לשלוף מידע מהביג דטה בפחות משנייה – ולשרוד

פיירבלוט של אלדד פרקש וסער ביטנר – מייסדי סייסנס שהונפקה – מציעה גישה למאגרי נתונים ענקיים בזמן הקצר מהמקובל כיום בשוק ● אסף שולמן, מנהל השיווק של החברה, טוען שהיא "שוברת את שיאי המהירות בגישה למידע"

אסף שולמן, מנהל השיווק של פיירבולט.

"אנחנו מפתחים מחסן נתונים בענן, שמאפשר גישה למאגרי נתונים ענקיים, לצד ביצוע שאילתות בזמן הקצר מהמקובל בשוק כיום, ועושים זאת בתוך פחות משנייה. המערכת שלנו מציעה שיפור ביצועים בסדרי גודל משמעותיים גם כאשר מדובר בפטה-בייטים של מידע. אנחנו שוברים את שיאי המהירות בגישה למידע", כך אמר אסף שולמן, מנהל השיווק של פיירבולט.

פיירבולט היא אחת מעשרות חברות סטארט-אפ ישראליות שהשתתפו ב-AWS re:Invent 2021 – כנס הלקוחות והשותפים השנתי של חברת הענן של אמזון, שהסתיים לפני ימים אחדים בלאס וגאס. את החברה הקימו ב-2018 אלדד פרקש, המנכ"ל, וסער ביטנר, סמנכ"ל התפעול – שייסדו ביחד גם את סייסנס, שהפכה בשנה שעברה ליוניקורן. פיירבולט מונה כמה עשרות עובדים והיא גייסה 37 מיליון דולר.

ענקית המשחקים שעברה מפעולות ידניות לשליפה מהירה של מידע

לדברי שולמן, "בעתיד, כלל הארגונים יזדקקו לגישה מהירה למידע כמו שאנחנו מציעים, כי כמויות המידע שארגונים מייצרים עבור עצמם ועבור הלקוחות שלהם גדלות בצורה אקספוננציאלית. הכלים שמשתמשים בהם כיום על מנת לאחסן ולשלוף את המידע הזה לא מאפשרים את הגמישות שנדרשת לארגונים. כדי לשפר את מהירות שליפת הנתונים צריך להשקיע משאבים רבים, ולא תמיד זה משתלם לארגון. מנגד, יש יחידות בארגון שחייבות את שיפור זמן התגובה".

"לדוגמה", אמר, "אחד הלקוחות שלנו היא חברה גיימינג מאוד גדולה, שעוקבת אחרי כל מהלך במשחקים של השחקנים. המידע שנאסף אצלה הוא עצום, השחקנים מייצרים מיליוני טרנזקציות ביום. פעמים רבות, שחקנים שאיבדו איזה פריט שרכשו במשחק, או ביצעו פעולה אחרת, פנו לשירות הלקוחות עם בעיה. שם נדרשו לפעולות ידניות ולזמן ממושך כדי לשלוף את המידע ולאתר את הפעולה שהשחקן עשה. הם פיתחו מערכת פנימית, שמבוססת על הפתרון שלנו, וכיום הם מגיבים בזמן אמת לבעיות השחקנים".

לדברי שולמן, "פיירבולט ממוקדת בחברות טכנולוגיה ובמוצרי תוכנה כשירות (SaaS) שבהם מנגישים מידע למשתמש. מדובר על קשת רחבה של חברות: זו יכולה להיות חברת סייבר שצריכה להציג סטטוס של מתקפות בזמן אמת, חברת אינטרנט של הדברים שנדרשת להציג מידע ממיליוני מכשירים שונים או חברת פיננסים, שצריכה להראות מידע בזמן אמת. הרבה מהחברות הללו מציגות דשבורדים ללקוחות שלהן. בעזרת הפתרון שלנו הן יכולות להציע ללקוחות את כל המידע בכל היקף שנדרש – במהירות שיא. חברות שמהירות הצגת המידע שלהן קריטית לפתרון העסקי מגיעות אלינו".

גמישות ומהירות

שולמן ציין כי "יש בשוק מגוון פתרונות לגישה מהירה למידע, אבל אנחנו מציעים שני דברים משמעותיים: גמישות ומהירות. המערכת שלנו נותנת ללקוח להחליט איך הוא יקצה את המשאבים שלו לטובת ניתוח מידע. לדוגמה, ארגון גלובלי מבצע מדי יום ניתוח של מידע המכירות שלו. אלא שהמערכת מתוכננת לעבוד רק בלילה לפי שעון ארצות הברית, בעוד שבשאר העולם כבר נזקקים לנתונים, גם כשבאמריקה אלה שעות הבוקר או אחר הצהרים. עם הפתרון שלנו אפשר לבצע הקצאת משאבים בצורה גמישה, כך שהמידע למשרדים באוסטרליה, למשל, יהיה זמין כבר בשעות העבודה שלהם".

"מיום הקמת החברה, החלטנו להציע את המוצר שלנו רק דרך המרקטפלייס של AWS", סיכם. "כל המידע של הלקוחות נמצא על שכבת האחסון S3 של ענקית הענן, והמערכת שלנו נמצאת בשכבה מעל. העבודה בענן מאפשרת לנו להיחשף ולהגיע ללקוחות שמחפשים פתרון שכזה. היתרון בשימוש בשירותי ענן הוא גמישות מלאה מבחינת צריכת משאבים ועלויות – בהתאם לדרישות של כל לקוח ולקוח. לא כל לקוח נדרש למהירות של פחות משנייה. אנחנו מציעים ללקוח את כל אפשרויות העיבוד של AWS והוא יכול לבחור את הרמה שנדרשת לו, לפי שיקולי עלות או הצרכים של לקוחות הקצה שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים