אחרי שבע שנים: אנדרס ריכטר פורש מתפקיד מנכ"ל פריוריטי

שגיב גרינשפן, שמכהן כיום כמנכ"ל פינסטרה ישראל, יחליף אותו בתחילת החודש הבא ● לא נמסר לאן פניו של ריכטר מועדות

אנדרס ריכטר, המנכ"ל היוצא של פריוריטי. צילום: יח"צ

מנכ"ל פריוריטי, אנדרס ריכטר, הודיע היום (ג') כי יסיים בקרוב את תפקידו לאחר שבע שנים בחברה. מחליפו – שגיב גרינשפן, כיום מנכ"ל פינסטרה ישראל – ייכנס לתפקיד בתחילת מרץ. לא נמסר מהו היעד הבא של ריכטר.

כהונתו של המנכ"ל הפורש החלה מעט אחרי שפריוריטי נרכשה על ידי קרן פורטיסימו ב-2014. באוקטובר האחרון מכרה הקרן מחצית מהחברה לקרן ההשקעות TA תמורת כ-125 מיליון דולר. במהלך תקופתו של ריכטר חוותה פריוריטי צמיחה של פי ארבעה – הן מבחינת המחזור של החברה והן מבחינת מספר העובדים שלה, שעומד על כ-230. מספר הלקוחות של החברה מגיע ל-75 אלף ארגונים שמשתמשים כיום בשירותיה. בין הארגונים שהצטרפו ללקוחות פריוריטי בתקופתו ניתן למנות את חברות ההיי-טק מאנדיי וצ'קמרקס, וחברות מתחומים נוספים, בהן אשטרום, דנאל, ברינקס, איילון ביטוח, קרביץ, בנק יהב וארקיע.

ריכטר ניהל בין היתר את התרחבות פעילותה של החברה הישראלית בעולם, לרבות את פתיחת המשרדים שלה בארצות הברית, בריטניה ובלגיה. כמו כן, במהלך כהונתו רכשה פריוריטי כמה חברות: בין היתר, היא קנתה בוני 2016 את פרפורמה אפ האמריקנית, שעוסקת שמטמיעה מערכות ERP ,BI ו-CRM, תמורת מיליוני דולרים; קצת יותר משנה לאחר מכן – ביולי 2017 – היא רכשה את פעילות ה-ERP של מוניטין תמורת מיליוני שקלים; בינואר 2018 הצטרפה לפורטפוליו שלה חברת התוכנה האמריקנית אקליוויטי, בעסקה בשווי של מיליוני דולרים; ובמרץ 2019 היא קנתה את חברת ה-ERP הבלגית אופטימייז גרופ ושילמה עבורה עשרות מיליוני שקלים.

במכתב לעובדים כתב ריכטר: "הגעתי לפריוריטי לפני שבע שנים, עוד כשקראו לה אשבל, ומצאתי מוצר מעולה וצוות איכותי, שמורכב משחקני נשמה אמיתיים. יחד גדלנו, המשכנו לפתח את המוצר, רכשנו חברות, פתחנו משרדים בחו"ל, גייסנו שותפים, חלמנו והגשמנו. זכיתי להוביל את החברה בתקופה של צמיחה מטאורית להשגת יעדים שנראו בהתחלה כמעט בלתי אפשריים. הכנסות החברה גדלו פי ארבעה, כמות הלקוחות הוכפלה והפעילות הבינלאומית צמחה ממשהו כמעט שולי לכמעט 40% מההכנסות".

ריכטר ציין שהוא מסכם את התקופה בסיפוק וכתב לעובדים ש-"אף אדם לא יכול להגיע להישגים כאלה בכוחות עצמו – זה הכול הודות לעבודת צוות. זכיתי להכיר ולעבוד עם צוות יוצא דופן של עובדים ומנהלים חכמים, יצירתיים, חרוצים, נחושים ומחויבים מאין כמותם".

המנכ"ל החדש – בעל ניסיון מפינסטרה ומאמדוקס

גרינשפן – שכאמור, יצטרף לפריוריטי, בתפקיד המנכ"ל, בתחילת מרץ – מנהל כיום את פינסטרה, ובכלל זה את הפעילות העולמית של מוצר התשלומים הבין בנקאיים שלה. בין לקוחות החברה נמנים מאות בנקים מרחבי העולם, לרבות מארצות הברית ומישראל. על מוצרי התשלומים שלה מועברים מעל 23 טריליון דולר ביום ויותר מ-700 עובדים בה עוסקי בפעילות זו – כ-300 מתוכם מישראל.

לפני שהצטרף לפינסטרה כיהן גרינשפן במשך יותר מעשור בכמה תפקידים בכירים באמדוקס, בהם ניהול שתי חטיבות שכללו פיתוח מוצרים, רכישת כמה חברות, כניסה לשווקים חדשים וניהול הפעילות עם לקוחות מפתח בצפון אמריקה, דרום אמריקה ואירופה.

שגיב גרינשפן, המנכ"ל הנכנס של פריוריטי. צילום: פלי הנמר

שגיב גרינשפן, המנכ"ל הנכנס של פריוריטי. צילום: פלי הנמר

במסגרת תפקידו כמנכ"ל פריוריטי, גרינשפן יהיה אמון על חיזוק האצת הצמיחה של החברה בישראל, הגדלת הנוכחות הבינלאומיות שלה, המשך ההתפתחות הטכנולוגית, חיזוק הצמיחה והגידול האורגני, וניהול הרכישות העתידיות של החברה – בארץ ובחו"ל.

הוא אמר כי "אני מצטרף לפריוריטי בשל ההשפעה העצומה שיש לחברה על עסקים וחברות בישראל ומחוצה לה, אך בעיקר בשל הפוטנציאל שקיים בחברה. הקורונה האיצה תהליכים דיגיטליים שמשפיעים על עשרות אלפי לקוחותינו ותפקידנו, כספק מערכות ליבה לעסקים אלה, הוא לאפשר להם להיות יעילים יותר, בעזרת הטכנולוגיה שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    ללא ספק התוכנה הכי טובה בכל תוכנות הERP, עשתה קפיצת דרך משמעותית. טוב תעשה החברה אם תפתח את יישומי המובייל ללא תלות בחברות נלוות, יישום עצמאי וחזק. עוד יותר טוב תעשה החברה אם תדאג שהמוצר יילמד במוסדות ההשכלה הגבוהה, כי זה המפתח לגיוס עובדים טובים שבורחים היום למשרות רווחיות יותר מענף הERP.

אירועים קרובים