מתל אביב לחו"ל: פרויקט דיגיתל הוטמע בעיר גדולה בהודו

הפרויקט הוטמע בעיר ת'נה, כחלק משיתוף פעולה בין TSG של התעשייה האווירית, שמפיצה את הדיגיתל מחוץ לישראל, לפורמולה ולשותף מקומי ● הכוונה היא להפיץ את הפרויקט לערים נוספות בתת היבשת, בהיקף כולל של מיליוני דולרים

גלי מיכאלי, סמנכ"ל סייבר ו-HLS ב-TSG. צילום: יח"צ

דיגיתל, שהוא פרויקט הדגל של עיריית תל אביב-יפו בתחום העיר החכמה, פורץ גבולות והגיע עד להודו. בימים אלה הסתיים השלב הראשון של הפרויקט – הטמעתו בעיר ת'נה שבמערב תת היבשת, שמונה יותר משני מיליון תושבים. המגמה היא להמשיך ולשווק אותו לערים נוספות ברחבי המדינה, בסך כולל של מיליוני דולרים.

הפרויקט הוטמע כחלק משיתוף פעולה של החטיבה האזרחית של TSG, שבבעלות התעשייה האווירית, עם פורמולה ופוקסוברי, שותף מקומי בהודו. TSG עובדת עם עיריית תל אביב-יפו ובמסגרת שיתוף הפעולה מפיצה את הדיגיתל מחוץ לישראל.

במסגרת הפרויקט הנוכחי, הטמיעה עיריית ת'נה מערכת שדומה בבסיסה למיזם התל אביבי ומבוססת על שיתוף מגוון ופורה של התושבים – הן במידע על שירותים והן בביצוע פעולות אונליין.

כיום, בעקבות ההטמעה, תושבי ת'נה מתקשרים עם הרשות אונליין, נחשפים לשירותים ומוזמנים לאירועים שונים. זאת ועוד, המערכת מייצרת הזדמנויות לעסקים ברחבי העיר: היא כוללת פלטפורמות דיגיטליות שמקנות הנחות לאוכלוסיות שונות ובכך עוזרת גם לעסקים. כלל הנתונים נאספים למערכות המידע של הרשות המקומית.

בדרך ל-150 ערים בהודו?

גלי מיכאלי, סמנכ"ל סייבר ו-HLS ב-TSG, אמר כי הפרויקט הוא חלק מתוכנית לאומית שממשלת הודו הכריזה לפני שלוש שנים, שבמסגרתה הוציאה קול קורא ל-150 ערים, כדי שיגישו הצעות לשיפור וייעול השירותים, כמו גם לשדרוג התשתיות העירוניות. לפני כשנה הוכרזו 20 הערים הראשונות שהתקבלו למיזם ויקבלו תקציבים מתאימים לביצוע הפרויקטים.

"כאשר החלטנו לבדוק את נושא העיר החכמה, לא ידענו לאן אנחנו הולכים במדויק", אמר מיכאלי. "לגמרי במקרה הסבו את תשומת ליבנו לקול הקורא שהוציאה ממשלת הודו, ואז התחלנו לבדוק את הנושא".

ההמשך היה מרתק לא פחות, ציין. "ת'נה היא אחת הערים שזכתה בפרויקט ובמסגרת ההכנות יצרנו קשר עם השותפה ההודית שלנו, פוקסוברי. חברה זו נתבקשה על ידי הרשות המקומית לבצע סקר בקרב התושבים אילו דברים הם היו רוצים לשנות, מה חסר להם ואילו שירותים הם היו מעדיפים. זהו השלב הראשון הבסיסי בכל תכנית של עיר חכמה".

לדבריו, "לאחר ששותפתנו ההודית ביצעה את הסקר, בקרב כלל אוכלוסיית העיר, נוצר בעיריית ת'נה בסיס נתונים ענק, שהועמד לרשות מקבלי ההחלטות בה. או אז נוצר הצורך בפלטפורמה טכנולוגית שתוכל לתקשר עם התושבים ולאפשר להם לממש את כל השירותים והרעיונות שהועלו, פלטפורמה שתואמת את מה שדיגיתל עושה בתל אביב, וכך ההודים הגיעו אלינו. בנוסף, נציגי העיר ההודית פגשו את נציגי עיריית תל אביב-יפו בתערוכת Smart City בברצלונה, שם גם הצגנו להם את הפרויקט והם התלהבו. כך נוצר הקשר שהביא להתחלת השלב הראשון, אותו סיימנו לא מכבר".

מיכאלי אמר כי החדירה המוצלחת לעיר ההודית הגדולה מהווה פריצת דרך שתאפשר שיתוף פעולה למימוש חזון הממשלה ההודית להפיכת 150 ערים במדינה – גדולות וקטנות , ערי בירה, ערי עסקים ותיירות – לחכמות, באמצעות פרויקט דיגיתל מתל אביב.

יצוין כי עיקר הפעילות של TSG הוא בתחום הביטחוני, אבל לחברה יש גם חטיבה אזרחית, שלפני שלוש שנים החלה להתעניין בנושא העיר החכמה. היא הציגה את הפרויקט ההודי בתערוכת ובכנס Smart City שנערכו בתחילת החודש בברצלונה וזכתה להתעניינות רבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים