עמוס רוזנבוים, אואזיס: "מהנדס תקשורת הוא אינסטלטור אינטרנט"

"כמו השינוי בעולם השרברבות, כך גם עולמם, תפקידם והכלים של מנהלי התשתיות השתנו", כך אמר עמוס רוזנבוים, סמנכ''ל טכנולוגיות באואזיס, מקבוצת טלרד

עמוס רוזנבוים, סמנכ''ל טכנולוגיות, אואזיס. צילום: ניב קנטור

"איש אינו מביט על התשתיות, כי האפליקציות הן הדבר הסקסי והמעניין. אני מהנדס תקשורת, וכששואלים אותי מה אני עושה, אני אומר שאני אינסטלטור של האינטרנט. אינטרנט זה כמו מים, חשמל וביוב – אנו עוסקים בתשתיות וזה עיסוק באינסטלציה. איש לא שם לב לתשתיות, אבל כשמשהו מתקלקל, אז כל שימת הלב מופנית אליהן", כך אמר עמוס רוזנבוים, סמנכ"ל טכנולוגיות, אואזיס (Oasis) מקבוצת טלרד.

רוזנבוים דיבר בפתח כנס טכנולוגי ללקוחות שערכה החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם אירועים סטוקו בתל אביב. את האירוע הנחה מוטי זמיר, סמנכ"ל שיווק ומכירות, אואזיס, והוא נערך תחת הכותרת "חדש את הדטה סנטר שלך".

צילום ועריכת וידיאו ליאור רובינשטיין

לא מזמן, אמר רוזנבוים, "היתה לי בבית נזילה מהגג של השכנה. השרברב שהגיע לא נראה כמו איש מקצוע טיפוסי, אלא כמו היי-טקיסט. הוא הוציא מהתיק מצלמה תרמית ואיתר את מקור הנזילה ברמה של אריח בודד. כמו השינוי בעולם השרברבות, כך גם עולמם, תפקידם והכלים של מנהלי התשתיות השתנו".

"השינויים הם רבים ורב-מימדיים", אמר רוזנבוים. "השינוי הכי גדול הוא קצב השינויים. שינויים נוספים הם שהאפליקציות עברו ל-Web, יש מגוון של בסיסי נתונים רלציוניים ו-NoSQL, יש חשיבות לתחום ה-API, ארגונים נדרשים לפעול בעולם מרובה עננים, תוך מעבר מעולם הווירטואליזציה לעולם הקונטיינרים, עם יישום תפיסת DevOps, והתפיסה החדשה של 'תשתיות כקוד'".

"עולם תשתיות המחשוב לא יכול להיות מנותק ממחזור חיי האפליקציות", אמר רוזנבוים, "ועלינו להשתלב בעולם זה. אנשי התשתיות מאבדים שליטה על הרבה דברים. איבדנו בתחילה שליטה על מיקום האפליקציה, תחום 'צל ה-IT' תופס תאוצה, יש המון עננים ציבוריים, יש אובדן שליטה על תכנון הרשת, מגמת ה-SDN תופסת תאוצה. הציפיות מאיתנו משתנות ועלינו להתאים עצמנו לעולם זה, בין השאר – עלינו לספק זמינות גבוהה".

לצאת מעולמות העמודים המבודדים

"מה שנדרש מאיתנו לעשות", אמר רוזנבוים, "הוא לצאת מעולמות ה-'עמודים' המבודדים. כל אחד נדרש להביט מעט גם מעבר לעולם שלו; משימה נוספת מומלצת, היא – לימדו Linux וגם מעט פיתוח. זהו כלי עבודה בסיסי, ההולך ונהיה יותר ויותר דומיננטי; התחילו לחשוב בצורה תיכנותית, כדי שהתשתיות ישולבו ולא יעכבו".

"אני מאמין במושג 'מהנדסים עצלנים'. כאלה אשר לטובת משימת הרצה של שבע דקות, כותבים סקריפט במשך 15 דקות. זאת, כדי להיות ערוכים אם המשימה תידרש מהם בשנית. פעם חשבתי שזה לא חשוב – היום אני מבין שזה כן חשוב".

אואזיס, אמר רוזנבוים, "החלה את פעילותה וצמחה בעולמות התקשורת ואבטחת מידע. משם היא עברה לפעול גם בעולמות התשתיות, הסיסטם, הגיבוי וה-DevOps. צברנו ותק לא מועט בשוק. אואזיס משמשת כאינטגרטורית של כמה חברות, ביניהן ג'וניפר (Juniper), רובריק (Rubrik) ונוטניקס (Nutanix), שאותן הצגנו בכנס. בהיבט הלקוחות, אנחנו מתמקדים בארגוני היי-טק, בעיקר חברות תוכנה כשירות, ובספקי תקשורת".

"ארגונים נדרשים לעבור לשלב הבא של עבודה בדטה סנטר", סיכם רוזנבוים, "תוך מתן דגש על אוטומציה. עבודה עם כלי אוטומציה מניבה יתרון בתחומים רבים – הצורך לעבוד באופן מסודר, היכולת לעבוד מהר יותר, ובנוסף: כלי אוטומציה נוטים לעשות פחות טעויות מבני אנוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים