הרבעון של טלדור: קיטון בהכנסות, מעבר להפסד נקי

החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 5% בהכנסות ומעבר להפסד של יותר משבעה מיליון שקלים ● בטלדור תולים את המגמות השליליות בהפרשות חד פעמיות, כתוצאה מהפסקת פרויקטי עבר

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: ניב קנטור

טלדור סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם ירידה בהכנסות ומעבר להפסדים – הן נקי והן תפעולי; כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה היום (א'). אחת הסיבות המרכזיות לכך היא ירידה גדולה הרבה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות. לדברי החברה, הקיטון הבולט בהכנסות נרשם כתוצאה מהפרשות חד פעמיות לפרויקטי עבר שהופסקו.

במהלך המחצית הראשונה של השנה קטנו ההוצאות הכלליות של החברה ב-5.16% ל-354.48 מיליון שקלים וההכנסות ירדו ביותר מפי שניים – ב-10.64% – ל-348.14 מיליון. על רקע זה נרשמו הפסד תפעולי של 6.34 מיליון שקלים לעומת רווח תפעולי של 15.85 מיליון במחצית הראשונה של 2017, והפסד נקי של 7.12 מיליון שקלים בהשוואה לרווח נקי של 11.25 מיליון.

המגמות ברבעון השני של השנה היו דומות: ההוצאות קטנו ב-4.62% ל-171.32 מיליון שקלים וההכנסות ירדו ב-11.66% ל-163.64 מיליון. ההפסד הנקי של טלדור עמד בתקופה זו על 7.32 מיליון שקלים לעומת רווח נקי של 5.58 מיליון וההפסד למנייה הגיע ל-66 אגורות אל מול רווח של 51 אגורות ברבעון השני אשתקד. המגמה השלילית היא תוצאה של הירידה הבולטת יותר בהכנסות אל מול ההוצאות, כמו גם של זינוק של פי 22.5 בהוצאות המימון ושל פי 87.53 בחבות המס.

גם בסעיפים התפעוליים טלדור לא רוותה נחת: ההוצאות גדלו ב-2.33% ל-19.59 מיליון שקלים ועברה להפסד תפעולי של 7.68 מיליון שקלים לעומת רווח תפעולי של 5.62 מיליון ברבעון השני של 2017.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות רשמו ירידה של 5.45% ל-151.73 מיליון שקלים, הרווח הגולמי צנח ב-51.96% ל-11.91 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 13.37%.

"ההפסדים – תוצאה של הפסקת פרויקטי עבר"

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור, תלה את הירידה בהכנסות ואת המעבר להפסד ברבעון השני בהפרשות חד פעמיות, שהן תוצאה של מספר פרויקטי עבר שהופסקו. לדבריו, התוצאות הללו "לא פוגעות במהלך העסקים השוטף של החברה".

אברהמי ציין את החלפת שדירת הניהול בחטיבת התשתיות והתקשורת של החברה, שבוצעה "לאחר שזיהינו שקיים צורך בשינוי עמוק בפעילותה של החטיבה. החלפה זו משפיעה על תוצאות הפעילות בטווח הקצר, אולם אנחנו מאמינים שהשינוי הארגוני המקיף יבנה תשתית שתאפשר שיפור משמעותי בתוצאות מגזר זה בעתיד".

הוא ציין את פעילות החברה בתחומים כמו הדיגיטל, ה-Big Data, ה-BPO, השירות, ה-Self Service, האבטחה ועוד. לדבריו, "ההשקעה במגזר התשתיות מתחילה להניב פירות לטווח הארוך. לדוגמה, זכינו באחרונה, כחלק מקבוצה שכוללת את שיכון ובינוי ואפריקה ישראל, בפרויקט של משרד הביטחון להקמת הקריה התקשובית הדיגיטלית בבאר שבע. טלדור תהיה אחראית על הקמה ותחזוקה של מערך התקשוב בקריה בסכום שנאמד בכ-550 מיליון שקלים והפרויקט יימשך כ-25 שנים. מדובר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים ביותר שיבוצעו בישראל בשנים הקרובות. הוא נותן אופק לחברה ומעיד על הביטחון שקיים ביכולות זרוע התשתיות של טלדור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים