עיריית רמת-גן העבירה את ה-IT שלה לענן של אלגרונט

עיריית רמת-גן תקבל שירותי מחשוב במודל IT as a Service ● ההסכם הוא לחמש שנים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

ירון יהב, מנמ"ר סמלת.

אלגרונט תספק שירותי ענן ושירותי מחשוב לעיריית רמת-גן. המכרז נערך לפני כשנה. פרויקט העברת תשתיות המחשוב של רמת-גן החל ב-2017 והסתיים בימים אלה. תוקף ההסכם הוא לחמש שנים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, עם אופציה להארכתו ל-10 שנים.

הפרויקט כלל העברה של כל שירותי המחשוב ממרכז מחשבים ראשי, הנמצא במתקן העירייה ברמת-גן, ואשר מספק שירותים לכ-1,300 משתמשים על פני כ-30 מתקנים של העירייה הפרוסים ברחבי העיר – אל הענן של אלגרונט. עוד כלל הפרויקט העברתו של אתר הגיבוי (DR) של רמת-גן לענן.

כך, עיריית רמת-גן מקבלת שירותי מחשוב במודל "כשירות", IT as a Service הכולל תשלום חודשי גמיש, המאפשר לעירייה לצרוך משאבים על פי דרישה. רמת-גן מקבלת שירותי ענן מאובטחים, עם פתרון מקצה לקצה, המאפשר לה לקבל מענה לכל מערך המחשוב: תחנות קצה, רישוי, שירותי דואר, שירותי גיבוי, אירוח אפליקציות, טלפוניה בענן ושירותי תמיכה.

עיריית רמת גן

לפני כחודש הסתיים השלב הראשון של הפרויקט. שלב זה כלל העברת כל שירותי המחשוב ממרכז המחשבים של העיריה, המכיל מספר רב מאוד של יישומים, הנתמכים על ידי מערך שרתים וירטואליים ופיזיים, אל מערך מחשוב הענן של אלגרונט. התהליך בוצע באופן שקוף למשתמשים ובלא הפרעה לפעילות העירייה במתן שירותים לתושביה.

אלגרונט גם מפעילה עבור עיריית רמת-גן מוקד תמיכה וצוות מומחים מקצועיים, אשר מספק מענה לפניות עובדי העירייה. מוקד התמיכה פועל על הסכם רמת שירות (SLA) מורחב – גם בשעות לא שגרתיות.

ירון יהב, מנמ"ר עיריית רמת-גן, אמר כי "המעבר של ה-IT שלנו למחשוב ענן מהווה שלב נוסף ביישום המדיניות של ראש העיר: קידום הטכנולוגיה שתאפשר לעירייה לשפר את זמינות סל השירותים לתושב".

לדבריו, "עיריית רמת-גן החליטה על יישום של מודל  ITaaS, כי הוא מאפשר לנו למקד משאבים בקידום שירותים לתושבים ולתמוך בצורה המקצועית ביותר במשתמשי העירייה, אשר נשענים על מערכות מחשוב תומכות תהליכים. המעבר יניב לנו שיפור של השירות ועונה על הצרכים שלנו. הפרויקט איפשר לעירייה לשפר באופן דרמטי את רמת הביצועים ושרידות המערכות, לצד היכולת להתרחב בלא קושי, וכל זאת בעמידה ביעדי תקציב ה-IT על בסיס תשלום כנגד צריכה".

דני מזרחי, יו"ר ובעלים של אלגרונט, הוסיף כי "מודל ה-IT as a Service מאפשר לעירייה למקד תשומות ניהול, באספקת שירותים איכותיים לתושב, בלא הצורך לעסוק בניהול תשתיות מחשוב מבוססות חומרה ותוכנה".

"אנו מספקים מענה איכותי לפניות משתמשי העירייה, על ידי מרכז תמיכה מקצועי, הנשען על מקורות המידע של תשתיות המחשוב המנוהלות על ידנו. זאת, לטובת יצירת חוויית משתמש מצוינת, תוך התאמה מלאה לצרכים של הארגון, ולגידול מהיר. עיריית רמת-גן מקבלת השקעה ברורה וידועה מראש עם הוצאות חודשיות ידועות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים