סטארטאפיסטים? קבלו עצה חינם מעורך דין

פלטפורמת שירותים משפטיים חינמית חדשה עבור יזמים בתחילת דרכם מאפשרת להם לגבש הסכמים משפטיים ללא העלויות הגבוהות הכרוכות בכך

20/08/2018 14:23
אילוסטרציה: AndreyPopov/BigStock

פלטפורמה חדשה בשם Jumpstart מציעה שירותים משפטיים ליזמים ללא עלות כספית. הפלטפורמה הושקה לאחרונה ביוזמת פירמת עורכי הדין שבלת. בפירמה אמרו כי מדובר בפלטפורמה מקצועית לקהל היזמים הראשונה מסוגה בישראל והיא כוללת את מחולל ההסכמים הראשון בארץ, ולמעשה גם בעולם, המותאם לחוקי מדינת ישראל.

בשבלת אמרו כי השירות מיועד בעיקרו ליזמים ולסטארטאפיסטים בתחילת דרכם אשר אינם מעוניינים בליווי משפטי צמוד מסיבות שונות ואשר במקרים רבים אינם חותמים על הסכמים משפטיים כלל בתחילת פעילותם או עושים שימוש במסמכים שאינם מתאימים או ברמה משפטית בלתי נאותה.

על מנת לתת מענה לצרכיהם, מציע המחולל שורה של הסכמים ראשוניים אשר יאפשרו לסטארט-אפ להתחיל בפעילות, בהם תקנון חברה, הסכם מייסדים, הסכמי סודיות, הסכם ייעוץ ועוד. כל ההסכמים באנגלית, כמקובל בענף, למעט התקנונים, אשר נדרשים להיות בעברית, בהתאם לחוקי מדינת ישראל. בחברה הבהירו כי מטבע הדברים, הפלטפורמה נותנת מענה למקרים שכיחים ובהעדר נסיבות מיוחדות והיא אינה מחליפה ייעוץ משפטי.

לצד מחולל ההסכמים, יכלול האתר מאמרים מקצועיים קצרים בשפה נגישה, בנושאים רלוונטיים ומגוונים כגון בחירת שותפים וגיוס הון, וכן מילון מושגים רחב שכל סטארטאפיסט חייב להכיר לקראת צעדיו הראשונים בעולם היזמות.

עו"ד ורד חורש. צילום: אורן דאי

עו"ד ורד חורש. צילום: אורן דאי

מתוך מטרה להנגיש את האתר ולהתאימו באופן מיטבי לאוכלוסייה רחבה ככל הניתן, המאמרים ומילון המושגים יופיעו בו הן באנגלית והן בעברית. בכוונת הפירמה לעדכן את החומרים המקצועיים באתר באופן תדיר כך שיציעו מענה נגיש ונהיר לסוגיות העדכניות ביותר המעסיקות את האקוסיסטם היזמי. בהמשך, תפעל לצד האתר קהילת פייסבוק במסגרתה עורכי הדין של הפירמה ישתפו מניסיונם באופן שיוכל לסייע ליזמים לקדם את הסטארטאפ שלהם.

כאמור, מכלול השירותים באתר יוצע לשימוש חופשי וללא עלות כספית ואף מבלי שהמבקרים בו יתבקשו להירשם לאתר או לתת פרטי התקשרות.

עו"ד בן ענבר. צילום: אורן דאי

"מבוסס על אנליזה משפטית מעמיקה"

את הקמת Jumpstart יזמה והובילה עו"ד ורד חורש, שותפה במחלקת ההיי-טק וקרנות הון סיכון בשבלת ואת פיתוחו ניהל עו"ד בן ענבר מהמחלקה.

עו"ד חורש, אמרה כי "סטארטאפיסטים בתחילת דרכם נדרשים לחתום על הסכמים רבים החיוניים להתנעת פעילותם. משמעותם של הסכמים אלה אינה ברורה לכולם והיוועצות עם עורכי דין, אשר כרוכה בעלויות גבוהות שאינן תמיד אפשריות עבור יזמים צעירים, פעמים רבות אף אינה נדרשת כלל על מנת לנסח הסכמים בסיסיים. בעולם קיימים מחוללי הסכמים שונים, אך הם אינם מותאמים לחוק הישראלי. הפתרון שאנו מציעים מבוסס על אנליזה משפטית מעמיקה המאפשרת לנו להתאים את ההסכמים הנדרשים לצרכי היזם".

לדברי ענבר, "במסגרת הפלטפורמה לעזרה עצמית שיצרנו במסגרת האתר, יכולים היזמים להפיק בעצמם את המסמכים להם הם זקוקים במקרים שכיחים רבים".
מחולל ההסכמים מבוסס על פלטפורמה טכנולוגית שפותחה על-ידי הסטארט-אפ LegalUp שייסדה ענבל באומר והוטמעו בתוכו התכנים והידע המשפטי של הפירמה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהודית כרמון

    נהדר, ממש זקוקים לזה. תודה רבה! רבה!!!

אירועים קרובים