"יש למנוע מהאזרחים את הטרטור הכרוך במילוי פרטים מחדש שוב ושוב"

"למילוי החוזר ונשנה של אותם פרטי אזרחים גם אין כל היגיון, כי הטפסים מנוהלים במשרד ממשלתי", כך אמר שחר ברכה, מנהל חטיבת תכנון אסטרטגיה, רשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה

שחר ברכה, מנהל חטיבת תכנון אסטרטגיה, רשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה.. צילום: ניב קנטור

"אנו רוצים להוריד את הנטל הבירוקרטי, ולמנוע מהאזרחים את הטרטור הכרוך במילוי חוזר ונשנה של פרטיהם על גבי הטפסים הממשלתיים", כך אמר שחר ברכה, מנהל חטיבת תכנון אסטרטגיה, רשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה.

ברכה דיבר בכנס World e-Gov Forum 2017. הכנס בנושא מחשוב ממשלתי, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון – זו הפעם ה-18 ברציפות. לכנס הגיעו מאות משתתפים, והנחו אותו ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב הממשלתי, ויקטור אררה, יועץ מחשוב לתחבורה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי ברכה, "למילוי החוזר ונשנה של אותם פרטי אזרחים גם אין כל היגיון, כי הטפסים מנוהלים במשרד ממשלתי. הוא התייחס להחלטת הממשלה מספר 1933 מיוני 2016, בדבר "שיפור העברת המידע הממשלתי והנגשת מאגרי מידע ממשלתיים לציבור", בה נקבע כי "בנושא העברת המידע  הממשלתי, במטרה לייעל את עבודת משרדי הממשלה לשם שיפור השירות הממשלתי לציבור, תיושם מדיניות 'פעם אחת בלבד'. משמע לממש מדיניות של קבלת מידע מהציבור פעם אחת בלבד… החל משנת 2022 משרד ממשלתי לא יבקש מהציבור לשם מתן שירות, מידע על אודות אדם הקיים בידי משרד ממשלתי אחר".

לדברי ברכה, "כיום המידע הממשלתי מנוהל באופן דיגיטלי. אין היגיון לבקש מהאזרח שוב את המידע. האזרח יוכל לבחור האם הוא רוצה לשתף את המידע עם משרדי ממשלה אחרים".

ערים לחדשנות המגיעה מהאזרחות

ברכה ציטט את הביטוי "הנתונים הם הנפט החדש", ואמר כי לטובת קידום הנושא במגזר הממשלתי, הממשלה החליטה באוגוסט 2016 על מימוש מדיניות של פתיחות של כל מאגרי המידע. "המאגרים יהיו פתוחים כברירת מחדל", אמר ברכה, "מאז יצאה ההחלטה, עבדנו על מיפוי של כל מאות המאגרים ופתיחתם לציבור".

"אנו פועלים למיפוי שירותי הממשלה השונים", אמר ברכה, "מאז החלטת הממשלה בנושא עמלנו למפות את השירותים, אילו אישורים נדרשים ומי האחראים להם. אנו עושים זאת בשיתוף המנמ"רים של משרדי הממשלה ומיזם ישראל דיגיטלית. בשנים הקרובות נפרוס עוד ועוד שירותים עד למימוש מלא שלהם. משרדי הממשלה החלו לשתף. ברור לנו שנצטרך כלי מרכזי: יצאנו לדרך עם מכרז 'שירת המידע' – כלי טכנולוגי אשר יחבר בין מאגרי המידע השונים".

דבריו, "אנו ערים לחדשנות המגיעה מהאזרחות. אנו פוקחים עיניים ובוחנים את מי מהכלים ניתן לרתום לטובת מיזמי הדיגיטל של הממשלה".

"הגענו להבנות עם הממונה על הקניין הרוחני במשרד האוצר", אמר ברכה, "בדבר פרסום הקוד הממשלתי לציבור. בשבועות הקרובים נסיים ליטושים ונאפשר למשרדים לצאת לדרך ולחשוף את הקוד הפתוח".

"אנו פועלים להגדלת היעילות והאפקטיביות הממשלתית", סיכם ברכה. "ברור לנו שכל הפתרונות והשירותים שאנו מספקים ידרשו כוח מחשוב ועיבוד. אנו בעיצומו של ההליך הראשוני לבחינת בנייה של ענן פנים ממשלתי, וכן אנו בעיצומו של מכרז, המאפשר לממשלה לרכוש שירותים בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים