אלון בן צור, בינת: "העולם הדיגיטלי הופך להיפר-אקטיבי"

"העולם עמוס בטכנולוגיות חדשות ובהזדמנויות חדשות שמזמנת הטכנולוגיה - אולם ארגונים רבים עדיין פועלים בדפוסי האתמול ומהססים לאמץ טכנולוגיות עדכניות", כך אמר בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים ● "במציאות בה הטכנולוגיה משתנה - זוהי סכנה של ממש"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יש אווירה

"כל שנה נראה שיותר ויותר קשה לצפות ולתכנן לאן דברים הולכים ולאן שוק ה-IT מתפתח. העולם הדיגיטלי עבר למצב של 'הייפר', מלשון היפר-אקטיבי. זה משקף את המציאות שבה אנו נמצאים היום: היפר-מכירות, היפר-קישוריות, היפר-שינויים, היפר-צמיחה, היפר-דטה וסושיאל והיפר-תחרותיות – אותם לא ראינו בעבר", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בפתח ועידת יערות הכרמל 2018 שערכה החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נפתח הבוקר (ד') ויימשך שלושה ימים במלון יערות הכרמל, בהשתתפות מאות בכירים מההיי-טק, המגזר העסקי, הציבורי והביטחון.

לדברי בן צור, "היום לא דומה לאתמול והמחר אינו דומה להיום. קצב השינויים עצום – ואינו צפוי להאט. אנו נמצאים בעולם עמוס בטכנולוגיות חדשות וגם בהזדמנויות חדשות שמזמנת הטכנולוגיה – אולם ארגונים רבים עדיין פועלים בדפוסי האתמול ומהססים לאמץ טכנולוגיות עדכניות, שבכוחן לשנות את פני התחרות ואת שורת הרווח, ולו רק בשל החשש וחוסר הבהירות. במציאות הנוכחית בה הטכנולוגיה משתנה – זוהי סכנה של ממש".

בימינו, אמר, "הטכנולוגיה מתפתחת במהירות וזו הביאה לכמות מידע עצומה שנוצרה רק בשנים האחרונות. כך, 90% מהמידע הדיגיטלי שקיים כיום, נאסף רק בשנתיים האחרונות. העולם הטכנולוגי צועד בצעדי ענק שלא הכרנו בעבר. במציאות שבה הטכנולוגיה מתקדמת באופן אקספוננציאלי ואילו החשיבה האנושית והארגונית נותרת לינארית – נוצר פער שקשה לתפוס אותו. אם בעבר היינו מחכים לטכנולוגיה שתגיע, הרי שהיום הטכנולוגיה רצה יותר מהר ממה שאנחנו יכולים לתפוס – ויש תחושה של אובדן שליטה".

בעבר, הסביר, "הצמיחה האקספוננציאלית התבטאה בעיקר בתחום עיבוד הנתונים וה-IT, אולם כיום היא מתרחבת לעולמות חדשים. הפער שנפתח בין הצמיחה המעריכית לבין התפיסה הלינארית שלנו יוצר תסכול בארגונים, מאחר והם צריכים להתמודד עם הטכנולוגיה המשבשת. מצד שני, לכל אלה שמחפשים הזדמנות חדשה להשתלב בעידן הדיגיטל – יש שפע אדיר שמעולם לא היה קיים עבור חברות, למצוא את מקומן ולהשתלב במעגל".

מודלים היפר-משבשים

"אנו מדברים כיום על 10 מודלים היפר-משבשים", אמר בן צור. "הם משקפים את מה הטכנולוגיה המשבשת – למשל, subscription freemium, מרקט ספייס, שיתוף משאבים ועוד. זה מגדיר לארגונים שפה חדשה. בשנים האחרונות, 52% מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) נעלמו מהמדד היוקרתי, בגלל שלא עמדו בקצב השינויים, לא התאימו את עצמן להתפתחות הטכנולוגית, לשינויים הנדרשים במבנה הארגוני ועוד". הוא הוסיף כי "תיאוריות ומתודולוגיות שהאמינו בהם בעבר – קרסו. ההתאמות למציאות החדשה חייבות להיות מהירות".

"בשוק הקמעונאות או הבנקאות, לדוגמה", אמר בן צור, "הרבה חברות סוגרות סניפים. זה לא בהכרח רע, כי זה ניצול חכם יותר של משאבים. אבל, בכל פעם שסוגרים סניף, חברות גם מקצצות את הקשר האישי עם הלקוח. האתגר הוא למצוא את האיזון בין היכולות והיעילות שמציעה הטכנולוגיה – לבין החוויה האנושית".

אתגרי המנמ"ר

בהתייחסו לשינויים ולאתגרים עימם צריכים כיום להתמודד מנמ"רים בארגונים, אמר בן צור כי "73% מהמנמ"רים מדווחים כיום על קשיים בשילוב הדרישה לחדשנות עסקית והמורכבות הטכנולוגית הכרוכה בכך – לבין הדרישה למצוינות התפעולית של המערכות הקיימות, הנדרשת מהם. בנוסף, כיום היקף המשימות גדל, בעיקר על רקע הצורך בהגנה על המערכות בעידן הדיגיטל עמוס סיכוני הסייבר".

הוא ציין כי "35% מהמנמ"רים מדווחים כי הדרישה העיקרית שהמנכ"לים מציבים בפניהם, קשורה לתחום הגנות הסייבר. כל אלה מעמידים בפני המנמ"רים את הדרישה להיות אינטגרטור הרבה יותר מעורב".

חשיבות השילוב של החוויה האישית

עולם הדיגיטל, ציין מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, "יודע לתת לנו שירותים נוחים, זמינות גבוהה, ותפעול מעולה – אבל הוא לא ייתן לנו את הפן האנושי, שכל כך חשוב לנו בחיים. את זה יהיה קשה מאוד לפתור באמצעים דיגיטליים. כאן גם נמצאת התקווה של הארגונים הגדולים, שלא המציאו טכנולוגיה פורצת דרך, אבל כן רוצים להמשיך להתקיים במרחב שבו הטכנולוגיה משפיעה עלינו כל כך".

בן צור סיכם באומרו כי "השינוי הטכנולוגי לא מייתר את הצורך שלנו, כבני אדם, לקבל יחס אישי. הרעיון לשלב בין השניים הוא הדבר הנכון ואנו מכנים זאת 'עסק היברידי'. המושג מגדיר איך צריכות להתנהג החברות הוותיקות בעת החדשה – בהיבט חוויית לקוח, יחד עם הטכנולוגיות שנותנות תפעול ושירות ברמה גבוהה. שילוב נכון בין כל אלו, הוא שיביא להצלחתן של חברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים