מנכ"ל אפל: "מוסיקה צריכה להיות אותנטית ולא מוכתבת אלגוריתם"

"מוסיקה צריכה להתמקד ב"אמנות ויצירה" בניגוד לזריקה של פיסות מידע. מוסיקה עדיפה על פני נטילת תרופה", אמר טים קוק ורמז לפעילותה של המתחרה ספוטיפיי

08/08/2018 16:55
מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), אמר לאחרונה בראיון למגזין Fast Company כי הוא חושש לאובדן ההנאה והאותנטית של חובבי מוסיקה הנובעים מצריכת מוסיקה באופן אישי ועל פי טעם מוסיקלי מועדף בשל המעבר לצריכת "מוסיקה על פי אלגוריתמים".

קוק הוסיף ואמר כי כחברה, אפל מוטרדת מכך שבני האדם "מתייבשים" מצריכת מוסיקה ספונטנית וכי הם הופכים יותר ויותר מוכוונים מוסיקלית על ידי רשימות השמעה מוכתבות ושבלוניות המוגשות להם. לדבריו, "מוסיקה צריכה להתמקד ב"אמנות ויצירה" בניגוד לזריקה של פיסות מידע".

קוק שיתף את הקוראים באהבתו האישית למוסיקה ואמר כי הוא עצמו "לא יכול לשרוד אימון ספורט ללא מוסיקה". הוא הוסיף ואמר עוד כי לדעתו, "מוסיקה עדיפה על פני נטילת תרופה. מוסיקה מעוררת השראה ומקנה מוטיבציה. זה גם משהו בשעת לילה מאוחרת שעוזר לי להירגע".

קוק אמנם לא העביר ביקורת ישירה מפורשות את ספוטיפיי (Spotify), אולם דבריו עולים בקנה אחד עם הביקורת הממושכת של החברה כלפי המתחרה בתחום צריכת המוסיקה הדיגיטלית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומר ניניו

    ממש לא לאחרונה אלא בפברואר השנה (לפני 6 חודשים) במסגרת כתבה על החדשנות של אפל. אני משער שכתבתם את זה עכשיו כי הוא צוטט מחדש בכתבה אחרת של פסטיבל קומפני שיצאה עכשיו, על ספוטיפיי בכלל.

אירועים קרובים