"בעיריית ת"א-יפו רוצים שכל המבט על התושב יהיה ממקום אחד"

"סטארט-אפים באים עם רעיונות מדהימים עם פתרון הוליסטי שהעירייה היא חלק ממנו. אנו רואים אותם כנכס ויש לנו כמה מתודולוגיות אותן פיתחנו איך לעזור להם ואיך הם יעזרו לנו", אמרה ליאורה שכטר, מנהלת אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: ניב קנטור

"אנו עובדים עם סטארט-אפים. הם באים עם רעיונות מדהימים, עם תפיסה המתייחסת לא לעירייה – אלא עם פתרון הוליסטי שהעירייה היא חלק ממנו. כך, לדוגמה, עם אפליקציה ליחסי שוכר-משכיר של דירות בה אנו חלק מהתהליך בדרך. אנו רואים את הסטארט-אפים כנכס ויש לנו כמה מתודולוגיות אותן פיתחנו, איך לעזור לסטארט-אפים ואיך הם יעזרו לנו. אנו מעודדים את הקשר הזה", אמרה ליאורה שכטר, מנהלת אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו

שכטר דיברה בפאנל שנערך במסגרת כנס IT TOP STARS. את הכנס ערכו אנשים ומחשבים עם פירמת ראיית החשבון BDO זיו האפט. הכנס נערך באחרונה במשרדי הפירמה בתל אביב. את האירוע, כמו גם את הפאנל, הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. נושא הפאנל היה "מהי ארכיטקטורת מחשוב ארגוני מודרנית?".

"בנייה של פלטפורמות גדולות ומאוחדות"

שכטר דיברה באירוע גם על לכך שהעירייה נמצאת בטרנספורמציה מואצת של הארכיטקטורה שלה. לדבריה, "אנו פועלים לבנייה של פלטפורמות גדולות ומאוחדות. כך, למשל, בעולם ה-CRM כיום יש לנו כמה ממשקים מול התושבים – ביניהם המחלקה לפניות הציבור, 106 ודיגיתל. אנו רוצים שכל המבט על התושב יהיה ממקום אחד. רוצים להגיע להסתכלות כוללת על התושב כך שנדע על כל מגעיו עם העירייה. הקשר של העירייה מול ועם התושבים והתושבות הוא אחד הביטויים לכך שהעירייה נמצאת בטרנספורמציה מואצת של הארכיטקטורה שלה".

היא הוסיפה כי ביטוי נוסף לטרנספורמציה המואצת בארכיטקטורת התשתיות של העירייה "הוא בפלטפורמה שתנפיק נתונים ברמת הבניין: נתונים סטטיסטיים, כמה אנשים גרים, לאילו בתי ספר הולכים הילדים ועוד. זאת, לטובת ניתוח העיר ברמה הגיאוגרפית לצורכי שירות ותיעוד".

עוד מגמה, ציינה, "היא הגירה לענן. מזה שנה כל השירותים לתושב נעשים על גבי ענן ציבורי. נתנו מענה להיבט האיומים עם מעטפת של אבטחת מידע לנתונים. בשל הנחיות הרגולציה, מאגרי המידע העירוניים לא נמצאים בענן. נרחיב את השימוש בענן בהיבט השירותים לתושב, עם יותר שימוש בשירותים חיצוניים של SaaS. נעשה זאת תוך איזון מול הגנת הפרטיות".

"ניהול העיר ייעשה בזמן אמת"

"נביא למצב בו ניהול העיר ייעשה בזמן אמת. אנו בתהליך פיתוח של חיבור בין האינדיקציות לגבי מה שקורה בשטח עם חיישנים, דיווחי תושבים ודיווחים של פקחי העירייה. 'נעמיס' על הכלי, שכבר עובד, עוד ועוד נתונים", אמרה שכטר.

"עובדים אצלי אנשים לא שמרנים. כאשר אנו מציבים בפניהם אתגר של חדשנות הם נרתמים אליו באהבה. בתהליך מושכל, האתגרים הבאים מייצרים מוטיבציה חיובית בקרב הארגון", הוסיפה.

בהתייחסה לספקיות ה-IT, אמרה כי "לעתים רבות אנשי המכירות שלהן רוצים לספר מה יש להם. זה פחות אפקטיבי. צריך להפוך את התהליך: הספקים צריכים לשאול אותי 'איפה אתם נמצאים ומה אני יכול לעזור לכם'. אל 'תירה' עלי מערך יכולות שלא רלוונטי לי. למד את הארגון – ואת צרכיו. אנו קונים הרבה תשתיות ושוכרים כוח אדם ומפתחים בבית. הספקים צריכים לשנות גישה, להכיר אותנו היטב וכך לייצר סוג אחר של פתיחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים