חשבון טוויטר מזויף של וורן באפט הפך לוויראלי

החשבון הלא מסומן - שנחסם בינתיים משום שהדבר אסור לפי חוקי הרשת החברתית המצייצת - משך מאות אלפי עוקבים ומתעניינים, שמצאו בו מקור להשראה ● מספרם של המתעניינים זינק לאחר שהראפר קניה ווסט פרסם את החשבון וחשף אותו ל-28.1 מיליוני עוקביו

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

חשבון טוויטר חדש שצץ בסוף השבוע האחרון התחזה כחשבונו של איל ההון וורן באפט וצבר מאות אלפי משתמשים שעקבו אחריו והפיצו אותו הלאה באמצעות ציוץ חוזר (רי-טווטים) משלהם לאמרות השפר שלו, כולל מכמה מפורסמים שהלכו ככל הנראה שולל אחריו והאמינו שהוא אמיתי.

ציוץ הבכורה של החשבון הלא מסומן ומאומת התפרסם ב-25 באוגוסט, ובאופן מדהים צבר יותר מ-126,000 ריטוויטים ו-293,000 סימוני לייק.

אלא שלא היה צריך להיות בלש בכדי לזהות שמדובר בחשבון מזויף – שמו של באפט אויית באופן שגוי ביוזר הטוויטר WarrenBuffet99@ ובנוסף, לבאפט כבר יש חשבון אמיתי ומאומת שפעיל מאז 2015. , בינתיים החשבון נחסם ואינו נגיש עוד בטוויטר.

אלא שלמרות הימים המועטים שבה פעל והעובדה שניתן היה לזהות כי החשבון מזויף, היה בו בכל זאת משהו מיוחד שמשך המונים. הכותב האלמוני הציע למשתמשים את מה שנראה שהאיש שאליו הוא מתחזה לא הצליח לספק – ציוצים עקביים שנתנו ייעוץ לחיים ומקור השראה.

כך למשל היה הציוץ שנקרא "ייעוץ לכל הצעירים", שזכה ל-291,000 לייקים ושותף 125,000 פעמים. באפט המזויף כתב בו: "עצות לכל הצעירים: 1. קראו וכתבו יותר. 2. הישארו בריאים ובכושר. 3. נטוורקינג היא נתינה. 4. התאמנו על דיבור בפני ציבור. 5. תישארו למידים (במובן של – המשיכו ללמוד – ג"פ). 6. מצאו מנטור. 7. שמרו על קשר עם חברים. 8. אתם אינכם העבודה שלכם. 9. דעו מתי לעזוב. 10. אל תבזבזו את מה שאין לכם".

באפט האמיתי – לא צייץ מאז 2016

עצות חוכמות מאחד האנשים המצליחים ביותר בעולם הן כנראה עניין נחשק וכך למשל זכה להתלהבות גם ציוץ אחר שהעלה החשבון ובו נכתב "הנה מה שמגניב: 1. כשאומרים תודה. 2. כשמתנצלים כשטועים. 3. כשמגיעים בזמן. 4. כשנחמדים לזרים. 5 כשמאזינים בלי להפריע. 6. כשמודים בטעות. 7. ללכת אחרי החלומות שלכם. 8. להיות מנטור. 9 ללמוד ולהשתמש בשמות של אנשים. 10. להחזיק את הדלת פתוחה בעבור מישהו".

יצוין כי החשבון המאומת של וורן באפט האמיתי, המצוין בתווית הכחולה Verified, אמנם קיים בטוויטר אך באפט לא צייץ בו כלום מאז יולי 2016. מנגד, המיליארדר המתחזה אסף מאות אלפי מעריצים בתוך ימים ספורים, אך עם זאת הורד כאמור מהאוויר לפני שהתקרב למניין 1.4 מיליון העוקבים שבהם מתגאה באפט האותנטי.

אלא שהחשבון בהחלט יכול היה להגיע למספרים גדולים בהרבה של עוקבים, מהסיבה הפרוזאית – הוא זכה לרוח גבית משמעותית מלא אחר מאשר הראפר המגה-מפורסם קניה ווסט.

רק שלשום (ג') החליט ווסט להסב את תשומת הלב של 28.1 מיליון העוקבים שלו בטוויטר אל חשבונו המזויף של מנכ"ל ברקשייר האתאוויי, באפט. הראפר פרסם צילום מסך של ציוץ מתוך החשבון הלא מאומת, מה שכנראה משך אל הציוצים "הבאפטיים" עוד עוקבים ומשתפים, עד שהחשבון הושעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים