בריטניה: "פייסבוק מאפשרת לגורמי פשע לסכן חיים של פליטים"

"זאת, על ידי כך שאינה חוסמת מודעות של כנופיות פשע המציעות להבריח אנשים לאירופה תמורת תשלום" טוענת הסוכנות הלאומית לפשיעה באנגליה ● פייסבוק בתגובה: "הברחת אנשים אינה חוקית, וכל פוסט או דפים או קבוצות שמתאמות פעילות כזאת אינם מותרים בפייסבוק"

פייסבוק. אילוסטרציה: Pe3check, Bigstock

פייסבוק מואשמת באנגליה על ידי הסוכנות הלאומית לפשיעה בכך שהיא מאפשרת לגורמי פשע להונות פליטים ולגרור אותם למצבים מסכני חיים על ידי כך שאינה חוסמת מודעות של כנופיות פשע המציעות להבריח אנשים לאירופה תמורת תשלום.

לדברי סגן מנהל הסוכנות לפשיעה, עובדי הסוכנות מצאו יותר מ-800 דפים בפייסבוק שקושרו לכנופיות פשע מאורגן שמבריחות אנשים לאירופה בצורה לא חוקית תמורת כסף. הדפים האלה כללו מודעות ל"שירותי שיט, מסמכים והעברות" לצד הוראות כיצד למצוא סירות שיכולות להשיטם מעבר לים.

"הם מתפתים אל מותם בשל שימוש באפליקציה שהם משתמשים מדי יום לספקיות הגדולות כמו פייסבוק ואחרות יש טכנולוגיה לפיתוח האלגוריתמים הנכונים… כדי לזהות ולהסיר מה שנראה כדפים מסוכנים. הן לא מתערבות בדרך שהיינו רוצים שיעשו זאת", הוא הוסיף.

מאז תחילת השנה מתו 1,514 מהגרים בים התיכון

דובר פייסבוק אמר, כי "הברחת אנשים אינה חוקית, וכל פוסט או דפים או קבוצות שמתאמות פעילות כזאת אינם מותרים בפייסבוק". לדבריו, החברה כבר משתפת פעולה עם ה-Europol (הארגון משטרתי של האיחוד האירופי) ועם סוכנויות אכיפת חוק ברחבי העולם כדי לרסן את התופעה. "אנו משפרים את השיטות שלנו כדי לאתר ולזהות תוכן המפר את כללי המדיניות שלנו, כולל הכפלת מספר העובדים בצוותי הבטיחות והאבטחה ל-20,000, לצד חיפוש של פתרונות טכנולוגיים".

עם זאת, נראה שפעולות אלה אינן נושאות את התוצאות המקוות. מאז תחילת השנה מתו 1,514 מהגרים בים התיכון, מתוך 87,629 שניסו לחצות את הגבולות לאירופה.

האשמה זו מצטרפת ללחצים הגוברים המופנים כלפי פייסבוק בחודשים האחרונים ולדרישות שתעשה יותר כדי לפקח על התוכן המפורסם באתר שלה, בייחוד לאחר שערוריית קיימברידג' אנליטיקה. Cambridge Analytica.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים