התולעת שבתפוח: יצרנית השבבים של אפל נפגעה מווירוס מיסתורי

הפגיעה הסבה נזק כספי ל-TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ותביאה לעיכוב במשלוחי רכיבים

אילוסטרציה: Taborsky/BigStock

וירוס מחשבים הסב נזק ליצרנית השבבים הגדולה בעולם, TSMC (Taiwan (Semiconductor Manufacturing Company. הווירוס הפסיק את הפעולה של כמה מפעלים של הענקית הטייוואנית במשך סוף השבוע האחרון וחלקם שב לעבודה סדירה, בעוד חלקם יעשה זאת רק בהמשך השבוע.

TSMC, ספקית שבבים גדולה לאפל (Apple), הודיעה אתמול (ש') כי כמה ממערכות המחשוב שלה ומערכות ייצור רכיבים נפגעו על ידי וירוס וכי הבעיה אותרה. התקלה, נמסר, תבוא לידי סיומה עד מחר, 6 לאוגוסט.

בהודעה נוספת, היום (א'), החברה מסרה כי התקלות יביאו לעיכוב במשלוחים של רכיבים שבייצור ולעלויות נוספות. "אנו מעריכים את ההשפעה על התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי של החברה בכ-3%, ואת ההשפעה על הרווח הגולמי השולי בכ-1%", נמסר מטעם החברה, "החברה משוכנעת כי לאחר העיכוב במשלוחים שיהיו ברבעון השלישי, תבוא התאוששות ברבעון הרביעי של 2018 ובסך הכל זה יחזק את תחזית הצמיחה הגבוהה, החד-ספרתית, אותה נתנו לשנת 2018".

לא מסרה אילו מקווי הייצור נפגעו

לצד אפל, לקוחות נוספים שלTSMC הם Nvidia, קוואלקום (Qualcomm), ברודקום (Broadcom) ו-AMD. יצרנית השבבים הודיעה כי בימים הקרובים תמסור ללקוחותיה בנפרד על לוחות הזמנים החדשים למשלוח הרכיבים. החברה לא מסרה אילו מקווי הייצור נפגעו.

החברה מסרה עוד כי ההדבקה בווירוס התרחשה במהלך התקנת תוכנה עבור כלי חדש, אשר גרמה לו להתפשט. זאת, לאחר שהכלי היה מחובר לרשת המחשב הארגונית של TSMC. החברה הכחישה כי מדובר בפריצה של האקר מקצועי. גם חלק מהדיווחים קבעו כי אין המדובר בפריצה של האקר או צוות האקרים, כי אם בעובד שניסה להריץ תוכנה שבדיעבד הכילה בתוכה נוזקה.

"שלמות הנתונים והסודיות שלהם לא נפגעה", נמסר, "TSMC נקטה באמצעים על מנת לסגור את פירצת אבטחת המידע ולחזק את אמצעי האבטחה". על פי החברה, הפגיעה הייתה מדורגת ולא כל קווי הייצור נפגעו באותה רמה של השבתה.

לורה הו, סגן נשיא ומנהלת הכספים של TSMC, אמרה כי "הותקפנו כבר בעבר על ידי וירוסים בעבר, אבל זו היא הפעם הראשונה אשר בה וירוס תקף את מערכי הייצור".

באחד הדיווחים נמסר כי הווירוס הוא נוזקה מסוג כופרה, אלא שלא ברור איך היא הגיעה אל קווי הייצור.

ההשבתה הבלתי מתוכננת מגיעה לחברה המותקפת בזמן לא טוב. חברות רבות עומדות לשחרר את הגרסאות החדשות של מכשירי הטלפונים החכמים שלהן. בחודש מאי השנה החברה החלה בייצור של שבב A12 עבור אפל, שצפוי להיות מורכב על מכשירי ה-iPhone עוד השנה. זהו המכשיר הראשון בו יוטמעו שבבים של 7 ננו-מטר, שהם קטנים מהירים ויעילים יותר.

תדירות רבה למתקפות סייבר מצד סין

מומחי אבטחה ציינו כי מוסדות הממשל הטייוואני, כמו גם ארגונים במגזר הפרטי באי-מדינה, זוכים בתדירות רבה למתקפות סייבר מצד סין. זאת על רקע ההיסטוריה בין השתיים. טייוואן מכונה גם "סין הלאומית", כדי להבדילה מהרפובליקה העממית של סין, השולטת כיום בסין היבשתית, הונג קונג, מקאו, ואיים נוספים ומוכרת בדרך כלל כ"סין העממית" או פשוט כ"סין". כל אחת מהרפובליקות טוענת לריבונות על סין כולה והן אינן מכירות זו בזו, אם כי יש ביניהן קשרי מסחר.

על פי Taiwan News, המדובר בעשרות מיליוני מתקפות מדי חודש, מרביתן ברמה טכנולוגית נמוכה. דווח של רויטרס (Reuters) מיוני האחרון ציטט מקור המקורב לממשל באי, לפיו רמת המורכבות של המתקפות המגיעות מצד סין הולכת ומשתפרת. שתי המדינות מתחרות ביניהן בתחום המוליכים למחצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים