TeraSky הטמיעה מערכות אחסון של יבמ ברכבת ישראל

הפרויקט ארך כחצי שנה והסתיים באחרונה ● היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים בודדים

ערן רחמני, ארכיטקט פתרונות TeraSky. צילום: שרונה אברהם, הצלמניה של שרונה

TeraSky הטמיעה מערכות אחסון של יבמ (IBM) ברכבת ישראל. הפרויקט ארך כחצי שנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים בודדים.

את הפרויקט הציגו אבי סביון, מנהל יחידת רשת ארצית ואבטחת מידע ברכבת ישראל, וערן רחמני, ארכיטקט פתרונות TeraSky – בכנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, לפני ימים אחדים.

הרכבת פועלת מאז קום המדינה, ובשנת 2003 היא הפכה לחברה עצמאית בבעלות ממשלתית. בשירותיה משתמשים 44 מיליון נוסעים בשנה, 145 אלף איש ביום. החברה מפעילה 461 רכבות נוסעים ביממה, הנוסעות ב-53 תחנות הפזורות ברחבי הארץ, על גבי מסילות באורך כולל של 1,700 ק"מ. לדברי סביון, בחמש השנים האחרונות גדל מספר הנסיעות ברכבת ב-70%.

סביון אמר כי מטרת הרכבת – הגעת נוסעים בביטחון ובמהירות מנקודה אחת לשניה – נשענת על מערכות IT, תשתיות מהירות וזמינות של 100%.

אבי סביון, מנהל יחידת רשת ארצית ואבטחת מידע ברכבת ישראל. צילום: שרונה אברהם, הצלמניה של שרונה

אבי סביון, מנהל יחידת רשת ארצית ואבטחת מידע ברכבת ישראל. צילום: שרונה אברהם, הצלמניה של שרונה

סביון ציין את האתגרים הבאים במהלך הפרויקט: שמירה על זמינות מלאה במגוון תרחישי כשל; שיפור משמעותי בביצועי מערכות המידע; רמת ביצועים גבוהה לשנים הבאות; גמישות תפעולית ותחזוקה שוטפת; ניהול Automated Tiering; הגירה והחלפת מערכי האחסון, בלא השבתה ובלא הפרעה לפעילות הארגון; סינכרון מידע בין האתר הראשי לאתר ה-DR; ניהול וניטור מרכזיים של כלל מערכות האחסון.

רחמני ציין כי במסגרת הפרויקט הוחלפו מערכות v7000 שהיו באתר, בשלוש מערכות: San Volume Controller ,IBM Flashsystem 900 ו-IBM Storwize v5030.

כך, אמר רחמני, "הרכבת קיבלה ניהול מרכזי של כל האחסון ממקום אחד. הטמענו פתרון Active/Active Ready בין שני אזורים גיאוגרפיים. התקבלה עלות אפקטיבית למידע, עם יכולת דחיסה מירבית של עד 80%, והביצועים גדלו".

רחמני סיים באומרו כי "הקווים המנחים בבחירת הפתרון היו שמירה על חוויית ניהול מערכות האחסון כמו שהייתה בטרם החלפת המערכות; שימוש בווירטואליזציה לאחסון; שימור יכולות דחיסה בזמן אמת; Easy Tier – יכולות ריבוד, עם הזזת בלוקים חמים וקרים; ויכולות מימוש Active/Active בעת הצורך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים