אמן רכשה את CTB תמורת חמישה מיליון שקלים

הנרכשת מבצעת פרויקטים בתחום התוכנה עבור לקוחות, בעיקר בנושאים פיננסיים ורגולטוריים, הכוללים איסור הלבנת הון ומימון טרור, העברות מט"ח, סחר חוץ, ניירות ערך, סליקה מול בנק ישראל ועוד

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן. צילום: קובי קנטור ז"ל

קבוצת אמן רכשה את CTB מערכות בנקאיות. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי סכום הרכישה עומד על חמישה מיליון שקלים.

CTB מערכות בנקאיות פועלת בשוק הפיננסי זה שני עשורים, ולה מאות לקוחות ארגוניים. ל-CTB מוצרי תוכנה שפותחו על ידה. אללה מוטמעים ביותר ממאה ארגונים פיננסיים בישראל, מהמגזר הבנקאי, האשראי, גופים מסחריים העוסקים בסחר בינלאומי ומוסדות נוספים. החברה מבצעת פרויקטים בתחום התוכנה עבור לקוחות, בעיקר בנושאים פיננסיים ורגולטוריים, הכוללים איסור הלבנת הון ומימון טרור, העברות מט"ח, סחר חוץ, ניירות ערך, סליקה מול בנק ישראל ועוד.

כך, פיתחה הנרכשת את מערכת CNET, לאיתור חשודים בפעולות טרור וסריקות מול רשימות שחורות; מערכת ניהול אירועי חברות בניירות ערך; מערכות מתג EDI המאפשרת לבנק לקבל ולשלוח הודעות מול לקוחות הבנק, היבואנים או היצואנים; מערכת Trafic המאפשרת ללקוחות הבנק להשתמש במסרים ותקשורת אלקטרונית לצורך קבלת שירותים מהבנקים בנושאים של סחר חוץ והעברות מט"ח; מערכת iTRAFIC – אתר אינטרנט המותקן בבנקים המסחריים בארץ כחלק מאתר הבנק, ומאפשר ללקוחות הבנק לבצע פעולות בנושאי העברות מט"ח וסחר חוץ באמצעות האינטרנט; מערכת ניהול לקוחות והפקת דיווחים לטובת עמידה בתקנות ורגולציות שונות; ומערכות קישור ל-SWIFT ולבנק ישראל.

לחברה מומחיות נוספת בתחום התורתי של איסור הלבנת הון ומימון טרור, בהם היא מספקת ייעוץ ושירותים ייחודיים ללקוחותיה, תחת המותג "אמנט ציות".

הרכישה נועדה להרחיב את מערך הפתרונות הטכנולוגיים של קבוצת אמן בשוק הפיננסי, "תחום המצוי בליבת הפעילות העסקית של אמן במהלך השנים האחרונות".

תחת קורת גג אחת

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, אמר כי "הרכישה תואמת את המדיניות ואת המודל העסקי של הקבוצה, הכוללים צירוף חברות מובילות מתחומים שונים, המרחיבים את מערך שירותי הקבוצה ומעניקים ללקוחות מטריה של פתרונות מחשוב וטכנולוגיה מעולמות שונים – תחת קורת גג אחת".

פסטרנק הוסיף כי "קבוצת אמן מביאה בשורה נוספת לשוק הפיננסי ומרחיבה את פעילותה הענפה. במהלך העשורים האחרונים, CTB ממוצבת בחזית התעשייה הטכנולוגית במערכת הבנקאית. מדובר בשילוב כוחות טבעי, כאשר המרוויחים העיקריים יהיו הלקוחות החדשים והמשותפים".

יאיר דגן, בעלים ומנכ"ל CTB, יישאר בתפקידו גם לאחר הרכישה. הוא ציין כי "אנו משוכנעים כי ההליך המשותף יקדם באפקטיביות מירבית את האינטרסים המגוונים של לקוחותינו העסקיים".

זיו אברמוביץ, סמנכ"ל פיתוח ומנהל החטיבה הפיננסית בקבוצת אמן, הוסיף כי "הפעילות המשותפת תמצב עוד יותר את אמן כקבוצת המחשוב והטכנולוגיה המובילה בישראל. הלקוחות שלנו ייהנו כעת מערכים מוספים, אשר יאפשרו לנו להמשיך בתנופה שאפיינה את הרחבת הפעילות שלנו בשנים האחרונות".

זיו אברמוביץ', סמנכ"ל חטיבת הפיתוח והיישומים הפיננסים, קבוצת אמן

זיו אברמוביץ', סמנכ"ל חטיבת הפיתוח והיישומים הפיננסים, קבוצת אמן

בפברואר לפני שנה קבוצת אמן רכשה את חברת הייעוץ הבריטית DBFS, המספקת שירותי ייעוץ, אינטגרציה ושירותי מומחים לגופים פיננסיים, עם התמקדות בשוק ההשקעות.

בפברואר 2016 קבוצת אמן רכשה את איטרניטי, הפועלת בתחום הבינה העסקית. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותה בכ-10 מיליון שקלים.

קבוצת אמן רכשה ב-2013 את השליטה בחברה הישראלית וריאסט ונצ'ר (Veriest Venture). וריאסט פועלת בתחום הסמיקונדקטורים ומספקת שירותי עיצוב ואימות (וראיפיקציה) של שבבי ASIC ו-FPGA, וכן כלי EDA לאימות. סכום ההשקעה של אמן לא נמסר, אך גורמים המקורבים לעסקה העריכו שמדובר בכמה מיליוני שקלים.

ב-2014 קבוצת אמן רכשה את סקיורנט, העוסקת באבטחת מידע וסייבר, תמורת מיליוני שקלים. בשנת 2012
קבוצת אמן רכשה את פעילות אבטחת המידע בסביבת מיקרוסופט (Microsoft) של פוריטי (Foreity). היקף העסקה מוערך במאות אלפי שקלים.

עוד באותה שנה קבוצת אמן רכשה את BluePhoenix KMS, חברה בת של בלופניקס פתרונות – תמורת כמה מיליוני שקלים. KMS הינה ספקית של פתרונות תוכנה בתחום ניהול הידע עבור ארגונים ומוקדי שירות (Call centers) המשרתים לקוחות ברחבי העולם. מערכת ה-Lighthouse, ספינת הדגל של פתרונות ניהול הידע של KMS, עונה על הצורך בשימור והעלאת רמת השירות ללקוח, תוך קידום רמת המענה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים