עובדים בלהב"ה: "משפילים אותנו כדי לגרום לנו לעזוב"

במכתב למבקר המדינה טוענים העובדים כי הממונה על הפרויקט מטעם משרד המדע והטכנולוגיה, יוסף אסף הלוי, יוצר דמורליזציה, מתנהל ב-"שפה לא נעימה" ואף הורה לאחת המנהלות לא לסגור דלתות ● לא נמסרה תגובת משרד המדע

פרויקט להב"ה

המשבר בלהב"ה נמשך ואף מעמיק, כשהפעם מעלים עובדים בפרויקט האוריינות הדיגיטלית של הממשלה טענות להשפלות, כדי לגרום להם לעזוב.

"הממונה מטעם משרד המדע והטכנולוגיה לתחום האוריינטציה והאוריינות הדיגיטלית, יוסף אסף לוי, יוצר דמורליזציה בקרב המנהלים והעובדים, כדי לגרום לייאוש ועזיבת מנהלים ומדריכים. זאת, כדי לטרפד את ההחלטה (של בית הדין לעבודה – י"ק) לקלוט את עובדי להב"ה כעובדי מדינה", כך נאמר במכתב חריף ומרגש ששלח אתמול (ג') מטה המאבק של עובדי הפרויקט למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. למכתב ממוענים יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, וראשי רשויות מקומיות בפריפריה, שבהן פועלים מרכזי להב"ה. במכתבם מבקשים העובדים התערבות מידית מהמבקר ומראשי הרשויות.

זהו המכתב השני שמפנים העובדים למבקר המדינה, כאשר המכתב הראשון כלל בקשה לחקירה ובדיקה של התנהלות מנהלת להב"ה. במכתב הנוכחי מפרטים העובדים את השגותיהם לגבי המדיניות החדשה של המשרד, שהמשמעות שלה, לטענת העובדים, היא פגיעה באוכלוסיות צעירות, ובפרט בילדים, והפרטה זולגת של הפרויקט.

"ההיבטים השונים של המדיניות הנקבעת בימים אלה מתאימים באורח פלא למדיניות העולה ממכרז האוריינות הדיגיטלית ולתחושתנו, מכינים את מרכזי להב"ה הישנים להפרטה", כתבו העובדים. יצוין ששר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כמה פעמים שמרכזי להב"ה הקיימים לא יופרטו ושלא ייתן יד לפגיעה בעובדים. במאבקם קובלים העובדים על העדר תקנים לתפעול תקין של המרכזים. המחלוקת על תקנים היא עם אגף החשב הכללי במשרד האוצר, שמשהה את ביצוע החלטת בית הדין, שהורה למדינה לקלוט את כל העובדים.

הטענות כלפי המנהל החדש

בחלק אחר של המכתב שוטחים העובדים שורה של טענות חמורות כלפי המנהל, יוסף אסף לוי, ומאשימים אותו ביחס שלילי ומזלזל למנהלים ולמדריכים. לטענתם, הלוי לא פגש אותם בצורה מסודרת, אלא הגיע במפתיע לאחת מישיבות ההנהלה, שבה הודיע מנהל מרכזי להב"ה, יוסי טובול, על סיום תפקידו.

"הממונה לא הציג את עצמו, דיבר מספר דקות ובחר בשפה לא נעימה כלפי המנהלים. בתום דבריו הוא הודיע שהישיבה הסתיימה, סילק את המנהל הקודם, טובול, מהמשרד, ו-וידא שכל העובדים יצאו ממשרדי מרכז להב"ה", כתבו העובדים. עוד הם טוענים כי "לפחות עובדת מנהלה אחת התבקשה לא לסגור את הדלת במשרדה. עובדות אחרות נתבקשו לשתף את כל התיקיות שלהן במחשב, כולל דברים אישיים. הרשאות הניהול מתוכנת הנוכחות הוסרו וכל תיקון בשעות עבודה של המדריכים, מה שהיה בסמכות המנהלים, דורש את אישור הממונה".

בהמשך הם מציינים ש-"הלוי דרש לפחות ממנהלת מרכז אחד לשלב בו גופים פרטיים חיצוניים, בניגוד לנהלי ובניגוד למדיניות המוצהרת". כן הם טוענים ש-"המנהל החדש מחייב את המנהלים של מרכזי להב"ה להדריך, על אף שזה לא כלול בחוזה העבודה שלהם, ואם הם מדריכים – הם עושים זאת מרצונם החופשי".

פנייה ל-25 ראשי רשויות בפריפריה

במקביל לפנייה למבקר שלחו אתמול עובדי להב"ה מכתב נוסף, לביבס ול-25 ראשי ערים ויישובים בפריפריה שבהם פועלים המרכזים. למכתב ממוענים גם שרי האוצר, המדע והטכנולוגיה, והשוויון החברתי, ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, המלווה את מאבק העובדים.

במכתב מצטטים העובדים קטעים מנהלי העבודה החדשים אותם פרסם המשרד, שמכוונים לדעתם להתחלת הליך הפרטה של להב"ה. "המשרד משנה את המדיניות ללא התייעצות עם שותפיו", כתבו. "הם לא משתפים גם את מנהלי מרכזי להב"ה, שמכירים היטב את השטח ואת צרכיו ופוגשים יום יום את הילדים, שבאים להעמיק את ידיעותיהם והיכרותם עם העולם הדיגיטלי או סתם לשחק במקום מוגן, ממוזג ובטוח. איננו יכולים לעבור לסדר היום על הפגיעה הצפויה בהם".

העובדים שלחו מכתב שלישי, הפעם אל לוי, שבו הם מודיעים לו שאין באפשרותם להכין תכניות פעולה למרכזי להב"ה כל עוד מצבת כוח האדם הנוכחית לא משתנה.

לא נמסרה תגובת משרד המדע והטכנולוגיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נסים

    דבר שקורה לא אחת בחברות. יש במשק לא מעט מנהלים חסרי יכולת, מקצועיות וכישרון הפוחדים מעובדים ומנהלים מקצועיים ומוכשרים ומנסים להיפטר מהם. אני מאמין שרבים מאיתנו נתקלו בתופעה. צריך לבדוק את הנושא בלהב"ה ולראות האם טענות העובדים מוצדקות

אירועים קרובים