כמה אתם מרוויחים בחודש?

משרד העבודה והרווחה דירג את המקצועות המבוקשים במשק והשכר המוצע עבורם ● מפתחי תוכנה בראש הטבלה עם שכר ממוצע של 17,829 שקלים ● בתחתית: עובדי מזכירות עם שכר של 5,678 שקלים

השכר בהיי-טק גבוה. וב-IT? צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד העבודה והרווחה פרסם בימים אלה דירוג שערך בדבר רמת הביקוש של מקצועות שונים בשוק ורמת השכר המוצעת להם. יצוין כי הנתונים מתייחסים למידע שנאסף בשנת 2016.

בקצה העליון של דירוג השוק נמצאו מפתחי התוכנה. אלה זכו לדירוג הגבוה ביותר הן בביקוש המשרה ווהן בדירוג השכר המוצע למשרה פנויה – כ-18 אלף שקלים לחודש. כמו כן, בצמרת טבלת הביקוש מופיעים מגוון תחומים שאינם דורשים השכלה אקדמית אלא הכשרה מקצועית, כגון בנאים, מסגרים ונהגי משאיות. לעומת זאת, משרות פחות מבוקשות, כפי שעולה מהדירוג, הן משרות פקידים ועובדי מזכירות המאופיינים במיעוט של משרות פנויות במשק ובשכר נמוך יחסית למשרה פנויה: כ- 5,500 שקלים לחודש בלבד.

המדרוג מבוסס על מידע שנאסף מעובדים וממעסיקים על 150 מקצועות נפוצים בשוק העבודה באמצעות סקרים שמפעיל המשרד ובהתבסס על עיבוד הנתונים שנאספים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה משקפים את הביקוש למקצועות השונים במשק ועונים על שאלות בסיסיות של העובד: מה הביקוש למקצוע שבו רוצים לעסוק? האם יש מקצועות דומים המבוקשים יותר בשוק? מה השכר הצפוי לי בתחילת הקריירה? וכדומה.

דירוג המקצועות המבוקשים במשק והשכר המוצע עבורם מקור: משרד העבודה והרווחה.

דירוג המקצועות המבוקשים במשק והשכר המוצע עבורם מקור: משרד העבודה והרווחה.

להכיר לדור העובדים הבא את רמות התגמול בשוק העבודה הישראלי

המידע פורסם במסגרת השקתו מחדש של אתר רייטינג לעבודה, כחלק מהמלצות ועדת תעסוקה 2030 שהקים שר העבודה והרווחה, חיים כץ. ההשקה מחדש של האתר היא חלק מההיערכות לשוק העבודה העתידי,.

האתר החדש מנגיש מידע חיוני לציבור ומהווה כלי לקבלת החלטות מושכלת הן לעובדים ומחפשי עבודה בשוק והן למעסיקים המעוניינים להתאים הכשרות מקצועיות לצורכי המשק.

השר כץ אמר כי "המטרה שלנו היא להקל על צעירים וצעירות בתחילת דרכם כך שבהליך בחירת המקצוע לחיים הם יראו תמונה מלאה של הביקוש ואת רמות התגמול בשוק העבודה הישראלי. אנו פועלים לשכלול הדף כך שיציג תמונה רחבה יותר הכוללת פילוח גיאוגרפי ומגמות צפויות בשוק העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים