פיתוח ישראלי מאפשר לבעלי שרירים משותקים ללכת

מערכת שפיתחה ביונס מאפשרת לאנשים שעברו אירוע מוחי, לוקים בשיתוק מוחין וחולי טרשת נפוצה ללכת בלי להיתקל או ליפול ● עוד דוגמה לנפלאות הטכנולוגיה

פיתוח שמאפשר גם לבעלי שיתוק ללכת - ולעקוב אחרי השיקום שלהם באמצעות הסלולר. צילום: יח"צ

עוד פיתוח שממחיש עד כמה מדהים מה שהטכנולוגיה יכולה לעשות: ביונס פיתחה במעבדות שלה בישראל פתרון שמאפשר לאנשים שמתקשים בתנועה להפעיל את השרירים המשותקים ולהתגבר על מכשולים שמפריעים להם בתפקוד היום יומי – ובעיקר בהליכה. מדובר ברצועה בשם L300GO, ששמים אותה באזור הברך והיא כוללת יחידה ממוחשבת שמסייעת בהנעת גפיים משותקות.

הטכנולוגיה מיועדת לאנשים שעברו אירוע מוחי, לוקים בשיתוק מוחין וחולי טרשת נפוצה. בחברה אומרים שהיחידה מזהה את מאפייני ההליכה המשתנים ותפעיל את הגפה בדיוק בעיתוי הדרוש, ללא כל התערבות של המטופל. בכך היא מאפשרת הליכה בטוחה, בלי היתקלויות או נפילות. ניתן בנוסף לחבר את המערכת לאפליקציה בטלפון הסלולרי, וכך לעקוב אחרי התקדמות השיקום של המטופל.

ביונס הישראלית היא חברה בת של החברה העולמית באותו השם, שמייצרת מערכות טכנולוגיות לשיקום. הפיתוח הנוכחי הוא שדרוג של מערכת שכבר קיימת, אלא שהאלקטרודות שכלולות בו מעניקות תחושת גירוי מופחתת ומאפשרות שימוש נוח יותר. בנוסף, באמצעות טכנולוגיית חישת התלת ממד שמוטמעת במערכת, היא יכולה ללמוד את ההליכה ולשנות את מאפייני הגירוי בזמן אמת. הגירוי הוא רב ערוצי ומאפשר שליטה בתנועת כף.

סטרייד אורתופדיה, המתמחה בפתרונות לשיקום נוירולוגי, היא זו שתפיץ את המוצר בישראל. החברה הוקמה לפני 27 שנים על ידי בני הזוג ויויאן ומיכאל אלכסנדר, מומחים בינלאומיים לטיפול בבעיות נוירולוגיות שגורמות להגבלות בתפקוד, כגון הליכה. מיכאל אלכסנדר משתתף מזה כשלוש שנים במחקר שנערך בבית החולים לילדים דנה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. מחקר זה בודק את יעילות הגירוי החשמלי הממוחשב והשפעתו על ילדים שלוקים בשיתוק מוחין. הוא מציג את תוצאות המחקר בכנסים בינלאומיים שעוסקים במחלה זו.

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לאה סגל

    כמאובחנת בטרשת נפוצה, מעוניינת לשמוע עוד פרטים ולראות כיצד המכשיר פועל, איפה ניתן להשיג וכמובן המחיר. תודה לאה סגל.

  2. מיכאל

    מתאים טרשת נפוצה. תמיד שווה בדיקה ללא תשלום. מאד משפר הליכה אצל המטופלת או המטופל המתאים. דברו איתנו…

  3. George Levi

    ‏רוצה לדעת אם זה מתאים לי יש לי את הרשת נפוצה

  4. יעל ליבנה

    ערב טוב. שאלתי היא האם המערכת בנויה למתן מענה לאנשים הסובלים משיתוק כמעט מלא ברגליים. ללא יכולת לצעוד אך עם יכולת לתנועה של הרגל? האם מדובר במערכת משקמת ואם כן איך והיכן מתבצע התהליך השיקומי? אודה על מענה לשאלתי. בברכה. יעל ליבנה

  5. מימון

    נשמע טוב ומעניין. איך אפשר לבדוק אם מתאים לחולה טרשת נפוצה עם בעיות הליכה?

אירועים קרובים