- אנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות - https://www.pc.co.il -

האם שיאומי משתלטת על שוק מכשירי הלבוש החכם?

האם שיאומי בדרך להשתלט גם על שוק המכשירים הלבישים החכמים? לפי הדו"ח של IDC לרבעון השלישי של 2018, החברה הולכת ומגדילה את נתח השוק של בהתמדה, ופותחת כבר פער משמעותי על אפל. זאת, למרות גידול מרשים מאוד במכירות של Apple Watch לדורותיו במהלך הרבעון – והסיבה היא ששיאומי צמחה אף יותר. שוק המכשירים הלבישים צמח בסך הכל ב-21.7% ברבעון השלישי של 2018 לעומת מקבילו ב-2017 עם מכירות שהסתכמו ב-32%.

שיאומי, במונחים של מדידה משנה לשנה, הגדילה את מכירותיה ברבעון זה ב-90.9% או כמעט הכפלה. מ-3.6 מיליון יחידות של שעונים ורצועות ספורט חכמות שהיא מכרה ברבעון השלישי של 2017 היא הגיעה לכדי 6.9 מיליון יחידות ברבעון שהסתיים בספטמבר 2018.
אפל הגדילה באותו היבט את המכירות ב-54%, מ-2.7 ל-4.2 מיליון שעונים, והיא הגדילה את נתח השוק שלה מ-10.3% ל-13.1% תוך שהיא חולפת על פני פיטביט למקום השני.

פיטביט – היחידה מבין חמש המובילות שהציגה ירידה במכירות

יש לציין שבהיבט של אפל, מדובר למעשה בהערכה בלבד של IDC כי אפל כבר הודיעה שלא תספק יותר נתונים מדויקים על המכירות של מכשיריה.

[1]

פיטביט היא למעשה היחידה מבין חמש המובילות שהציגה ירידה במכירות. לעומת הרבעון השלישי של 2017 בו היא הובילה יחד עם שיאומי עם אותו היקף מכירות ואותו נתח שוק, היא צנחה לנתח שוק של 10.9% בלבד עם מכירות שקטנו ב-3.1% ל-3.5 מליון יחידות.

וואווי גדלה ב-20.3% עם 1.9 יחידת שנמכרו ברבעון השלישי של השנה הנוכחית, אבל עם ירידה קלה ל-5.9% מנתח השוק, וסמסונג השיגה גם היא צמיחה ענקית בשיעור של 91% שעם מכירות שהגיעו ל-1.8 מיליון יחידות ולנתח שוק שגדל ב-2% ל-5.6%.