סקר מקיף בקרב נשים ישראליות יסייע לזיהוי מוקדם של סרטן השד

הסקר, שמופץ על ידי הסטארט-אפ Pink Of View שהוקם על ידי היזמת עדי זמיר, פיתח אינדיקטור פרסונלי לחזות את רמת הסיכון של נשים לחלות במחלה ● זמיר: "רק 15 אחוזים ממקרי סרטן השד הם על רקע גנטי משפחתי"

עדי זמיר, שעומדת בראש המיזם Pink view. צילום עצמי

הסטארט-אפ Pink Of View שהוקם לפני כשנה על ידי היזמית עדי זמיר, החל להפיץ בסוף השבוע האחרון סקר אנונימי בקרב נשים בישראל בנושא גילוי מוקדם של סרטן השד. הסטארט-אפ פיתח אינדיקטור פרסונלי, מבוסס דטה, המאפשר לכל אישה לקבל המלצות עבור גורמי סיכון שעליהם ניתן להשפיע.

הנחת היסוד היא שלכל אישה יש גורם סיכון מוביל והשילוב בין ערכי גורמי הסיכון השונים הוא ייחודי. השאלון שמופץ מיועד לאיסוף מידע אנונימי כדי להתאים את המודל הסטטיסטי שפיתחה החברה עבור הנשים בישראל. פעילות דומה מתבצעת בחלקים שונים של העולם, בקרב אוכלוסיות שרמת הסיכון שלהן למחלה שונה.

נשים שטרם חלו יוכלו לקבל חיווי לגבי רמת החשיפה שלהן למחלה

השאלון  כולל שני חלקים: חלק ראשון מבוסס שאלון אמריקאי מתוקף שתורגם לעברית, וחלק שני הכולל שאלות המסייעות בתהליך פיתוח המודל הישראלי.

השאלון איננו מהווה תחליף לבדיקת מעקב על ידי רופא מומחה. השאלון הוא למעשה האמצעי לאיסוף הדטה, שעל בסיסו מאמנים את המודל הסטטיסטי מבוסס AI לאוכלוסייה בישראל.

המוצר הספציפי שיותאם לישראל יוצג בהמשך. לדברי זמיר, התגובות מההפצה הראשונה שהגיעו מכמה מאות נשים הביאו לתובנות חשובות שלא נלקחו בחשבון בשלב התכנון או שהייתה התלבטות האם לכלול אותם.

זמיר הסבירה כי השאלון הוא שלב חיוני משום שהחלק האמריקאי שלו הוא גנרי לחלוטין, פותח בשנות ה-80' ולכן צריך בסיס להשוואה על סמך התשובות של הנשים מישראל.

זמיר ציינה עוד כי נשים שטרם חלו יוכלו לקבל באמצעות השאלון חיווי לגבי רמת החשיפה שלהן למחלה אולם המידע אינו תחליף בשום אופן להתייעצות עם רופא.

גורם התמותה השני בעולם בקרב נשים

זהו המיזם השני בתחום הסרטן שזמיר מעורבת בו. היא בוגרת המחזור הרביעי של התוכנית החברתית של 8200.

זמיר הגיעה לתחום לאחר 11 שנים בהם עבדה בנס טכנולוגיות כמנהלת חטיבה. המיזם שלה נבחר על ידי בנק הפועלים כחלק מפעילות האחריות החברתית לשנת 2017. זמיר הוסיפה כי החליטה להקים את המיזם כאשר הבינה שרק 15 אחוז ממקרי סרטן השד הם על רקע גנטי משפחתי.

לדבריה "בישראל אחת מכל שמונה נשים תאובחן עם סרטן שד במהלך חייה, כאשר% 25 מהחולות הן מתחת לגיל 50".

"סרטן השד הינו גורם התמותה השני בעולם בקרב נשים. בכל 19 שניות מאובחנת אישה עם סרטן שד בעולם. עבור 85 אחוז מהנשים המאובחנות אין כל ידיעה או אמצעי להערכה של הסיכון האישי שלהן. גורמי הסיכון שלהן מגוונים וכוללים גם אורח חיים וסביבה", הוסיפה.
.
כיצד זה עובד?

המיזם מבוסס על האפשרות לבצע ניטור מתמשך של בריאות האישה ולקבל הערכה מקדימה לקראת בדיקת רופא, בהתבסס על למידת הנתונים שנאספו וכתוצאה מכך חיזוי מצבה של האישה. כמו כן, הפתרון מאפשר עיבוד תמונה לטובת ייעוץ אונקולוגי מרחוק בהעדר רופא מומחה.

המיזם גייס עד כה כספים מ-PRESEED, וכעת נעשית היערכות לשלב הבא של גיוס סיד. החברה לא מסרה נתונים על היקף הגיוס.

עד כה הוצג המיזם בצרפת, יפן, קנדה ובעוד שלושה שבועות הוא יוצג גם בסלובקיה.

הסטארט-אפ עלה לשלב הגמר של תחרות INCO בישראל, הוא זכה במקום השני בתחרות SHE LOVES TECH.

Pink Of View יוצג גם בכנס המרכזי לבריאות דיגיטלית של אנשים ומחשבים, בשיתוף משרד הבריאות שייערך ב-17 לדצמבר בהשתתפות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בכירים במערכת הבריאות, וכן חברות, סטארט-אפים בתחום הבריאות בשיתוף מכון הייצוא וחממת EHAELTH VENETURE המשותפת למכבי שירותי בריאות ובית החולים האמריקני הגדול קליבלנד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נגה

    הרעיון והמיזם חשובים מאוד. סוף סוף עומדת האישה ובריאותה במקום הראוי. ברכות לעדי זמיר על היוזמה ומי ייתן והיא תצליח לקדם אותה כך שאפשר יהיה לגלות את הסרטן מוקדם יותר לטפל בו ולהקטין את התמותה אצל נשים ממחלה זו. אחת משמונה תחלה אבל הרוב תחלמנה בשל הגילוי המוקדם

אירועים קרובים