- אנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות - https://www.pc.co.il -

IDC: שוק הטאבלטים העולמי ירד ברבעון השלישי של 2018 ב-8.6%

שוק הטאבלטים העולמי ירד ברבעון השלישי של 2018 ב-8.6% לפי דיווח של IDC, כשמספר הטאבלטים שנמכרו ירד מ-39.9 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-36.4 מיליון ברבעון האחרון.

ג'יטש אובראני, אנליסט בכיר ב-IDC. אמר כי "שוק הטאבלטים העולמי דומה לשוק ה-PC המסורתי יותר מאי פעם. לא רק שהשווקים האלה מתנהגים בהתאמה זה לזה, גם הירידה בשולי הרווח וירידה כללית בשווקים האלה, בייחוד בטאבלטים, הובילה לכך שחמש החברות המובילות כברו חלק גדול יותר מנתח השוק, כאשר היצרניות הקטנות נטשו את התחום או פשוט מתייחסות לטאבלטים בעדיפות נמוכה בהרבה. גם בקרב חמש החברות המובילות, בעיקר אפל והרבה פחות סמסונג הן אלה שממשיכות בהשקעות גדולות בחדשנות המוצרים ובשיווק. דבר זה סייע להן לבדל את עצמן מן היצרניות האחרות".

אפל המשיכה להוביל את שוק הטאבלטים, ומכרה מספר כמעט כפול של מכשירים (9.7 מיליון) מזו שאחריה ברשימה, סמסונג (5.3 מיליון). השלישית בקרב חמש המובילות היא אמזון, שזכתה למכירות גבוהות ב-Prime Day, שסייעו לה לעקוף את וואווי ולנובו, למרות שסך המכירות שלה ירד קמעה ברבעון השלישי השנה לעומת השנה שעברה

היחידה מבין חמש המובילות שחוותה עלייה במכירות היא וואווי

היחידה מבין חמש המובילות שחוותה עלייה במכירות היא וואווי, עם גידול מרשים של 7.1% ברבעון האחרון, וגם גידול של 1.3% בנתח השוק ל-8.9%.

האחרונה ברשימה היא לנובו, שחוותה ממש צניחה של 24.5% במכירות של טאבלטים. לדברי IDC, החברה הייתה ממוקדת בהרחבת נתח השוק שלה בשוקה-PC המסורתי ואכן הצליחה להגיע למקום הראשון בשוק הזה, אבל כנראה על חשבון הירידה בשוק הטאבלטים.

לדברי לורן גואנוור, אנליסטית בכירה בצוות הטאבלטים של IDC, הדגמים החדשים שהשיקה אפל בסוף אוקטובר, לצד דגמים חדשים של מיקרוסופט, סמסונג וגוגל, גורמים לנו לחשוב שהרבעון האחרון של השנה עשוי לשנות את התמונה".