"המשימות שלפנינו מתכתבות עם חזית טכנולוגיית ה-IT בעולם"

"השילוביות נמצאת בבסיס האסטרטגיה של ממר''ם", אמר אל"מ ע', המפקד הנכנס של ממר"ם, בטקס חילופי הפיקוד על היחידה

מימין: אל"מ טליה גזית, תא"ל רמי מלאכי ואל"מ ע'. צילום: דובר צה"ל.

אל"מ ע' מונה למפקד יחידת ממר"ם, מרכז המחשבים ומערכות המידע של צה"ל, בטקס החלפת הפיקוד ביחידה, שנערך שלשום (א'). אל"מ ע' יחליף בתפקידו את אל"מ טליה גזית, המפקדת היוצאת של היחידה, שמסיימת את תפקידה לאחר 28 שנות שירות.

יצוין כי אל"מ ע' משרת יותר מ-20 שנים בצה"ל. הוא בוגר מסלול קצונה קרבית ייעודית בחיל התקשוב ובוגר תואר ראשון בפיזיקה ותואר שני בהנדסת חשמל – שניהם באוניברסיטת תל אביב. המפקד החדש של ממר"ם שירת במשך שנים רבות בתפקידים מבצעיים וטכנולוגיים בקהילת המודיעין. הוא היה ממקימי מחלקת ההגנה באגף התקשוב וההגנה בסייבר, שהיוותה בסיס לחטיבת ההגנה הפועלת כיום.

"המשימות שלפנינו מתכתבות עם חזית טכנולוגיית ה-IT בעולם, ובהתאם לכך, מחייבות אותנו ללמידה מתמשכת, להשתנות מתוך ראיה חזונית וביקורתית כאחד, לספרינטים ולמרתון", אמר אל"מ ע'. "הענן והאינטרנט המבצעי, כשירות התהליכים המבצעיים וזמינות הרשתות, מערכות תומכות לחימה אשר מניעות את הצבא כולו ומאמץ ההגנה בסייבר המאפשר לצה״ל לשמר את חופש פעולתו – כל אלה יחד מעצבים את הדיגיטל הצה"לי, מייצרים עליונות במידע ובידע ומאפשרים לצה״ל להכריע". לדבריו, "למשימות מורכבות אלה נדרשים שותפים אמיצים, כמו החברים במחלקות לוט"ם והעמיתים בזרועות. בלעדיהם לא ניתן לייצר ערך מבצעי שלם. לכן, השילוביות נמצאת בבסיס האסטרטגיה של ממר"ם. מאחורי כל טכנולוגיה עומדים קודם כל אנשים – אתם, חיילי ומפקדי ממר"ם, הם הנכס הגדול ביותר שלנו".

האישה השלישית בתפקיד

אל"מ גזית החלה את הקריירה שלה בצבא כחיילת מן המניין בממר"ם. בהמשך שירתה גזית במגוון תפקידים במערך הטכנולוגי ובמחלקות השונות בלוט"ם (היחידה להתעצמות ותקשוב טכנולוגי מבצעי), בתחום פיתוח והנדסת תשתיות IT, ניהול והנדסת דטה סנטרים וניהול פרויקטים של פיתוח מערכות שו"ב ומידע. גזית היא בעלת תואר ראשון בהנדסת מדעי המחשב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, אותו סיימה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

יצוין כי אל"מ גזית היא האישה השלישית שפיקדה על יחידת ממר"ם. במהלך תפקידה היא הובילה את פרויקט She Shark אותו ייסדה בשנה החולפת בשיתוף היוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים). זו תכנית המעשירה ומעודדת את המשך השירות וההתפתחות של קצינות צעירות מהמערך הטכנולוגי מכלל זרועות צה"ל. "ממר"ם הייתה לי כבית והשירות הצבאי היה לי כמסע של התפתחות, נתינה, צבירת ערכים ושל עיצוב דמותי הבוגרת", אמרה אל"מ גזית בטקס. "צה"ל הינו נכס למדינת ישראל במובנים רבים והייתה לי הזכות לשרת בו. היום לפני 28 שנים צעדתי בראשונה ברחבת ממר"ם, כקורסיסטית מן המניין ומהר מאוד היה לי חלום להיות מפקדת ממר"ם. היום, עם תחושת סיפוק אדירה, כשאני מסיימת את תפקידי, לא הייתי משנה דבר ולו רק כדי לזכות להגשים את חלומי".

היא הוסיפה כי "לצד ההתפתחות בלוחמה הרשתית והלחימה במימד הסייבר, התחלנו להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית ולפתח את המרחבים הדיגיטליים בצה,ל בתפישה עננית – הן בעולם תומך הלחימה והן בעולם המבצעי".

לדבריה, "בעולם המבצעי יצרנו פלטפורמה טכנולוגית עננית, שתהווה אמל"ח מרכזי בצה"ל בשנים הקרובות ותשמש מרחב לחימה משותף רב זרועי, עם יכולות טכנולוגיות ושל מיצוי מידע מתקדמות. פלטפורמה שתיצור ערך מבצעי, המבטיח את עליונותו הקיברנטית והמבצעית של צה"ל בעידן הטכנולוגי".

"קצב השינויים ועוצמתם הולך וגדל"

תא"ל רמי מלאכי, מפקד לוט"ם, אמר בטקס כי "אנו מצויים בליבו של העידן הדיגיטלי, עידן בו קצב השינויים ועוצמתם הולך וגדל. חשיבות המימדים הדיגיטלי והרשתי – ברורה. השתנות טבע המלחמות דורשת את שכלול היכולות הטכנולוגיות: היכולת לאתר אויב בחתימה נמוכה, היכולת לקבל החלטות המבוססות על מידע עדכני ואיכותי, היכולת לפגוע במטרות בדיוק רב ובמהירות. אלה, ויכולות רבות אחרות הן האתגרים שאנו נדרשים להם. זאת, לצד התמודדות עם אתגרי הלוחמה הא-סימטרית והקלות היחסית של אויבנו ויריבנו לפעול כנגדנו במרחב הדיגיטלי ולנסות לקזז את יתרונותינו הטכנולוגיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים