האם VMware תקנה את דל? כנראה שלא

הדיווח החדש מגיע חודשים לאחר שמייקל דל, מנכ''ל ענקית הטכנולוגיה הנושאת את שמו, אישר כי מועצת המנהלים של דל בוחנת מיזוג עם VMware

אילוסטרציה: Rms164/BigStock

המיזוג של דל טכנולוגיות (Dell Technologies) עם VMware שתרכוש אותה, שנדון בעבר – לא צפוי לקרות, כך על פי דיווח של בלומברג (Bloomberg).

הדיווח הזה מגיע חודשים לאחר שמייקל דל, מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה הנושאת את שמו, אישר כי מועצת המנהלים של דל בוחנת מיזוג עם VMware.

בסוף ינואר דווח כי ענקית הווירטואליזציה, הפועלת בבורסה ואשר שווי השוק שלה עומד על 60 מיליארד דולר, תבצע עסקה סיבובית של מיזוג הפוך עם דל. זאת כדי להקל על מצבה הכספי של דל. באמתחתה של דל חובות של עשרות מיליארדים, בשל רכישת הענק שלה את EMC, תמורת 67 מיליארד דולרים, ב-2016. רוב הבעלות על VMware הייתה של EMC, ולאחר שענקית האחסון נרכשה על ידי דל – זו האחרונה היא הבעלים של 81% מ-VMware.

דל חייבת 52 מיליארד דולר, בשל רכישת הענק הגדולה ביותר בהיסטוריה של הענף. עד כה היא שילמה חובות בהיקף של 10 מיליארד דולר. שוויה של דל אינו ידוע, בשל היותה חברה פרטית. כאשר היא הפכה לכזו, ב-2013, שווי העסקה עמד על 24.4 מיליארד דולר.

דל הפכה לחברה פרטית בשנת 2013, כאשר מייקל דל חבר לחברת ההשקעות סילבר לייק (Silver Lake). המהלך סייע לחברה לקצץ בעלויות ולהפוך לספקית גדולה יותר של חומרה ותוכנה עבור דטה סנטרים ארגוניים. זאת, בלא הצורך בדיווח רבעוני למשקיעים, כפי שעושה כל חברה בורסאית.

בדיווח האחרון של דל לרשות לניירות ערך, ה-SEC, תחת הסעיף "גורמי סיכון", החברה אמרה כי "רמת החבות הגבוהה עלולה להיות בעלת השלכות חשובות". דל הודיעה כי ייתכן שהיא לא תוכל לעמוד בהסכמים פיננסיים ואחרים הקשורים בחוב, "מה שעלול להגביל את יכולתה לצמצם את החוב, לבצע השקעות ולמכור נכסים. הדבר יהיה בעל השפעה שלילית על עסקי דל ועל לקוחותיה הפוטנציאליים ועלול לאלץ אותה לבצע פשיטת רגל".

תרנגולת המטילה ביצי זהב

מניית VMware ירדה לפני חודשיים בעקבות הפרסום על המיזוג, והשבוע היא עלתה, בעקבות הדיווח שכנראה העסקה לא תצא לפועל. אנליסטים ציינו כי לו העסקה הסיבובית הייתה מתממשת, היא הייתה מניבה ערך למשקיעים של דל, שגיבו אותה בהפיכתה לפרטית לפני ארבע שנים. זאת, לצד העובדה שהעסקה הייתה מסייעת לדל לחסל חלק ניכר מחובותיה, הנובעים מרכישת EMC.

חלק מהאנליסטים ציינו כי VMware נחשבת, ובצדק, לתרנגולת המטילה ביצי זהב, עם הובלה ושליטה רבה בתחום פעילותה, וירטואליזציה. אלא שלמרות שהטכנולוגיה שלה נמצאת בשימוש רחב בקרב ארגונים, צמיחתה של VMware הפכה למתונה יותר: הארגונים הצביעו ברגליים, ופנו לעננים.

כך, ארגונים רבים העבירו את תשתיות המחשוב שלהם לענן הציבורי, דוגמת אלה של אמזון ווב סרביסז (AWS), ו-Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft). כך, ב-2016, ענקית הווירטואליזציה הסכימה לאפשר ללקוחותיה הארגוניים להפעיל את התוכנה שלה על המתחרה – הענן של אמזון, ובמעשה זה הודתה, בלא מילים – כי הענן קודם לכל.

המצדדים במיזוג אמרו כי הוא עשוי ליצור סינרגיות טכנולוגיות אדירות. השוללים אותו טענו כי השארתה של VMware עצמאית תאפשר לה לשמור על שותפויות טכנולוגיות אסטרטגיות חזקות עם ארגונים שמתחרים באופן מלא, או חלקי, ב-EMC – דוגמת HPE, לנובו (Lenovo), ואחרות.

מייקל דל ומועצת המנהלים של החברה, כך דווח, צפויים לקבל החלטה על מיזוג פוטנציאלי עם VMware החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים