החברות הטכנולוגיות בבורסות ניו-יורק: שישה חודשים של ירוק בוהק

המניות של 11 מ-15 חברות הטכנולוגיה הבולטות בנסדא"ק ובדאו-ג'ונס רשמו בחצי השנה הראשונה עליות, ובראשן חברה ישראלית - סייברארק ● אלא שככלל, המצב של החברות הישראליות בבורסות הניו-יורקיות מאוזן

חברות הטכנולוגיה: המסכים נצבעו בירוק. אילוסטרציה: BigStock

בעוד שמרבית חברות ה-IT וההיי-טק הגדולות שנסחרות בבורסה בתל אביב רשמו ירידות במחצית הראשונה של 2018, בניו-יורק שלט הצבע הירוק: שערי המניות של 11 מ-15 חברות טכנולוגיות גדולות שנסחרות בנסדא"ק ובדאו-ג'ונס, ושאותן בחרה המערכת, רשמו עליות באותה התקופה.

החברה שרשמה את הזינוק הגדול ביותר במניותיה בששת החודשים הראשונים של השנה היא סייברארק, עם גידול של 51%. זה לא מפתיע, בהתחשב בעלייה במספר ובהיקף של איומי ומתקפות הסייבר. השער שלה סגר את מחצית השנה על כ-63 דולר – הרבה פחות מחברות כמו אלפבית ואמזון, אבל הרבה יותר מענקיות כמו אינטל, סיסקו ואורקל.

ואם באמזון עסקינן, אם חשבתם שהיא תכבוש את המקום הראשון ותרשום את הזינוק הגבוה ביותר – שהרי בעקבות הצמיחה במניות שלה, ג'ף בזוס הגדיל בחודשים האחרונים את הונו האסטרונומי בשיעור אסטרונומי – טעיתם. שער המנייה של אמזון אמנם רשם עלייה יפה של 43% מאז תחילת השנה, אבל זה הביא אותה "רק" למקום השני. העלייה השלישית בגודלה – של 37% – שייכת לפאלו אלטו, שגם היא חברת סייבר. יצוין כי הטבלאות מסודרות לפי סדר אלפביתי באנגלית.

יצוין שסייברארק היא חברה ישראלית, בניהולו של אודי מוקדי, וגם לפאלו אלטו יש קשר חזק אלינו: היא נוסדה על ידי הישראלי לשעבר ניר צוק.

לעומתן, המניות של ענקית אבטחת מידע אחרת – סימנטק – רשמה בחצי השנה הראשונה ירידה בולטת, של 29%. שלוש החברות האחרות שראו את הצבע האדום הן יבמ, עם קיטון של קרוב ל-9.5%, אורקל (5.5%-) ו-eBay, שמניותיה ירדו בכ-5%.

יצוין שיחסית לכלל השוק, מניות החברות הטכנולוגיות רשמו עליות: בעוד שמדד הנסדא"ק, שבו כלולות מרבית חברות הטכנולוגיה האמריקניות הגדולות, עלה במחצית השנה הראשונה ב-7.18%, מדד ה-NYA, הוא הדאו-ג'ונס, רשם באותה התקופה ירידה של 3.69%.

מה עשו המניות הישראליות בניו-יורק?

כ-80 חברות ישראליות נסחרות בניו-יורק – ב-NYSE אך בעיקר בנסדא"ק. חלק מאותן חברות הן דואליות ונסחרות גם בתל אביב וחלקן רשומות במדדים בתפוח הגדול בלבד – ואלה החברות שמניותיהן נסקרות בשורות הבאות. החברות הדואליות, כמו נייס, טאואר ופרטנר, נכללו ברשימת החברות ממדדי תל אביב, שפורסמה אתמול, ולכן הטבלה המובאת למטה כוללת חברות קטנות יותר. שתי חריגות לכלל זה הן אמדוקס וצ'ק פוינט – חברות ישראליות גדולות לכל הדעות, שהמניות שלהן נסחרות בניו-יורק בלבד.

במהלך המחצית הראשונה של השנה רשמו המניות הטכנולוגיות הישראליות בבורסות הניו-יורקיות מגמה חיובית – ודאי לעומת האדום הבוהק ששלט באלה שממוקמות באחוזת בית. בעוד שמתוך המניות של 14 החברות שנסחרות בתל אביב רק שלוש עלו, בארצות הברית המצב עומד על 50-50: מתוך 10 החברות הבולטות, חמש עלו וחמש ירדו.

העלייה הבולטת ביותר – של כ-68% – נרשמת לזכותה של חברת אינטגרציית הנתונים וניהול ה-Big Data אטיוניטי, ואת הירידה הבולטת ביותר – של 21% – רשמה מיינד, שמפתחת תוכנה וחומרה בעולם הבילינג לחברות טלקומוניקציה. מניית אמדוקס נשארה בסוף יוני ללא שינוי לעומת תחילת ינואר וזו של צ'ק פוינט ירדה בכ-6%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים