מזכ"ל נאט"ו: להגביר את ההיערכות מפני מתקפות סייבר רוסיות

המזכ"ל, ינס סטולטנברג, הזהיר את קנדה מנחת זרועם של הרוסים ואמר כי "האיום הרוסי בסייבר מתפתח כל הזמן, ואנחנו נדרשים להיות מעודכנים מולו כל הזמן"

כתבי אישום נגד שישה קציני מודיעין רוסים שהניעו מתקפות סייבר. אילוסטרציה: BigStock

ינס סטולטנברג, מזכ"ל נאט"ו (NATO), הזהיר את קנדה מפני מתקפות סייבר רוסיות, או בחסות רוסית, וקרא לה ולמדינות הברית הצפון אטלנטית האחרות להיערך ברמה גבוהה יותר מפני מתקפות אלה.

"קנדה ומדינות נאט"ו האחרות צריכות לעשות יותר כדי להתמודד עם איומי הסייבר המתרחבים והמתפתחים מצד רוסיה", אמר סטולטנברג בפורום אבטחת מידע שנערך בסוף השבוע בהאליפקס. "האיום הרוסי בסייבר הוא איום המתפתח כל הזמן, ואנחנו נדרשים להיות מעודכנים מולו כל הזמן". לדבריו, "האיומים הדיגיטליים באים בצורות רבות ויכולים לפגוע בכל אחד".

מזכ"ל נאט"ו אמר כי חל שינוי באופי וביעדי המתקפות. "בעבר, רוב המתקפות היו על הרשתות של מטה נאט"ו. כעת אנחנו רואים יותר מתקפות נגד טלפונים ניידים של החיילים", ציין.

המדינה הראשונה שהותקפה בסייבר

אסטוניה היא ככל הנראה המדינה הראשונה בעולם שהותקפה ברמה המדינתית בסייבר, מה שקרה כבר ב-2007. זוהי אחת המדינות הממוחשבות בעולם, שמתגאה בהיותה מדינה ללא נייר. האסטונים פנו לרוסים, כי הם רצו להזיז את פסל חייל הברונזה של סטאלין שהוקם בטאלין, הבירה, לאחר מלחמת העולם השנייה. הרוסים אמרו: "אין בעיה". יום לאחר מכן אסטוניה הייתה מושבתת למשך יומיים, עקב שלל מתקפות קיברנטיות, עם נזק כלכלי של יותר ממיליארד דולר. מאחורי המתקפה עמדו כמה עשרות האקרים שעבדו בשירות המאפיה הרוסית.

יורי לואיק, שר ההגנה של אסטוניה, אמר בפורום כי "במובן מסוים, כל מדינה היא שכנה של רוסיה. זאת, כי איומי הסייבר לא מכירים בגבולות בין מדינות. כך, ניתן לומר שגם קנדה היא שכנה של רוסיה".

"בשל הקרבה הדיגיטלית", ציין לואיק, "קנדה לא צריכה להיות מופתעת אם רוסיה תנסה להתערב בבחירות שיתקיימו בה ב-2019. אין ספק שכרגע אנחנו ניצבים מול ממשלה רוסית שיש לה גישה מאוד אגרסיבית כלפי כל המערב, ולא רק כלפי המדינות הבלטיות. ניתן לראות זאת בהתערבות בבחירות הפנימיות במדינות השונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים