אל"מ טליה גזית: "הטכנולוגיה מעצבת את הלחימה"

"לבני הנוער יש יכולת להשפיע בגיל צעיר על הצבא, ופוטנציאל לעצב את צה''ל העתידי - ואחר כך לצאת לתעשייה", כך לדברי גזית, מפקדת ממר''ם

אל''מ טליה גזית, מפקדת ממר''ם שבאגף התקשוב. צילום: ניב קנטור

"אנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית, בעולם האזרחי – ולא פחות גם בצבא. באופן שונה מבעבר, במובנים רבים, הטכנולוגיה מעצבת את הלחימה. לנו יש הרבה מאוד תכניות ושאיפות לקדם את צה"ל בתחום הטכנולוגי. לשם כך אנו צריכים שישרתו אצלנו בני נוער בעלי חשיבה ותשוקה טכנולוגית רב-תחומית", כך אמרה אל"מ טליה גזית, מפקדת ממר"ם שבאגף התקשוב.

אל"מ גזית דיברה בכנס נס מנהיגות טכנולוגית. הכנס נערך אמש (ג') באולם סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב. בכנס השתתפו הנהלת נס, ראשי ערים ומועצות, הורים ובוגרי מחזור י' של התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע של החברה. את הפאנל בו השתתפה מפקדת ממר"ם הנחה עידו סולומון, כתב הטכנולוגיה בחברת החדשות.

לדברי אל"מ גזית, "ממר"ם היא היחידה הטכנולוגית הראשונה שהייתה בצבא. ב-1959, מקימי היחידה חלמו להביא מחשב ראשון לצה"ל, כשבמדינה היה רק מחשב אחד – במכון ויצמן למדע. היתה זו קבוצת אנשים שחלמו, העיזו, והאמינו שהעולם מתפתח לכיוון הטכנולוגי. ממר"ם היא הבסיס של היות ישראל מעצמת היי-טק. אנו משקיעים במשולש צה"ל-תעשיה-אקדמיה ויש לכוון את נוער העתיד לשם".

למנהיג, אמרה אל"מ גזית, "יש תכונות ההופכות אותו לכזה. הסתובבתי בתערוכת בוגרי התוכנית – ופגשתי מנהיגים. מנהיג מביא לידי ביטוי שני היבטים במשולב: הוא מוכן לעשות הכל על מנת להגשים את עצמו – והוא לא חושב על עצמו, אלא מוכן לתרום לסביבתו. ראיתי פה פרויקטים של חשיבה של מנהיגים: מענה למגמגמים, צמצום מקרי אונס ועוד. זו חשיבה ייחודית".

"שירות ביחידות הטכנולוגיות בצבא", אמרה מפקדת ממר"ם, "הוא המקום לשלב ביטוי עצמי עם תרומה משמעותית".

"אנו רוצים להביא יכולות ללוחם, לטייס ולחיילים שבספינה", סיכמה אל"מ גזית. "אנו רוצים שלצה"ל תהיה עליונות מבצעית מבוססת טכנולוגיה. בני הנוער הללו יכולים לשרת במגוון תפקידים: בסייבר, אנליסטים במיצוי מידע, לימוד עמוק, Big Data והצפנה. כך, יש להם יכולת להשפיע בגיל צעיר על הצבא, ופוטנציאל לעצב את צה"ל העתידי – ואחר כך לצאת לתעשייה".

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: ניב קנטור

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: ניב קנטור

שחר אפעל, מנכ"ל נס, אמר כי "כשהתחלנו עם המיזם, הנחיתי שלא להתייחס אליו כאירוע חד-פעמי ולא כאל תרומה. רצינו לייצר משהו עם ערך מוסף, כך שהוא יכול להתקיים בעצמו ולגדול לבד. נתנו למהלך זמן, כאשר הוכחת ההיתכנות, POC, הצליחה – התחלנו לפתח את החזון. אבל לא חזינו שזה יהיה כל כך גדול". אפעל סיים באומרו כי "הקשר עם ההורים של בוגרי התכנית הוא מחמם לב וגורם לנו להבין שאנו עושים משהו טוב. התכנית מסבה לנו גאווה ושמחה".

סא"ל (במיל') בן אלפי, מ-BOOST. צילום: ניב קנטור

סא"ל (במיל') בן אלפי, מ-BOOST. צילום: ניב קנטור

סא"ל (במיל') בן אלפי, מ-BOOST – מרכז יזמות לנוער וצעירים, הוא גם שותף במיזם לעולם המכוניות האוטונומיות. הוא אמר כי "אחד הדברים המדהימים הוא שאנו, כמבוגרים, מקובעים מחשבתית. ככאלה, לעתים אנו לא מבינים את הצרכים מספיק טוב כמו הצעירים בעלי החושים החדים".

התכנית של נס, אמר אלפי, "יצרה חבורה ענקית, של 2,700 איש, של מאות רעיונות, עם הבנה איך עושים מה, איך עוברים מהבנת הצורך למתן המענה, איך עוברים לשלב הבא של בניית תכנית עסקית והקמת סטארט-אפ".

"אנו רוצים לייצר כרית נחיתה", אמר אלפי, "המאפשרת לבנות משהו שהחברה הכללית תרוויח ממנו. בוגרי התכנית הצליחו לעבוד באופן מאומץ במשך שנתיים וחצי ולהאמין במה שהם עושים ולא להתבלבל. הם לא מפחדים, ויש להם יכולת לייצר סיפורי הצלחה".

דן בראל, בוגר ומדריך בתכנית נס ומנהל את שיתוף הפעולה עם BOOST. צילום: ניב קנטור

דן בראל, בוגר ומדריך בתכנית נס ומנהל את שיתוף הפעולה עם BOOST. צילום: ניב קנטור

דן בראל, הוא בוגר התכנית וכיום סטודנט באוניברסיטת תל אביב, מדריך בתכנית ומנהל את שיתוף הפעולה עם BOOST בתכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית. "הופעתי על הבמה", אמר, "היא סגירת מעגל, כי לפני שמונה שנים הייתי כאן כבוגר התכנית".

"תעודת בוגר של התכנית נותנת המון כוח בידי הבוגר", אמר בראל. "הבוגר נתפס כמי שכבר עשה משהו, מעבר למחויבויות הרגילות של בן נוער, דוגמת תנועת נוער וספורט. התוכנית מעניקה את התחושה של מסוגלות: קיבלתי ממנה את היכולת להתמודד עם כל אתגר הניצב בפני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים