחרו להשיק את התוכנית הראשונה בישראל.

"בשנים האחרונות ביקרתי מספר פעמים בישראל, הכרתי והתרשמתי מאוד מתעשיית החדשנות הישראלית ומתוכניות התמיכה והאצה הקיימות כאן, הן פרטיות והן ממשלתיות. החזון שלי היה לחזק את הקשרים ושיתופי הפעולה בין הסטארט-אפ ניישן הישראלי לסקייל-אפ ניישן הטייוואני. אני מאמין ששילוב בין שני האקוסיסטמים יאיץ את ההתפתחות והצמיחה של כל אחד מהצדדים".

כיצד תפעילו את התוכניות בעולם?
"בדומה לתוכנית בישראל, התוכניות בעולם ינוהלו יחד עם שותף מקומי, בליווי של חבר מנהלים מהתאגידים, מוסדות מחקר ומשקיעים המובילים באקוסיסטם של טייוואן, וכן בליווי הצוות שלנו בטייוואן. ההתרחבות של התוכנית בעולם תאפשר לנו להמשיך ולהאיץ כניסה של חברות לפעילות בטייוואן, לקשר את החברות עם השותפים האסטרטגיים הנכונים עבורן, להוזיל את עלות הייצור ולהתרחב באסיה. לצד זה, לייצר רשת קשרים חזקה גלובלית, וכן לפתוח בפני חברות טייוואניות הזדמנויות עסקיות והתרחבות גלובלית".

כיצד ההחלטה להרחיב את הפעילות במדינות אחרות תשפיע על הקשרים עם ישראל?
"שיתוף הפעולה שלנו עם ישראל רק יתעצם. אנחנו רוצים לבסס את טייוואן כמרכז השקעות והאב לסטארט-אפים, ובהקשר זה שיתוף הפעולה עם ישראל הסטארט-אפ ניישן חשוב מאוד, ואנחנו רואים בה נכס אסטרטגי. עד לסוף שנת 2023 ממשלת טייוואן תשקיע כמיליארד דולר, במטרה לבסס את מעמדה כמרכז השקעות לסטארט-אפים במזרח אסיה.

התוכנית לקידום האקוסיסטם של טייוואן הוצגה על ידי המועצה הלאומית לפיתוח של טייוואן בשנת 2018. התוכנית כוללת חמש אסטרטגיות לפיתוח וביסוס אקוסיסטם לסטארט-אפים וחדשנות טכנולוגית – הקצאת מימון לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, תמריצי מס לאנג'לים ושיתופי פעולה עם קרנות הון סיכון, התאמת הרגולציה וקידום פיתוח טאלנטים. בנוסף התוכנית מקדמת שת"פ בין התעשייה לממשלה, כולל עידוד רכש ממשלתי ופתיחת תוכניות ממשלתיות התומכות בסטארט-אפים, וכן פתיחת שוק ההון המקומי בפני החברות וקידום חשיפה בשווקים הגלובליים, באמצעות שירותים שונים וייעודיים לסטארט-אפים.

טייוואן שואפת להגדיל את החשיפה הבינלאומית של האקוסיסטם שלה, לשמש בסיס חזק לסטארט-אפים, הן מקומיים והן בינלאומיים, וכן לעודד השקעות בתעשיית ההיי-טק בתוך המדינה ומחוצה לה. הרחבת הפעילות מעניקה הזדמנות לחברות בינלאומיות וישראליות לקחת חלק בצמיחה של טייוואן. רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב (Healthier Globe), הוא מנהל התוכנית בישראל, ונציג i2i".

מה מצבה הכלכלי הנוכחי של כלכלת טאיוואן?
"כלכלת טייוואן מציגה צמיחה חיובית, על רקע ההתמודדות עם מגיפת הקורונה וההשפעה המוגבלת שלה על התעשייה והכלכלה המקומית. על פי נתונים שפרסם משרד הכלכלה הטייוואני, בנובמבר 2021 היקף היצוא של טייוואן גדל ב-30.2% ביחס לשנה הקודמת, וההתאוששות העולמית הגדילה את הביקוש כמעט בכל תחומי הכלכלה של טייוואן. על פי תחזית המנהל הכללי לתקציב, חשבונאות וסטטיסטיקה (DGBAS), בטייוואן, בשנים 2021 ו-2022, התמ"ג צפוי לגדול ב-6.09% ו-4.15%, בהתאמה.

שיתופי הפעולה ביננו פותחים הזדמנות עבור חברות ישראליות לקחת חלק בצמיחה הגלובלית של טייוואן.

בשנה וחצי האחרונות, קרוב ל-50 חברות השתתפו בתוכניות השונות, שמסגרתן התקיימו יותר מ-300 פגישות וירטואליות ופיזיות ונחתמו כ-25 הסכמי שיתופי פעולה, בהם הסכם Joint venture של חברת הסטארט-אפ הישראלית רסימיטרי (Resymmetry) עם תאגיד המכשור הרפואי Karma; חברת InCyber, המתמקדת בתחום הסייבר סקיוריטי, חתמה עם Lydsec, המתמחה בשוק הארגוני; קוואליטיליין (Quality Line), המספקת תוכנה לאנליזה לשיפור יעילות הייצור, חתמה עם קבוצת Might Electronic; סלווייז (Cellwize), המפתחת פלטפורמת אוטומציה לטכנולוגיות 5G Open ran, חתמה עם E-Formula, מפיצת פתרונות לטכנולוגיות סלולר, המובילה בטיוואן; ועוד. שתי האחרונות גם פתחו נציגות בטייוואן במרכז החדשנות Startup Terrace.

ספר משהו אודות חברת Innovation To Industry – i2i
"החברה הוקמה מתוך מכון מחקר ה-IT הגדול ביותר בטייוואן. מאז שנת 2000, i2i מנהלת את החממות הגדולות ביותר בטייוואן – חממת התוכנה נאן-קאנג Nan-Kang וחממת התוכנה Kao-Hsiung. חברת i2i הקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן, ומפעילה, כאמור, את תכנית IP² LaunchPad – תכנית המאיצה את הכניסה של חברות סטארט-אפ ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים