הוגש כתב אישום בפרשת סייבר ביטחונית-כלכלית – שאסורה לפרסום

פרטי הפרשה, לרבות זהותו של הנאשם, אסורים לפרסום, אולם חלק מהם ישוחררו בשבוע הבא ● כתב האישום הוגש על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה

כתב אישום: ניצל את הפלטפורמה של אינסטגרם לביצוע עבירות מין. אילוסטרציה: BigStock

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש היום (ה') כתב אישום נגד נאשם בביצוע פשעי סייבר. את כתב האישום הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

הגשת כתב האישום היא במסגרת פרשיית סייבר ביטחונית-כלכלית גדולה. פרטיה של הפרשייה אסורים לפרסום על פי צו בית משפט, לרבות פרטיו של הנאשם.

מחלקת הסייבר של הפרקליטות אף ביקשה את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. יתר הפרטים אסורים, כאמור, בפרסום, אולם חלק מהם יותרו לפרסום בשבוע הבא.

יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה הוקמה ב-2015, לאחר שהבינו שם שיש צורך ביחידה מיוחדת שתתמודד עם פשעי וטרור הסייבר ההולכים ומתרבים, ונעשים איכותיים ומורכבים יותר. תרמה לכך, לפי הפרקליטות, גם העובדה שלפשיעת הסייבר יש מאפיינים ייחודיים, שאינם מנת חלקה של פשיעה "רגילה", וכן היבטים משפטיים רבים. היחידה מנוהלת על ידי ד"ר עו"ד חיים ויסמונסקי, והיא הוקמה לאחר עבודת מטה שביצעה פרקליטות המדינה בשיתוף עם מטה הסייבר הלאומי, שבסיומה הוגשו המלצות שאומצו על ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן

    אני מנהל רשת וסטודנת בטכניון ללימודי אבטחת מידע וסייבר. מיום ליום אני לומד להבין כמה נושא אבטחת המידע וסיקול התקפות סייבר חשוב. טוב שיש את יחידת סייבר טובה בפרקליטות המדינה - הלוואי ואזכה לעבוד שם יום אחד ולהיות אחד מהם :)

אירועים קרובים