- אנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות - https://www.pc.co.il -

עליבאבא מסכמת רבעון שני: גידולים חדים בהכנסות וברווחים

ענקית המסחר אונליין הסינית עליבאבא פרסמה את התוצאות העסקיות שלה לרבעון השני של השנה, עם גידול חד מאוד בהכנסות וברווחיות כאחת. החברה מצליחה בינתיים להתעלם מההשלכות של מלחמת הסחר בין סין וארה"ב.

מאידך, למרות הגידול החד בהכנסות, החברה בת 20 השנים מתחילה להתמודד עם תחרות קשה בשוק הבית שלה מצד חברת פינדודו, המתפעלת אתר חברתי מצליח במיוחד בסין, ומצד שני מחברת הסחר האינטרנטית JD, שלמרות שהיא קטנה הרבה יותר ממנה צומחת יפה במהלך הרבעון האחרון – צמיחה של כ-23%. החברה מתמקדת באוכלוסיה הכפרית.

עם זאת אין ספק שעליבאבא עדיין מאוד מאוד חזקה, בעיקר בקרב מעמד הביניים הצומח במהירות ובסביבה האורבנית של סין.

[1]

החברה גם חזקה בתחום הענן, שכן כ-66% מפעילות הענן של סין מתנהלת דרך עליבאבא, כך על פי הרבעון המדווח.

עליבאבא היא גם חברה חדשנית, ובדומה לאמזון פותחת חנויות פיזיות תחת המותג Freshippo. בסוף הרבעון היו לה כ-150 חנויות פיזיות ב-17 ערים ברחבי סין.

תוצאות טובות מאוד

התוצאות של עליבאבא היו, כאמור, טובות מאוד. במהלך שלושת החודשים של הרבעון השני היא הציגה הוצאות כלליות של 90.55 מיליארד יואן (13.12 מיליארד דולר*) – עלייה של 24.21%, שהם 17.65 מיליארד יואן (2.56 מיליארד דולר). ההכנסות גדלו בהרבה יותר, ב-34.0 מיליארד יואן (4.93 מיליארד דולר), ל-114.82 מיליארד יואן (16.74 מיליארד דולר) – עלייה של 42.03%.

הגידול בהכנסות, לעומת גידול מתון הרבה יותר בהוצאות הכלליות, השפיע לטובה על הרווחיות של עליבאבא, במיוחד על הרווח התפעולי והנקי.

יש לציין שהחברה גם הציגה הוצאות גולמיות והתפעוליות קטנות יחסית – ההוצאות הגולמיות גדלו ב-37.21%, ל-59.99 מיליארד יואן (8.74 מיליארד דולר) – מה שהניב הכנסות גולמיות שגדלו ב-47.68%, ל-54.94 מיליארד יואן (7.96 מיליארד דולר). רווח גולמי שולי של 47.81% – לעומת 45.98% ברבעון המקביל אשתקד.

בסעיפים התפעולים ההוצאות גדלו ב-4.74% בלבד, ל-30.56 מיליארד יואן (4.43 מיליארד דולר). הרווח התפעולי קפץ ב-204.93%, ל-24.48 מיליארד יואן (3.55 מיליארד דולר).

באותם חודשים, הכנסות המימון גדלו ב-73.45%, ל-1.03 מיליארד יואן (149.57 מיליון דולר), וחבות המס גדלה ב-18.49%, ל-6.71 מיליארד יואן (978 מיליון דולר).

הרווח הנקי הכללי גדל ב-145.96%, ל-19.12 מיליארד יואן (2.79 מיליארד דולר), ואילו הרווח הנקי שמיוחס לבעלי המניות של החברה גדל ב-144.7%, ל-21.25 מיליארד יואן (3.1 מיליארד דולר). הרווח הנקי למניה מדולל עמד על 1.01 יואן (0.15 דולר) – עליה של 146.35%.

סגן יו"ר החברה, ג'ו טסאי, אמר בעקבות פרסום התוצאות: "אנחנו ממוקמים בצורה טובה כדי לנצל הזדמנויות בקרב המעמד הבינוני בערים הגדולות, וגם בתהליך האורבניזציה באזורים הכפריים של המדינה".

במקביל, דניאל זאנג, המנכ"ל שבספטמבר אמור להחליף את היו"ר והמייסד המיתולוגי של החברה, ג'ק מא, הודה ש"חוסר היציבות לעסקים קטנים ובינוניים שמוכרים את מוצריהם דרך עליבאבא עשוי לבוא לידי ביטוי בביצועים של עליבאבא בעתיד" – רמז ברור להשלכות השליליות של מלחמת הסחר בין שתי המעצמות הכלכליות של העולם, ארה"ב וסין.

*התרגום לדולרים על-פי שער נוחות של 6.9 יואן לדולר