יבמ מינתה את ד"ר איה סופר לסגנית נשיאה עולמית

ד"ר סופר תוביל את אסטרטגיית המחקר של החברה בתחום הבינה המלאכותית ב-12 המעבדות שלה ברחבי העולם ● היא תמשיך לעבוד ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה

ד"ר איה סופר, סגנית נשיאה למחקר טכנולוגיות בינה מלאכותית במעבדות המחקר של יבמ. צילום: מירי דוידוביץ'

עוד גאווה ישראלית: יבמ (IBM) הודיעה היום (א') על מינויה של ד"ר איה סופר לסגנית נשיאה למחקר טכנולוגיות בינה מלאכותית. ד"ר סופר תוביל את אסטרטגיית המחקר של החברה בתחום ב-12 המעבדות ברחבי העולם, ותעשה זאת ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה.

ביבמ אומרים כי היא קיבלה את המינוי "לאחר שורת הישגים ותרומה משמעותית לחדשנות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית לאורך השנים". ד"ר סופר עוסקת בתחום מזה 20 שנים, שבמהלכן ניהלה צוותים בינלאומיים לפיתוח טכנולוגיות לחיפוש מידע בטקסט ובווידיאו – והייתה שותפה לפיתוח של ווטסון (Watson), פלטפורמת הבינה המלאכותית של הענק הכחול.

ד"ר סופר מנהלת בשנים האחרונות צוותי מחקר רבים בשלל נושאים: הבנת שפה טבעית, הבעת רגשות, מציאות רבודה, טכנולוגיות דיבור וראייה ממוחשבת על גווניה. היא בעלת דוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת מרילנד. בטרם הצטרפה לענק הכחול, היא עבדה עבור נאס"א (NASA).

בתגובה למינויה אמרה ד"ר סופר כי "זוהי הבעת אמון של יבמ לא רק בי, אלא גם בצוות גדול של חוקרים מוכשרים ומסורים בחטיבת הבינה המלאכותית במעבדת המחקר שלנו בחיפה. יחד עם חוקרים רבים שלנו ברחבי העולם, הם פרצו גבולות והביאו לחדשנות טכנולוגית".

היא הוסיפה כי "תחום ההיי-טק זקוק לעוד כוח נשי מוביל, ואני מזמינה תלמידות וסטודנטיות להצטרף לעולם המרתק של מדעי המחשב ולפרוץ יחד גבולות חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים