עובדי שע"מ משביתים את מוקד התמיכה ולא מתקנים תקלות

העובדים טוענים שהנהלת רשות המסים חזרה בה מסיכומים לגבי אופן קליטת יועצים חיצוניים - מה שמאיים על העובדים הוותיקים בזרוע המחשוב של הקיימים ● שע"מ פועלת ללא מנהל קבוע כבר קרוב לשנה וחצי

רשות המסים

מערכת יחסי העבודה העכורה בין עובדי להנהלת שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים, עולה מדרגה: העובדים החלו אתמול (א') להשבית את מוקד התמיכה, להפסיק לתקן תקלות ולא לבצע התקנות. זאת, בהוראת יו"ר ועד העובדים, דורון דודו.

לדברי דודו, הנהלת שע"מ חזרה בה מסיכומים לגבי אופן קליטת יועצים חיצוניים, שלטענת הוועד מקבלים סמכויות נרחבות ומהווים איום על המשך העסקתם של העובדים הקיימים. דודו טוען כי הסיכום עם הנהלת שע"מ היה שיועצים שמגיעים לתקופה מוגבלת יעמדו בכל הכללים הרשומים בתקשי"ר של נציבות שירות המדינה, כלומר – זמן עבודתם יהיה קצוב, הם לא יפעילו עובדים ויעבדו בשיתוף עם עובדי שע"מ, ולא באופן פרטני. זאת, כדי שלא תיווצר תלות לטווח ארוך. הוא הבהיר כי יועצים שאינם עומדים בכללים אלה נחשבים לנותני שירותים, במסגרת המכסה שסוכם עליה.

"אולם", לדבריו, "מסתבר לנו לצערנו שהנהלת שע"מ מתנערת מהסכמים עם הוועד ומספר נותני השירותים חורג ממה שסוכם עם ההנהלה". הוא ציין כי "לא נסכים למצב שבו מספר נותני השירותים יגדל. בנוסף, הם מקבלים סמכויות ומפעילים עובדים, על אף שאינם עובדי מדינה. התופעה הזו פוגעת בעבודה ומחלישה את העובדים הקיימים".

עובדי והנהלת שע"מ נמצאים בסכסוך עבודה מתמשך – הן בגלל הנסיבות שציין דודו והן על רקע העובדה שעד היום טרם מונה מנכ"ל לזרוע המחשוב של רשות המסים, למרות הבטחות חוזרות ונשנות שהמינוי יבוצע "בקרוב". משרד האוצר נתן בזמנו לרשות המסים פטור מעריכת מכרז למינוי מנהל לשע"מ ובמקום זה הוקמה ועדת איתור, שבראשה עמד המנכ"ל הקודם של הרשות, משה אשר. אשר התחייב למנות מנהל לשע"מ במקום שעיה בנימין שהתפטר עד מרץ השנה (שנה לאחר שבנימין עזב את תפקידו). אולם המנכ"ל החדש, ערן יעקב, לא המשיך את הטיפול בנושא ועד היום היחידה עובדת ללא מנהל קבוע. העובדים דורשים מהאוצר לבטל את הפטור.

לא נתקבלה תגובה מרשות המסים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים